Ik wil een achtergrond straatje maken voor mijn N speelbaantje. Ik heb verschillende vakwerkhuisjes maar daar heb ik niet zo veel mee. Eigenlijk vind ik die best wel lelijk. Ook heb ik liever een soort van stadshuizen. Omdat dit een low-budget baantje is ben ik dus op zoek naar goedkope oplossingen en liefst met de spullen die ik voor handen heb. De laatste keer op de beurs in Rijswijk heb ik een achtergrondplaat opgeduikeld en die wil ik nu gaan gebruiken.

De huisjes op deze plaat zijn eigenlijk te laag en ik wil ook een beetje van die klok, trap en weet ik wat nog meer voor geveltjes af. Op wat stevig papier print ik de geveltjes (op de juiste maat) een paar keer uit.

Dan snij ik alle delen die ik denk nodig te hebben voor mijn stadshuizen uit deze printen. En stel daar voor mij bruikbare huizen uit samen.

Het is geen doen om alle geveltjes op een stuk styreen te plakken en dan al de raampjes te moeten uitsnijden dus ga ik in de rommelbak op zoek naar een bruikbaar stuk doorzichtig plastic. Ik ga voor een 1 mm dikke schuifdeksel van een doos of zo.

De raampjes van de geveldelen snij ik uit het papier. Ook een monnikenwerk maar tussendoor iedere keer een stukje is goed te doen.

Ik stel de geveltjes samen en plak ze op het stuk doorzichtig plastic.

Het begin is er.

Later meer …..