Auteur Topic: Gerhardstein II  (gelezen 24797 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Gerhardstein II
« Reactie #50 Gepost op: 4 mei 2020, 20:56:04 »
Zo'n paneel Johan ... dat is nog een heel werkje maar deze ziet er mooi uit. Zo heeft iedereen inderdaad zijn eigen manier. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: Gerhardstein II
« Reactie #51 Gepost op: 4 mei 2020, 21:24:44 »
Ben wel benieuwd waarvoor die onderste rij schakelaars dienen  ;)
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Johan

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.121
  • Thanked: 7 times
  • Geslacht: Man
  • Oude-Tonge Zuid-Holland
Re: Gerhardstein II
« Reactie #52 Gepost op: 4 mei 2020, 21:33:17 »
Beste Pierre en Jack, dank voor de reacties!

Ben wel benieuwd waarvoor die onderste rij schakelaars dienen  ;)
Dit is het bedieningspaneel van het depot. De onderste rij schakelaars zijn bestemd voor de verlichting (lantaarns, gebouwen e.d.). Ieder gebouw / huis of een paar lantaarns kan ik dus separaat aan- of uitzetten. Zo heeft ieder bedieningspaneel op de topplaat een rij met schakelaars.

Groet,
Johan

Marklin, M-rails, Analoog, Tijdperk III

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Gerhardstein II
« Reactie #53 Gepost op: 5 mei 2020, 00:37:31 »
Is het dan niet handig om daar bij te zetten waarvoor ze zijn? Stel dat jij even voor ons koffie aan het zetten bent, dan weten wij hoe of dat werkt met die knopjes. Toch?  :)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Johan

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.121
  • Thanked: 7 times
  • Geslacht: Man
  • Oude-Tonge Zuid-Holland
Re: Gerhardstein II
« Reactie #54 Gepost op: 5 mei 2020, 05:49:38 »
@Wim Corduwener
Beste Wim,

Is het dan niet handig om daar bij te zetten waarvoor ze zijn? Stel dat jij even voor ons koffie aan het zetten bent, dan weten wij hoe of dat werkt met die knopjes. Toch?  :)

Helaas is daar op het paneel geen ruimte voor.  8)
 ;D Maar stel dat ik koffie aan het zetten ben en je graag met knopjes speelt dan zijn er 2 opties t.w.:
  • Proefondervindelijk vaststellen waar welk knopje voor dient of
  • Je kijkt even rond op de kamer en vind onderstaande lijst.



Kortom als je een kleinzoon hebt, moet je hierop voorbereid zijn. Hij kan nog wel niet lezen  ::) maar dat is een kwestie van tijd......   :D

Wat daarnaast speelt is dat bij het maken van het paneel ik nog geen flauw idee heb waarvoor de knopjes gaan dienen. Zoals op het overzicht te zien is, zijn er nog enkele spare schakelaars ter beschikking.

Intussen is het stukje spoor verder uitgebreid. Aangezien het bedieningspaneel reeds “ lange tijd” in gebruik is, moest het bedieningspaneel vernieuwd worden.
Dit betreft dus Paneel 6!

Groet,
Johan
Marklin, M-rails, Analoog, Tijdperk III

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: Gerhardstein II
« Reactie #55 Gepost op: 5 mei 2020, 09:39:13 »
Goed bezig Johan, dat doet me denken aan het volgende:

In een bedieningstableau van een machine zat een niet gebruikte drukknop, hier een schildje voor gemaakt 'Niet indrukken AUB'.
Vervolgens in de besturing bijgehouden hoe vaak dat knopje bediend werd, resultaat: zo'n 20x op een dag  8) het zijn net mensen  :)
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands