Het heeft ff geduurd maar sinds de
verbouwing van de hobbyruimte klaar is ligt er eindelijk een plan en kunnen de handen weer uit de mouwen.
Het idee is om een stadscentrum te bouwen met de
St.Jans kathedraal als middelpunt.
Het worden eigenlijk twee modelbanen die optisch gescheiden zijn en waar je met de trein van de stad naar het platteland kunt reizen alwaar ook wat met goederen geschoven wordt met een klein haventje.
In het centrum van de stad is het druk met auto's, fietsers en tramverkeer, uitkijken met oversteken dus als je vanaf het station de kathedraal wilt gaan bezichtigen

De beschikbare ruimte

Het globale sporenplan, RocoLine zonder bedding, 10 graden wissels voor het hoofdtraject, max. treinlengte ca. 1.50 - 1.70m

En een indruk van wat ik ongeveer voor ogen heb

In eerste instantie ga ik me concentreren op het stadscentrum, het werk aan de St.Jan zal spoedig ook weer opgepakt worden, dit wordt een op zichzelf staande
module die eventueel aan de kant geschoven kan worden.
Hinter die Coulissen, ik ben me nog niet zeker van de fietsers omdat ik daar nog geen ervaringen mee heb, we zien wel.

Ik trek me niet zoveel aan van tijdperken, ik bouw wat ik leuk vind. Oude architectuur heeft wel mijn voorkeur.
Wat technisch gebrabbel: Car systeem met Dinamo besturing, Magnorail, Koploper of iTrain voor het treingebeuren en een Ecos 2 centrale.
Een aantal spullen heb ik nog van mijn
vorige baan.
Let's get going