Auteur Topic: Baanbouw Pierre (station Onderop) 'n N-baantje  (gelezen 38532 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Baanbouw Pierre (station Onderop) 'n N-baantje
« Reactie #125 Gepost op: 16 februari 2021, 10:01:55 »
Dankjewel Tom,

Ik heb ondertussen de regenpijpen er weer af gesloopt. Ze waren toch te zwaar naar mijn zin en ik ga ze vervangen voor wat dunnere exemplaren zonder bevestigingsbeugels. Lijkt me beter. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Baanbouw Pierre (station Onderop) 'n N-baantje
« Reactie #126 Gepost op: 16 februari 2021, 10:20:21 »
Ik vind het er allemaal weer prachtig uitzien. En ik kom er inmiddels achter dat de mogelijkheden in N (bijna) net zo groot zijn als in H0.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Baanbouw Pierre (station Onderop) 'n N-baantje
« Reactie #127 Gepost op: 16 februari 2021, 15:07:19 »
Ik vind het er allemaal weer prachtig uitzien. En ik kom er inmiddels achter dat de mogelijkheden in N (bijna) net zo groot zijn als in H0.

Dankjewel Wim.  De mogelijkheden zijn net zo groot maar het duurt allemaal iets langer.


Nog even aan het slopen gegaan. De dikke regenpijpen zijn er af gesloopt en liggen in de bak voor H0. Ik heb ze vervangen voor dunnere exemplaren die er beter bij passen.







Later  meer ...  ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.743
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Baanbouw Pierre (station Onderop) 'n N-baantje
« Reactie #128 Gepost op: 16 februari 2021, 19:26:37 »
Ziet er allemaal weer puik uit, Pierre.
Leuk ook die achtertuin en balkon scenes.
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Baanbouw Pierre (station Onderop) 'n N-baantje
« Reactie #129 Gepost op: 17 februari 2021, 11:07:15 »
Een leuk aspect van Spoor N is dat je veel hoger kunt bouwen en dat alles tóch behoorlijk op schaal lijkt te zijn.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: Baanbouw Pierre (station Onderop) 'n N-baantje
« Reactie #130 Gepost op: 17 februari 2021, 11:57:56 »
Goed gedaan jochie!  :D
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Baanbouw Pierre (station Onderop) 'n N-baantje
« Reactie #131 Gepost op: 17 februari 2021, 13:17:22 »
Dank mannen .. we gaan weer vrolijk verder. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Baanbouw Pierre (station Onderop) 'n N-baantje
« Reactie #132 Gepost op: 15 maart 2021, 22:26:53 »
Het is al weer een tijdje geleden dat ik wat gepost heb. Niet omdat ik niets gedaan heb maar gewoon een beetje laks en ook met andere dingen bezig. Maar goed … hier komen weer een zooitje foto’s.

Achter op mijn baan heb ik een strook waar een huizenrij op moet komen met een trammetje. Ik heb een raamwerkje gemaakt waar precies een stuk MDF in past.



Het hele stuk kan ik er zo uitnemen en op mijn werkplek leggen. Dit is een stuk makkelijker met bouwen. Nu hoef ik niet de hele tijd over mijn baan te hangen en kan ik er makkelijk bij gaan zitten.



Aan de linker kant moet straks een berg met een ruïne komen maar dat is later zorg. Ik begin met een straatje tekenen en van wat reststukjes flex-rails een trambaantje op de plaat te lijmen.



Omdat ik een tram wil laten pendelen maak ik ook al vast aan de uiteinden van het stuk rails een onderbreking met daar overheen een diode.



De voedingsdraden leg ik in een sleufje en komen straks onder het wegdek.



De pendel automaat krijgt een plekje in het bedieningspaneel.



Van een restje schuimkarton (pluimkarton) trek ik de twee buitenlagen karton af en snij daar strookjes va 6 mm van. Zonder karton is  dit prima te buigen. Het past nu precies tussen de sporen in met genoeg ruimte voor de wielen. Ik plak de strookjes vast met witte houtlijm.





Dan maak ik van papier een mal waar de huizen op komen. Deze mal zet ik over op foamboard  van 5 mm.





De hoogte van de rails is 4 mm en het foamboard 5 mm dus dan heb ik een stoeprand van 1 mm en als ik de weg een beetje bol laat lopen ongeveer 1,5 mm. Lijkt me prima.



Aan de rechter kant verdwijnt de tram achter een huizenblok maar links stopt hij gewoon. Om dit op te lossen laat ik de rails (en weg) onder een huis door uit het zicht verdwijnen.











Ik ga de huizenrij maken van rechts naar links zodat ik weet waar het laatste huis met de tunnel komt te staan. Op de hoek heb ik al een hoog herenhuis en daar naast moet een groot hotel komen. Met gelijk naast het hotel een schuine straat naar achteren. Dat wordt dus een beetje knippen en plakken.









Het hoekhuis er naast aan de overkant van de straat is een compleet huis waar ik alleen maar 2 cm van de achterkant vanaf hoef te zagen en knippen en het dak aan moet passen.







Zo werk ik het hele rijtje af met sloop delen van huizen.



Als ik alle voorgevels heb lijm ik de huizen op het foamboard en heb ik twee delen met huizen die ik op mijn werkplek verder af kan maken.



Dit is de complete straat in wording. Ik ga me nu bezig houden met de verschillende daken die ik nog moet maken en het schilderwerk natuurlijk.




Later meer ……  ;)


Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Baanbouw Pierre (station Onderop) 'n N-baantje
« Reactie #133 Gepost op: 16 maart 2021, 09:40:39 »
Vorige week heb ik deze bouwwerken in levende lijve mogen bekijken: heel bijzonder.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Baanbouw Pierre (station Onderop) 'n N-baantje
« Reactie #134 Gepost op: 16 maart 2021, 10:25:27 »
Heerlijk om weer te zien hoe je dit oplost.
Het idee van die huizenrij pik ik even mee, bij mij moet er links van mijn haven ook een huizenrij komen en dat zou dan mooi op een uit/afneembaar plaatje mdf kunnen zo dat het op de werkplank verder afgewerkt kan worden.
Onder het motto beter goed gejat dan slecht verzonnen.
De huizenrij ziet er ook weer top uit met al die aanpassingen en straks leuk een trammetje laten pendelen, top idee man.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Baanbouw Pierre (station Onderop) 'n N-baantje
« Reactie #135 Gepost op: 4 juni 2021, 17:28:59 »

Maar weer eens een update van mijn straatje. Het is al weer even geleden maar ik ben nou eenmaal iemand die niet iedere streek verf gelijk post (ook een beetje luiigheid hoor :-[). Ik spaar het een beetje op.

De achterkant van de huizenrij is helemaal kaal en ik heb er van wat schuimplaat muurtjes en punten voor de daken in geplakt.



Nu kan ik ook op elk huis een dak maken.





Alles een beetje in een aannemelijke basis kleur.



Aan de binnenkant maak ik alle kieren lichtdicht en blindeer enkele ramen.



Ook aan de voorkant weer wat schilderwerk. Ik zie iedere keer weer wat verbeterpuntjes.



Van een wattenstaafje maak ik wat schoorsteen pijpjes.







Alles wat verouderen. Dit doe ik met sterk verdunde zwarte verf en als dit droog is met een bijna droge kwast licht grijs de contouren wat ophalen.



Ook de achterkant wat verstevigen en de verlichting aanbrengen. Ik laat al de verlichting naar achteren of opzij schijnen en weerkaatsen via de achterwand zodat het licht mooi verdeeld door alle ramen schijnt en je niet in de ledjes kijkt.



Het andere huizenblok met het hotel krijgt dezelfde behandelingen.





Dan kan ik de huizenrijtjes op de ondergrond plakken.





Dan een monnikenwerkje. Ik breng het wegdek op hoogte met klei en stempel daar met een penseel zonder haar kasseien in. Ze zijn ongeveer 1,5 x 1,5 mm. kleiner is niet te doen. Ook het schuimkarton (pluimkarton) tussen de rails laat zich goed stempelen.





Een zakje lantaarns uit China moet mijn straatje van licht voorzien.



Ze zijn wel heel erg glimmend en ik schilder ze over in een kleurtje mat groen.



Als ik ze eens goed bekijk zitten er ook heel lelijke voetjes onder. Ik besluit deze er toch maar af te halen.









Een nieuw krimpkousje er om en dan de pootjes nog een nieuw verfje.



Ondertussen heb ik de weg in een kleurtje gezet.





De achterkanten van de huisjes maak ik dicht met stukjes karton en de draadjes van de verlichting gaat naar de onderkant van de plaat.



Ook de lantaarnpaaltjes krijgen een plek.



Nu nog de bovenleiding voor de tram. De hoogte van de pantograaf is precies 35 mm dus ik hou een rijdraad hoogte aan van minimaal 36 mm zodat deze er vrij onderdoor loopt.





De masten maak ik van een stukje messing pijp met een stukje krimpkous. Daaraan soldeer ik een stukje 0,4 mm bovenleiding draad van Sommerfeldt. De andere kant komt aan de huizen te hangen.







Dan kan de hele plaat op zijn plek. De verlichting en tramvoeding zit met stekkertjes zodat alles demontabel is.

Alles werkt. De verlichting ziet er op de foto wel wat feller uit dan in het echt maar daar kon ik niets anders van maken.



Dan blijft er nog één dingetje over om te doen aan deze achtergrond en dat is het dwars straatje. Ik heb eens eerder voor mijn H0 baan zo’n zelfde probleem gehad en toen heb ik met losse huisjes zelf een straatje gemaakt. Deze foto had ik nog en die heb ik gespiegeld afgedrukt op de goede maat en op een stukje karton gelijmd. Daarna het wegdek in de goede kleur gezet en wat stoepjes aangepast. Het geheel afgelakt met blanke matte lak en zo achter de huizen laten zakken en … ’t werkt!








Het begint aardig op een achtergrond van een grote stad te lijken zo.




Een heel verhaal geworden.
Later meer ….. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Baanbouw Pierre (station Onderop) 'n N-baantje
« Reactie #136 Gepost op: 4 juni 2021, 17:41:25 »
...... maar wel weer een mooi en inspirerend verhaal.
Je bent weer goed bezig geweest.
Vraag me altijd nog steeds af waar je toch die plaatjes vandaan haalde voor de achtergrond.
Zien er uit de printer verdraaid goed uit.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.743
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Baanbouw Pierre (station Onderop) 'n N-baantje
« Reactie #137 Gepost op: 4 juni 2021, 17:44:49 »
Mooi (foto)verslag van een flink deelproject, Pierre.
Het ziet er allemaal erg strak uit, en dat voor 1:160!
Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Baanbouw Pierre (station Onderop) 'n N-baantje
« Reactie #138 Gepost op: 4 juni 2021, 20:04:45 »
Alles is al gezegd, maar als er werd verteld dat het H0 is dan zou ik het zo geloven.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Baanbouw Pierre (station Onderop) 'n N-baantje
« Reactie #139 Gepost op: 4 juni 2021, 20:36:21 »
Dankjewel heren.

Vraag me altijd nog steeds af waar je toch die plaatjes vandaan haalde voor de achtergrond.
Zien er uit de printer verdraaid goed uit.

Zoals ik in het verhaaltje al vertelde Tom ... is dit een straatje wat ik zelf voor mijn H0 baan op de werkbank gemaakt heb van wat oude huizen die ik toevallig had liggen in de rommelbak.





En je hoeft helemaal geen topprinter te hebben om een leuk plaatje te printen. Op je (windows)computer zit het programma Paint. Dit programma is goed genoeg om de maat van afdrukken in te stellen. Het kasteel op de 2e foto is overigens een vakantie kiekje uit Vianden (Luxemburg). Dit kasteel past precies op een A4tje. Dit kasteel heb ik moeten spiegelen vanwege de schaduwen. Ook op Google afbeeldingen kan je best leuke dingen vinden. Daar heb ik mijn hele industrie bij elkaar gesprokkeld. Je moet alleen kijken of er geen kopieer rechten op zitten. Wat ik ook wel eens doe is een gedeelte van een foto gebruiken. Ook druk ik ze wel spiegelbeeld af en plak ze tegen elkaar. Er zijn zoveel mogelijkheden om achtergrond plaatjes te krijgen. Je kan de plaatjes ook wat scherper of donkerder maken. Het resultaat is ook een stuk mooier als je er blanke lak op smeert. Gewoon (matte)lak van Action is prima. Dan blijven de kleuren ook langer mooi. Kortom gewoon lekker knoeien en proberen. ;)

Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/
The following users thanked this post: iTom

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: Baanbouw Pierre (station Onderop) 'n N-baantje
« Reactie #140 Gepost op: 7 juni 2021, 19:40:03 »
Leuk om weer eens wat vorderingen te zien. Heeft voor mij een beetje Oost-Duitse of Poolse stijl.
Ach, en veren ga ik niet geven, die belanden toch maar op zolder op de grote hoop  8) maar het ziet er wel weer puik uit als vanouds.


Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Baanbouw Pierre (station Onderop) 'n N-baantje
« Reactie #141 Gepost op: 10 juni 2021, 11:16:34 »
Dankjewel Jack.



Ik ben al weer toe aan het volgende projectje. De hoek naast het straatje is een beetje lastig hoekje.



Ik wil proberen daar een kasteel op een rots te maken. Een beetje als voorbeeld neem ik het kasteel van San Marino. Het zal geen kopie worden maar het is een beetje een leidraad. Ik heb nog een bakje zooi van een eerder kasteeltje en wat andere rommel dat ik daar prima voor kan gebruiken. Ook nog wat resten schuimplaat met steentjes. Da’s ook dankbaar spul.



We gaan zien of het een beetje wil lukken. Eerst maar eens kijken of ik een beetje ruimte kan maken boven het spoor door de tunnelingang een beetje op te schuiven.




Later meer ….. ;)

 
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Baanbouw Pierre (station Onderop) 'n N-baantje
« Reactie #142 Gepost op: 18 juni 2021, 16:19:30 »
Ik ga maar eens starten met mijn kasteel op de heuvel. De kasteel onderdelen die ik heb zijn nogal laag dus met steentjes schuimplaat maak ik de muren hoger.



Ook de muren en andere torens knutsel ik in elkaar van allemaal resten en verschillende steentjesplaten. Net zo lang tot ik een redelijk kasteel bij elkaar heb gesprokkeld.











Even passen of het een beetje klopt.



Ik heb nog wat restjes piepschuim liggen en daar kan ik mooi een berg mee creëren.



Daarna werk ik de boel af met Sculptamold. Wereld spul en een stuk lichter dan gips.





Dan krijgen we het leukste. Lekker met verf kliederen. Eerst zet ik er een laag verdunde zwarte verf op.



En dan verschillende kleuren door elkaar net zo lang tot ik tevreden ben. En als laatste een witte drybrush.







Volgende keer een beetje groenvoer aanbrengen op de rotsen.

Later meer ..... ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.743
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Baanbouw Pierre (station Onderop) 'n N-baantje
« Reactie #143 Gepost op: 20 juni 2021, 10:51:39 »
Da's een serieus kasteel, Pierre. Mooi!
Ook een goede coulisse voor de overgang naar de achtergrond, die vast nog op de achterliggende muur komt :)

Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Baanbouw Pierre (station Onderop) 'n N-baantje
« Reactie #144 Gepost op: 20 juni 2021, 11:07:42 »
Van wat zooi een waardig Chateau bouwen.
Dat is artistiek hoogwaardige kunst.
Man wat ziet dat er geweldig uit en inderdaad dat Sculptamold werkt geweldig en het heeft nauwelijks gewicht en het maakt geen nare vlekken.
Gaat ook niet scheuren en neemt mooi de verf op.
Het is de wat duurdere aanschaf zeker waard om er mee te werken.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Baanbouw Pierre (station Onderop) 'n N-baantje
« Reactie #145 Gepost op: 20 juni 2021, 12:43:51 »
Rob, Tom  dankjewel.

Da's een serieus kasteel, Pierre. Mooi!
Ook een goede coulisse voor de overgang naar de achtergrond, die vast nog op de achterliggende muur komt :)

Ik weet nog niet wat ik met de achtergrond doe Rob. Plakken, schilderen of misschien laat ik het wel zo. We gaan het zien.

Man wat ziet dat er geweldig uit en inderdaad dat Sculptamold werkt geweldig en het heeft nauwelijks gewicht en het maakt geen nare vlekken.
Gaat ook niet scheuren en neemt mooi de verf op.
Het is de wat duurdere aanschaf zeker waard om er mee te werken.

Het Sculptamold werkt inderdaad geweldig Tom maar het is ook wat aan de prijs. Maar erg zuinig in gebruik. Als je de ondergrond al zo veel mogelijk op maat maakt heb je maar een heel dun laagje nodig. Ik heb denk ik zo'n 4 jaar geleden eens een zakje gekocht en daar gebruik ik nog steeds van. Zit nog een kwart in.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/
The following users thanked this post: iTom

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: Baanbouw Pierre (station Onderop) 'n N-baantje
« Reactie #146 Gepost op: 22 juni 2021, 20:12:59 »
Harry Potter zou er jaloers op zijn...  :D als er tenminste een Zweinstein express op het station stopt natuurlijk  ::) :)
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Baanbouw Pierre (station Onderop) 'n N-baantje
« Reactie #147 Gepost op: 22 juni 2021, 22:02:45 »
Dankjewel Jack ... misschien stopt er wel een Varkensteen per ongeluk. ;D
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Baanbouw Pierre (station Onderop) 'n N-baantje
« Reactie #148 Gepost op: 23 juni 2021, 10:39:03 »
Mooi somber stijltje.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Baanbouw Pierre (station Onderop) 'n N-baantje
« Reactie #149 Gepost op: 23 juni 2021, 12:00:46 »
Mooi somber stijltje.

Klopt Wim. Ik heb ook geen idee hoe oud dit kasteel al is. Aan de verschillende steenprofielen is het denk ik ook al een keer afgebrand of zo.

Er moet nog wel wat groen bij komen en dat haalt de boel weer een beetje op. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/