Dat bootje maakt duidelijk dat je met Magnorail zoveel meer kunt dan alleen wat fietsers.
Het idee van een ketting met magneten die voorwerpen met een stukje ijzer eraan meeslepen, is gaaf.
Je kan er van alles mee bewegen: fiets, paard, auto, boot, skier. Enig probleem: ze bewegen alle even snel, tenzij je meerdere kabels (kettingen) afzonderlijk laat draaien.
Onderstaande filmpjes zijn niet van mij, de module is van Vincent de Bode (een tandarts, maar niet de mijne),
en ik heb deze module o.a. gezien op een beurs in in Rijswijk (Broodfabriek).
Aan die module (de Graafstroom) zie je van alles wat met Magnorail ook zou kunnen.
Eerder in dit draadje had je het over hellingen met Magnorail, en dat bracht me bij een film over een Landrover op een helling (kennelijk hoef je niet in een plat vlak te werken. Misschien met fietsers wel, maar er kan beslist meer, als ik dit zo zie):
Zelf ben ik nooit aan Magnorail begonnen. Maar het heeft beslist wat. Het oogt zelfs beter dan FCS of AMS.
Zo kwam ik bij de buren een draadje tegen van
Wheels (Project ketting aandrijving boten in haven), van iemand die zelf tandwielen ontwikkelde om de ketting langs te leiden.
Wheels vond Magnorail te duur, en hij bestelde wat spullen bij de Chinees.