Auteur Topic: Een brug in een NL baantje  (gelezen 10548 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Een brug in een NL baantje
« Reactie #25 Gepost op: 12 december 2019, 01:11:19 »
Deze gaat in de ideeënbus  :D
Hmmm... die ideeënbus van jou wekt inmiddels wel mijn nieuwsgierigheid.  ::)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Ben.

  • Gast
Re: Een brug in een NL baantje
« Reactie #26 Gepost op: 12 december 2019, 07:56:59 »
Dank u. Met een aantal "brug" plaatjes sluit dit hoofdstuk brug bouwsels.

Gr, Ben.






Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: Een brug in een NL baantje
« Reactie #27 Gepost op: 12 december 2019, 09:03:03 »
Bel de politie en de brandweer!!!!  :o :o de koperdieven hebben toegeslagen  ::) ???

Prachtig! Ben benieuwd of je nog wat met de achtergrond gaat doen.
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Een brug in een NL baantje
« Reactie #28 Gepost op: 12 december 2019, 09:33:22 »
:o de koperdieven hebben toegeslagen  ::) ???
@Jack het is gebruikelijk dat onder andere draaibruggen stroomloos zijn.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: Een brug in een NL baantje
« Reactie #29 Gepost op: 12 december 2019, 10:42:39 »
Ow, dan heb ik niets gezegd  :D :-* gaat het licht dan niet even uit als hij passeert?  ::)
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Ben.

  • Gast
Re: Een brug in een NL baantje
« Reactie #30 Gepost op: 12 december 2019, 13:56:22 »

Ben benieuwd of je nog wat met de achtergrond gaat doen.


Als je bedoelt een kleurtje geven en / of van die neppe wolkjes verven: nee.  :)

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Een brug in een NL baantje
« Reactie #31 Gepost op: 12 december 2019, 23:01:32 »
...gaat het licht dan niet even uit als hij passeert?  ::)
Nope. Deze baan krijgt stroom via de rails.  :-*

Ben benieuwd of je nog wat met de achtergrond gaat doen.
Als je bedoelt een kleurtje geven en / of van die neppe wolkjes verven: nee.  :)
Er zijn op dit forum best wel achtergronden te vinden met minder ‘neppe wolkjes’.  ::)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: Een brug in een NL baantje
« Reactie #32 Gepost op: 13 december 2019, 08:46:15 »
Jammer, ik vind de afwerking er superieur en zeer professioneel uitzien met veel aandacht voor detail maar het zou van mij iets minder 'klinisch' mogen.
Met de juiste achtergrond en veroudering/vervuiling zou je het wat levendiger kunnen maken, maar ik doe het je niet na hoor, sjappoo!  :)



Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Ben.

  • Gast
Re: Een brug in een NL baantje
« Reactie #33 Gepost op: 13 december 2019, 10:36:54 »

Jammer,....


Verouderen is een kunst apart, ik heb die vaardigheden niet Jack. Er zijn er maar weinigen die dat succesvol doen (vind ik). Daarnaast hoeft niet alles vuil, verweerd of oud te zijn.

Gr, Ben.

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.743
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Een brug in een NL baantje
« Reactie #34 Gepost op: 13 december 2019, 11:42:21 »
… En zo hebben we allemaal onze eigen voorkeuren en vaardigheden. Prachtig! Ik hou van diversiteit en ik vind het leuk om te zien op hoeveel manieren deze hobby beleefd wordt. En wat voor interessante gesprekken dat op kan leveren.

Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Een brug in een NL baantje
« Reactie #35 Gepost op: 15 december 2019, 13:17:53 »
Verouderen is een kunst apart, ik heb die vaardigheden niet Jack. Er zijn er maar weinigen die dat succesvol doen (vind ik). Daarnaast hoeft niet alles vuil, verweerd of oud te zijn.
Verouderen moet ook wel een beetje bij je stijl van bouwen passen. Ikzelf vind strak bouwen ook wel een kunst. Zelf ben ik een wat slordige, ietwat ongeduldige bouwer en dus ziet het er bij mij altijd wat verouderd uit.  :)
En dat geldt natuurlijk ook voor de achtergrond van je baan: ik denk dat een wolkenloze, witte achtergrond prima past bij een Nederlands landschap.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)