Auteur Topic: Nog een Frans Diorama in aanbouw maar op 1:32  (gelezen 62372 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Nog een Frans Diorama in aanbouw maar op 1:32
« Reactie #225 Gepost op: 19 augustus 2020, 09:02:13 »
Trouwens: het zou een geweldige positieve ontwikkeling zijn als de forum zou een automatische correctie functie hebben zoals jouw email!
Zou dat kunnen?
Volgens mij is autocorrectie geheel afhankelijk van hoe jij je computer hebt ingesteld. Ikzelf werk vrijwel altijd met m’n iPad en dat werkt dan weer anders, dus dat zou een Windows-gebruiker kunnen uitleggen. Rechtsonder het veld waar je de bericht intikt zit ook een button met Spellingscontrole, maar daar heb ikzelf nooit mee gewerkt.

Op dit moment is het behoorlijk rustig op het forum omdat het vakantieperiode is en er weinig berichten worden geplaatst.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Daniel Caso

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 529
  • Thanked: 19 times
  • Geslacht: Man
Re: Nog een Frans Diorama in aanbouw maar op 1:32
« Reactie #226 Gepost op: 19 augustus 2020, 09:16:44 »
Hartelijk Bedankt, Wim.

Ik had nooit die spellingcontrole ding gezien!  (...zei Magoo...)
En het werkt wel !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

(Dat is voor mij wat America was voor Cristobal Colón.)
________

Ja, het is zeer stil maar dat ken ik van alle forums...  ineens het gevoel van "De laatste van de Mohikanen" te zijn...

________

Maar... je bent nu niet op Texel, je ben klaar met het klussen, en je werkt niet. Op vakantie mag niet dus dit wordt modelbouw tijd voor jou!  Toch?Ik mis jouw berichten met foto's!!!



Daniel

Offline Daniel Caso

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 529
  • Thanked: 19 times
  • Geslacht: Man
Re: Nog een Frans Diorama in aanbouw maar op 1:32
« Reactie #227 Gepost op: 19 augustus 2020, 10:12:17 »
Hier (helaas in het Frans maar alle foto's netjes naar het Nederlands vertaald) een lange maar super boeiend draad van Eric Fresné over -voornamelijk Franse- 600 spoor dat is nog in ontwikkeling en absoluut de moeite waard om te blijven volgens ook als je, zoals ik, helemaal geen Frans spreek.

O.a. heel veel oude foto's en tekeningen.

https://forum.e-train.fr/viewtopic.php?f=4&t=29537

Daniel


Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Nog een Frans Diorama in aanbouw maar op 1:32
« Reactie #228 Gepost op: 19 augustus 2020, 13:17:23 »
Citaat
Maar... je bent nu niet op Texel, je ben klaar met het klussen, en je werkt niet. Op vakantie mag niet dus dit wordt modelbouw tijd voor jou!  Toch?Ik mis jouw berichten met foto's!!!
Je bedoelt eigenlijk dat ik wat harder moet werken?  ;D
As we speak ben ik bezig met mijn Ruhr-Lippe Dampftriebwagen. Maar het resultaat is nog niet in een dusdanig gevorderd stadium dat ik er foto’s van heb gemaakt.
Maar heb nog even geduld.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Daniel Caso

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 529
  • Thanked: 19 times
  • Geslacht: Man
Re: Nog een Frans Diorama in aanbouw maar op 1:32
« Reactie #229 Gepost op: 19 augustus 2020, 14:22:53 »
Citaat

Je bedoelt eigenlijk dat ik wat harder moet werken?

Nee hoor. Hij bedoel dat je moet gewoon aan het werk!   :D

Magoo

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Nog een Frans Diorama in aanbouw maar op 1:32
« Reactie #230 Gepost op: 19 augustus 2020, 16:31:54 »
Maar, Pierre, neem me niet kwalijk: ik heb al een tijd geleden me voor je twee draden aangemeld. Ik ontvang nooit  notificatie van berichten. Is het dat je al een tijd stil bent of dat ik iets fout heb gedaan?
Eigenlijk van alle draden waar ik dat heb gedaan alleen maar van Wim z'n Franse diorama draad en van Leon station gebouw draad notificaties ontvangt. Van alle andere hoor ik nooit wat. Well raar.

Nou Daniel ... Ik heb meer hobby's dan alleen treintjes. Daardoor gebeurt er soms een hele tijd niets op modelbouw gebied. Ik ben ook nog bezig met een Fiat 600 restauratie en sleutel aan verschillende andere projecten. Pas een andere draaibank neergezet. Ook komt de halve straat met reparaties van van alles en nog wat. De kinderen uit de straat komen bij OPA hun band laten plakken. :D Alleen maar leuk hoor. Bovendien laat mijn lichaam me regelmatig in de steek door allerlei ongemakken. Daar komt nog bij dat ik niet ieder stukje dat ik vastplak gelijk in mijn draadje zet maar pas als ik wat verder ben met mijn projectje of soms al helemaal klaar. ;)

Hoe het zit met notificaties daar heb ik helaas helemaal geen verstand van. Sorry :(

Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Daniel Caso

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 529
  • Thanked: 19 times
  • Geslacht: Man
Re: Nog een Frans Diorama in aanbouw maar op 1:32
« Reactie #231 Gepost op: 19 augustus 2020, 16:51:55 »
Bedankt Pierre.

Ik snapt het helemaal.
Het is niet makkelijk door te kregen dat men is niet meer in de twintig en kan niet meer iedereen willen helpen.
In iedere geval het was geen verwijt maar gewoon interesse in je werk en willen duidelijk kregen dat ik was niet jouw berichten aan het missen.  :)

Daniel


Offline Daniel Caso

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 529
  • Thanked: 19 times
  • Geslacht: Man
Re: Nog een Frans Diorama in aanbouw maar op 1:32
« Reactie #232 Gepost op: 21 augustus 2020, 08:14:45 »
Mooie nieuws:

Ik was dit link kwijt en toevallig kwam ik het tegen.
Het is een Poolse firma.
Ik heb zo'n zeven jaar geleden wielen van ze besteld.
Toen het pakje kwam vond ik andere wielen dat wat ik wilde hebben. Ik was furieus en mailde ze (in het Engels).
Hun reactie was dat ik zou goed doen om mijn mail met de bestelling goed te kijken.
Ja, het was mijn fout. (sh...t!).
Maar zij hebben de wielen dat ik wilde hebben meteen gestuurd zonder nog een betaling en wilden de 'verkeerde' wielen niet terug.
Dus wat mij betreft zeer betrouwbare mensen.
Daar na raakte ik mijn Yahoo account kwijt (waar ik alle adressen had) en tot vannacht niet meer die firma tegen gekomen. Gelukkig vannacht wel en hier is het:


https://www.rbmodel.com/index.php?action=products&cat=c_wh


Daniel

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Nog een Frans Diorama in aanbouw maar op 1:32
« Reactie #233 Gepost op: 21 augustus 2020, 15:09:59 »
Mooie nieuws:
Ik was dit link kwijt en toevallig kwam ik het tegen.
@Daniel Caso, dat is zéker mooi nieuws.


De wielen die Fleischmann onder de Magic Train-wagons heeft gezet zijn van plastic. Als je verlichting wil inbouwen dan is het lastig om stroom via de wielen naar de verlichting te brengen. Ik was al een tijdje op zoek naar vervanging, want H0-wielen zijn te klein, maar op veel sites zetten ze er geen afmetingen bij. Die wielen die ik zoek moeten op het loopvlak een diameter hebben van ± 13,4 mm. De wielen op jouw site hebben een diameter van 13,8 mm en dat lijkt volgens mij aardig te passen.
Bedankt voor de tip.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Daniel Caso

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 529
  • Thanked: 19 times
  • Geslacht: Man
Re: Nog een Frans Diorama in aanbouw maar op 1:32
« Reactie #234 Gepost op: 21 augustus 2020, 15:58:03 »
Graag gedaan, Wim.

Behalve dat je ik zou geen stroom van de rails maar een kleine rechargable batterij + LED/s er voor gebruiken (*), ja, die wielen passen gewoon perfect. Denk dat de hoogte verschil  wordt niet 0,4mm maar alleen 0,2mm.

(*) Waarom geen rail stroom?  Je zal dat zeer duidelijk hebben als je een proefje met een ronde platte batterij en een led doet. En behalve dat, je kan dat jouw centen bijvoorbeeld voor een mooie Magic Train 'Stainz' met de volle ALLAN 'valve gear' sparen.  :D

In iedere geval de kwaliteit van die wielen is echt top en ook nog de donkere metaal


Daniel

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Nog een Frans Diorama in aanbouw maar op 1:32
« Reactie #235 Gepost op: 21 augustus 2020, 17:03:43 »
Goede tip Daniel.
Oplaadbare batterijen werkt natuurlijk prima. Alleen moet ik mijn locjes dan radiografisch laten rijden?
Led-verlichting werkt natuurlijk ook met een weerstand.

Een Stainz 2 van Magic Train is bijna niet meer te krijgen en als je ’m hebt gevonden dan staat-ie op een veilingsite waar gigantische bedragen worden geboden en op eBay rond de € 200,-. En dat geld is het me domweg niet waard. Bovendien heb ik nu drie stoomlocs van Magic Train, plus wat er nog aan onafgebouwde projecten ligt. Als al het rollend materieel allemaal op mijn diorama moet staan, dan wordt het behoorlijk vol.  :o
Voorlopig ga ik eerst afbouwen wat ik aan plannen heb liggen en dan kijk ik weer verder.

Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Daniel Caso

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 529
  • Thanked: 19 times
  • Geslacht: Man
Re: Nog een Frans Diorama in aanbouw maar op 1:32
« Reactie #236 Gepost op: 21 augustus 2020, 17:29:00 »
Nee Wim, de Led+batterij zijn totaal onafhankelijk van de motor.
Je kan trouwens ook een mini schakelaar onder de frame, naast de batterij zetten om het licht aan/uit te kunnen doen. Voor de batterij verkopen ze een speciale beugel dat kan geschroefd of zelfs gelijmd onder de wagon frame.

Toen ik dat deed (zeven of meer jaar geleden en je merkt het aan hoe vies alle die spullen zijn geworden op een doos zonder deksel!) ik gebruikte deze batterijen omdat iemand had ze me gegeven maar je kan ook veel kleinere gebruiken:

IMG_0007 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

Hier de beugel:

IMG_0008 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

en hier de schakelaar:

IMG_0009 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

Daniel

Offline Daniel Caso

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 529
  • Thanked: 19 times
  • Geslacht: Man
Re: Nog een Frans Diorama in aanbouw maar op 1:32
« Reactie #237 Gepost op: 21 augustus 2020, 17:30:44 »

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Nog een Frans Diorama in aanbouw maar op 1:32
« Reactie #238 Gepost op: 21 augustus 2020, 21:24:33 »
Nee Wim, de Led+batterij zijn totaal onafhankelijk van de motor.
Je kan trouwens ook een mini schakelaar onder de frame, naast de batterij zetten om het licht aan/uit te kunnen doen. Voor de batterij verkopen ze een speciale beugel dat kan geschroefd of zelfs gelijmd onder de wagon frame.
@Daniel Caso, ik ga erover nadenken. Ik heb nog genoeg batterijhouders die ik gecamoufleerd onder een wagon kan vastmaken.
Bedankt voor je input.
Volgens mij ben ik ondertussen wèl je topic aan het vervuilen.  :o
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Daniel Caso

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 529
  • Thanked: 19 times
  • Geslacht: Man
Re: Nog een Frans Diorama in aanbouw maar op 1:32
« Reactie #239 Gepost op: 22 augustus 2020, 07:57:56 »
Goede morgen Wim.

Graag gedaan.

Nee, hoor, je vervuil mijn draad zeker niet.
Eigenlijk, het helpt en goed om te vermeden dat dit draad een saai verhaal wordt.
Ik vind een opgeruimde, zeer goed gestructureerd en ordelijk, nette draad een gemiste kans: het leven gaat niet om dingen maar om mensen en het mooiste van mensen is dat we zijn allemaal onvoorspelbaar.
Dus ik stempel je paspoort en welkom op "L'Île du Présent".   :D

Daniel

Offline Daniel Caso

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 529
  • Thanked: 19 times
  • Geslacht: Man
Re: Nog een Frans Diorama in aanbouw maar op 1:32
« Reactie #240 Gepost op: 24 augustus 2020, 06:23:27 »
Goed, de vierde poging om de dak mooier te kregen gaat goed:

IMG_0113 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

IMG_0112 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

Dat was vannacht gedaan. Ik heb het vanochtend van de 'jig' verwijderd en ging prima. Nu fietsen, daarna de styrene onderlaag toevoegen.

Daniel

Offline Daniel Caso

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 529
  • Thanked: 19 times
  • Geslacht: Man
Re: Nog een Frans Diorama in aanbouw maar op 1:32
« Reactie #241 Gepost op: 24 augustus 2020, 14:58:45 »
Goed, de nieuwe dak is gemaakt zoals de vorige drie en nu verder met een beetje details.

Diegenen dat, zoals ik, last van trombose hebben of hebben gehad kunnen waarschijnlijk de injectiespuiten herkennen.

IMG_0115 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

IMG_0116 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr


Ik geloof dat tegenwoordig niet meer gebruikt worden omdat er zijn nieuwe medicijnen.
Ik heb maar een aantal bewaard omdat 'misschien ooit' zouden bruikbaar worden...
De alleroudste hadden helaas de dopjes niet met de veel mooiere design dan de nieuwe dat zou veel beter uitzien voor plafond lampen maar ze zijn wel veel lichter van kleur en half transparant...

IMG_0117 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

Ik had zes nodig na een beetje zoeken heb ik precies zes kunnen vinden:

IMG_0119 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

IMG_0120 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

Aan de bovenkant zal straks nog iets meer geloofwaardig gedaan worden en binnen zal het zeker niet passend licht blauw kleur warmer gedaan worden met een laagje licht geel acrylverf . Ik ga ook tussen de 'lampen' en de plafond

IMG_0118 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

IMG_0121 (3) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

Tussen elke lamp en het plafond zal ik een messing ring plaatsen voor de sier.

In de eerste klas compartiment zijn twee lampen.
Bij de machinisten compartiment zal die  lamp moeten weken en plaats maken voor iets meer passend ... zo gauw als ik wat er voor kan vinden.

Meer straks.

Daniel




Offline Daniel Caso

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 529
  • Thanked: 19 times
  • Geslacht: Man
Re: Nog een Frans Diorama in aanbouw maar op 1:32
« Reactie #242 Gepost op: 24 augustus 2020, 15:03:24 »

Offline Daniel Caso

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 529
  • Thanked: 19 times
  • Geslacht: Man
Re: Nog een Frans Diorama in aanbouw maar op 1:32
« Reactie #243 Gepost op: 24 augustus 2020, 15:26:49 »
En nu heb ik een beetje hulp nodig:

Kan iemand de tekst voor de borden met de computer voor me maken zodat ik het kan laten printen en dan op maat voor de bord snijden en plakken?

De tekst moet zijn:

                                              ~ Chemin de Fer Économique de l'ÎIle du Présent ~

en de type letters dat ik graag wil zijn zoals die op de foto hier onder (of iets dergelijks):

IMG_0127 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

De hoogte van de hoofdletters moet 6mm zijn en het totale lengte van de tekst 180mm om mooi op de bord te passen.

Graag hoor ik reactie.

Magoo




Zilte

  • Gast
Re: Nog een Frans Diorama in aanbouw maar op 1:32
« Reactie #244 Gepost op: 24 augustus 2020, 16:05:35 »
En anders is dit misschien een mogelijkheid?
The following users thanked this post: Daniel Caso

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Nog een Frans Diorama in aanbouw maar op 1:32
« Reactie #245 Gepost op: 24 augustus 2020, 19:00:34 »
En nu heb ik een beetje hulp nodig:
Kan iemand de tekst voor de borden met de computer voor me maken zodat ik het kan laten printen en dan op maat voor de bord snijden en plakken?
Ja dat kan ik wel en ik kan ze als PDF-bestand aanleveren; geen gedoe met pixels, maar opgebouwd als vectorbestand. Dat wordt haarscherp en kun je overal laten printen. 
Wordt wèl in de loop van de week.
Komt die tekst aan de zijkant van het dak?

Misschien is het een overweging om ze niet op papier maar als decal te laten printen.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Daniel Caso

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 529
  • Thanked: 19 times
  • Geslacht: Man
Re: Nog een Frans Diorama in aanbouw maar op 1:32
« Reactie #246 Gepost op: 24 augustus 2020, 20:00:23 »
Bedankt, Zilte.

Ja, dat is zeker een mogelijkheid... voor iemand dat een beetje normaal met computers kan omgaan!

Je bent het vergeten, maar mijn computer begint elke ochtend heel hard te lachen als ik de kamer binnenkom en zelfs voordat ik hem heb aangezet!

Daniel


Offline Daniel Caso

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 529
  • Thanked: 19 times
  • Geslacht: Man
Re: Nog een Frans Diorama in aanbouw maar op 1:32
« Reactie #247 Gepost op: 24 augustus 2020, 20:24:18 »
  Bedankt Wim!!!

De tekst komt op borden boven op de dak, zoals op de eerste foto hier onder waar de lijst met de belangrijkste haltes langs de hele lijn staat:

IMG_0127 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

Je zie hier onder het blad voor het bord in mijn hand...

IMG_0126 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

... maar ik heb ze iets te hoog gemaakt dus morgen maak ik een paar nieuwe.


Decal is geen optie. We zijn al meer dan zestig jaar vijanden. Lange verhaal. Altijd een zooitje. :'(

Behalve dat, papier laat me meer mogelijkheden voor makkelijk veroudering detail.

Nog mals bedankt!

Daniel




Offline Daniel Caso

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 529
  • Thanked: 19 times
  • Geslacht: Man
Re: Nog een Frans Diorama in aanbouw maar op 1:32
« Reactie #248 Gepost op: 25 augustus 2020, 16:49:52 »
De nieuwe, lagere borden voor de dak panelen zijn al gemaakt.
Nu moet is laten goed drogen en alle verbindingen van het profiel vijlen en af te werken.


IMG_0139 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

Daniel

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Nog een Frans Diorama in aanbouw maar op 1:32
« Reactie #249 Gepost op: 25 augustus 2020, 17:19:52 »
Dat ziet er weer prachtig uit.
Dit zijn dus de borden waar de tekst ~ Chemin de Fer Économique de l'ÎIle du Présent ~ op moet komen?
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)