Auteur Topic: Figuren voor spoor nul  (gelezen 6254 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Figuren voor spoor nul
« Gepost op: 14 december 2019, 10:44:41 »
Kwam deze tegen, voor diegene die met spoor nul aan de slag wil gaan:

https://www.mk35.com/en/16-civilians
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Figuren voor spoor nul
« Reactie #1 Gepost op: 14 december 2019, 11:54:53 »
Kwam deze tegen, voor diegene die met spoor nul aan de slag wil gaan:

https://www.mk35.com/en/16-civilians

Dat zijn wel prachtige figuren Jack. 8)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Figuren voor spoor nul
« Reactie #2 Gepost op: 14 december 2019, 13:14:21 »
Ze zijn zeker prachtig. Wèl behoorlijk aan de prijs, maar dat komt natuurlijk omdat iemand anders het leuke werk heeft gedaan; beschilderen.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: Figuren voor spoor nul
« Reactie #3 Gepost op: 14 december 2019, 13:20:55 »
Ja hé, het kost wat maar....

Op deze schaal heb je er normaliter geen 100 nodig en ik vind ze ook wel erg mooi  :)

(ik zoek nog steeds bemanning voor m'n VOC schip, als iemand die tegen komt in schaal 1:43 - 1: 50 …)

Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Figuren voor spoor nul
« Reactie #4 Gepost op: 14 december 2019, 15:42:13 »
(ik zoek nog steeds bemanning voor m'n VOC schip, als iemand die tegen komt in schaal 1:43 - 1: 50 …)
@Jack je zou eens kunnen zoeken op “dollhouse figures”. 1:48 (quarter scale) is een populaire schaal voor poppenhuizen. Je vindt dan veel spul uit het Victoriaanse tijdperk, maar dat ligt al een stuk dichterbij dan figuren uit de Tweede Wereldoorlog.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)