Auteur Topic: Fleischmann Profi Rails H0 op dood spoor  (gelezen 4301 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Cor

  • Rangeerder
  • ****
  • Berichten: 291
  • Thanked: 9 times
  • Geslacht: Man
Fleischmann Profi Rails H0 op dood spoor
« Gepost op: 30 april 2020, 18:10:54 »
Dit kwam ik tegen op internet.
Fleischmann Profi Rails H0 op dood spoor.
https://webshop.pijplines.nl/Fleischmann-Profi-Rails-op-dood-spoor
Het is voor mij nieuws en wilde jullie dit niet onthouden.
 
  Groet Cor

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Fleischmann Profi Rails H0 op dood spoor
« Reactie #1 Gepost op: 30 april 2020, 21:45:51 »
Dat is vervelend en natuurlijk juist vervelend voor allen die hun baan met Profi-rails hebben opgebouwd en verder willen uitbreiden. Ik heb nog een hele doos met Profi-rails en wissels liggen die ik niet ga gebruiken.  :o
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re: Fleischmann Profi Rails H0 op dood spoor
« Reactie #2 Gepost op: 30 april 2020, 22:20:39 »
Beste Cor,

Ik neem aan dat je weet dat Fleischmann gestopt is met het complete H0 programma?

Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Fleischmann Profi Rails H0 op dood spoor
« Reactie #3 Gepost op: 1 mei 2020, 00:50:12 »
Ik denk dat dat sinds maart 2018 inmiddels wel bekend is: Fleischmann H0 wordt uitgerangeerd.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Michel Bikkel

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 551
  • Thanked: 24 times
  • Geslacht: Man
Re: Fleischmann Profi Rails H0 op dood spoor
« Reactie #4 Gepost op: 1 mei 2020, 09:40:50 »
Dat is vervelend en natuurlijk juist vervelend voor allen die hun baan met Profi-rails hebben opgebouwd en verder willen uitbreiden. Ik heb nog een hele doos met Profi-rails en wissels liggen die ik niet ga gebruiken.  :o

Nou ik wil wel wat van je overnemen Wim, ben nog opzoek naar wissels maar gewone rail is ook welkom
Groet Mies

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Fleischmann Profi Rails H0 op dood spoor
« Reactie #5 Gepost op: 1 mei 2020, 09:48:50 »
ik wil wel wat van je overnemen Wim, ben nog opzoek naar wissels maar gewone rail is ook welkom
Ik maak vandaag wel even een foto.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Cor

  • Rangeerder
  • ****
  • Berichten: 291
  • Thanked: 9 times
  • Geslacht: Man
Re: Fleischmann Profi Rails H0 op dood spoor
« Reactie #6 Gepost op: 1 mei 2020, 12:01:18 »
Ik wist niet dat Fleischmann gestopt was met de productie, maar dacht toen ik het las, laat ik dit even op het forum zetten.
Ik gebruik niet altijd Fleischmann dus kan gelukkig nog wel lekker verder met bouwen.

  Groet Cor


Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Fleischmann Profi Rails H0 op dood spoor
« Reactie #7 Gepost op: 1 mei 2020, 12:29:34 »
Ik wist niet dat Fleischmann gestopt was met de productie, maar dacht toen ik het las, laat ik dit even op het forum zetten.
Ik gebruik niet altijd Fleischmann dus kan gelukkig nog wel lekker verder met bouwen.

Groet Cor
Beste @Cor,
Het is altijd goed om dit soort dingen te delen en blijf dat vooral ook doen. Als jij het niet wist dan zijn er vast nog veel meer mensen die het ook niet wisten.
Groet,
Wim
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)