Auteur Topic: Baanbouw Kees  (gelezen 90989 keer)

Offline Kees

• Stationchef
  • Geslacht: Man
  • WinDigiPet
Re:baanbouw
« Reactie #125 Gepost op: 15 juli 2012, 21:32:49 »
Beste Johan,

die poppetjes zijn geen probleem, die doop ik allemaal in de witte verf, uit laten lekken en op hun plek vastlijmen  ;D

Gr. Kees
Treinen WDP 2012 pr. Laptop win 7 64 bit Tams(rijden), CS1(schakelen) terugmeldingen over HSI usb 56 loks K-en C rail K83, K83 met relais, littfinski schakeldecoders 12 boosters.
FCS WDP 2012 pr. Laptop win 7 64 bit CS2(schakelen), terugmeldingen over HSI usb, Dc en AC voedingen, K83 met relais.

Offline Johan

• Super Modelspoorder
  • Oude-Tonge Zuid-Holland
« Reactie #126 Gepost op: 15 juli 2012, 21:36:21 »
Oei, de mannetjes met de witte pakken nou moeten we gaan uitkijken!  :P  :P
Marklin, M-rails, Analoog, Tijdperk III

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #127 Gepost op: 15 juli 2012, 22:17:01 »
Beste Kees,

Wat een leuk onderwerp is dit zo'n Kalksteengroeve. Daar kan je heel veel mee doen aan scenery. De mogelijkheden zijn eindeloos.

De overgang naar kalk is overgens ook prima gelukt!  :D
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Kees

• Stationchef
  • WinDigiPet
« Reactie #128 Gepost op: 28 juli 2012, 16:16:11 »
De oude betonfabriek is wat verder aangekleed

Een detail van de kalkgroeve, hier moet nog verder geweatherd worden

De smalle strook naast de betonfabriek biedt nog plaats aan een onderhoudshuisje en wat bielzen en rails

In het verlengde daarvan was er nog plaats voor een boerderijtje, nog net te zien een afrastering van viekante tandenstokers en twee zilverkleurige(met roest) draden die ik uit het naaimandje gejat heb(nu maar hopen dat er geen knoop van m'n shirt losgaat.

Vanuit een ander hoek zicht op de boerderij, onderop de foto zie je nog net een schapenkop

Gr. Kees
Treinen WDP 2012 pr. Laptop win 7 64 bit Tams(rijden), CS1(schakelen) terugmeldingen over HSI usb 56 loks K-en C rail K83, K83 met relais, littfinski schakeldecoders 12 boosters.
FCS WDP 2012 pr. Laptop win 7 64 bit CS2(schakelen), terugmeldingen over HSI usb, Dc en AC voedingen, K83 met relais.

Offline Johan

• Super Modelspoorder
« Reactie #129 Gepost op: 28 juli 2012, 21:12:06 »
Beste Kees,

Dank weer voor de mooie foto's.

Vraagje m.b.t. de eerste foto: werk je aandrijfmechanismes van de wissels weg?

Groet,
Johan

Offline Kees

• Stationchef
  • WinDigiPet
« Reactie #130 Gepost op: 28 juli 2012, 23:24:48 »
Ha Johan,

met betrekking tot je vraag, op sommige zichtgedeelten heb ik de aandrijvingen op z'n kop gemonteerd. Je moet daar dan wel ruimte voor maken
door wat hout weg te frezen. Vervolgens afgedekt met een stukje overheadsheet. de aandrijvingen liggen dan veel dieper wat de scenenry ten goede komt.
Zie twee foto's.

Gr. Kees

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #131 Gepost op: 29 juli 2012, 11:03:57 »
Ziet er allemaal weer top uit Kees! Klasse! ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Kees

• Stationchef
  • WinDigiPet
« Reactie #132 Gepost op: 26 november 2012, 22:38:06 »
Hallo medespoorders,

Een poosje weinig tijd gehad, maar de laatste week weer wat aan de baan gedaan.
Het dak van de tweede klimspiraal kan nog niet definitief op z'n plaats omdat ik daar nog regelmatig in moet staan om aan andere delen te kunnen
werken. Daarom maar pasklaar gemaakt, maar op een andere plek vast begonnen met de scenery. Wanneer het kan en deze "module" af is wordt hij definitief geplaatst.

Overigens volg ik bijna dagelijks alles wat er op het forum gepost wordt van marktkraampjes tot kerstdorpen er worden erg mooie dingen gemaakt die veel inspiratie geven.

op de open plekken komen oa. een kapelletje en een watermolen.

Gr. Kees

Offline iTom

• Super Modelspoorder
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
« Reactie #133 Gepost op: 26 november 2012, 22:45:28 »
Kees, ik sta weer perplex, schitterende update ook al hebben we er lang op moeten wachten.
Het was het wachten waard.
ROCO Proline zonder bedding: YD7001: YaMoRC/LocoNet: DCC: iTrain 5 pro:: h0

Offline Kees

• Stationchef
  • WinDigiPet
« Reactie #134 Gepost op: 26 november 2012, 22:59:34 »
Tom,
hoewel er natuurlijk nog erg veel groen, opspattend water, golfjes op de rivier etc. op moet komen ben ik met name over de waterval nog niet echt tevreden.
Zo'n recht naar beneden stortende watermassa is nog niet zo simpel om het echt te laten lijken. Water wat over terrassen naar beneden komt is wat makkelijker voor mijn gevoel
maar ja zo is het niet gemaakt. Dus we denken verder en tips zijn natuurlijk welkom

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #135 Gepost op: 26 november 2012, 23:11:11 »
Wow .... Kees ik vind je bruggetje en die kapotte hekwerken wel heel erg mooi. ...Top.

Ik denk dat de waterval best goed is maar dat je nog wat moet doen op de plek waar hij beneden het water raakt. Ik denk dan aan opspatten, rimpelen en kolken van het water. Het kan niet zo zijn dat zo'n grote waterval in stilstaand water valt ....... toch? Misschien een idee. Maar water maken daar weet Tom meer van.  ;)
Groet Pierre.

Offline Kees

• Stationchef
  • WinDigiPet
« Reactie #136 Gepost op: 26 november 2012, 23:36:27 »
Hoi Pierre,

Die hekjes kun je zo kopen en dat bruggetje is gemaakt van tandenstokers en sateprikkers. Daar waar de waterval de rivier raakt kan ik nog niets doen, omdat de bootlak nog kleddernat is. Maar je hebt gelijk de door jou genoemde zaken
moeten nog gemaakt worden maar eerst nog ff de lak laten drogen, daarna komt er nog een laagje op en pas dan de golven enz. Ben ook nog op zoek naar Braziliaanse
zeearenden die een bad nemen en nog wat goudkarpers met dubbele vinnen.

Gr. Kees

Offline iTom

• Super Modelspoorder
« Reactie #137 Gepost op: 26 november 2012, 23:52:33 »
Transparante silicone werkt heel goed.
Onderaan het opstpattende water kan heel goed met aquariumfilterwatten.
Als je dat wil proberen heb ik nog wel wat filterwatten voor je.
Het moeilijke van zo'n waterval is dat het water neer moet storten, er zal dus een hoop wit doorheen moeten.
Leuk om straks al die Braziliaanse zeearenden en goudkarpers met dubbele vin te zien rond spartelen.

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #138 Gepost op: 29 november 2012, 20:05:00 »
Steeds valt mijn oog weer op dat waterige water en de dieptewerking van dat water. Zijn dat gewoon 28 lagen bootlak of ga je me nu vertellen dat het gewoon leidingwater is?
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Kees

• Stationchef
  • WinDigiPet
« Reactie #139 Gepost op: 1 december 2012, 15:21:54 »
Treintjes zijn leuk als hobby, maar met dit is met niets te vergelijken. ons eerste kleinkind,  geboren afgelopen donderdag (van onze dochter)

Wim
Het was een dikke laag bootlak, waarvan de helft weggelopen is door een lekje maar daar kom je pas de andere ochtend achter. Gelukkig
had ik een dikke laag kranten onder het geheel gelegd.
Er komt vandaag een 2e laag op.
Ben vandaag weer bezig geweest met het projekt water(val)(molen)
Geven jullie je mening eens over deze uitvoering van de waterval (met dank aan Tom voor de filterwatten e.e.a. zit nog los maar het gaat even om het effect

Gr. Kees

Offline Johan

• Super Modelspoorder
« Reactie #140 Gepost op: 1 december 2012, 15:30:21 »
Beste Kees,

Van harte gefeliciteerd met je eerste kleinkind, nog een paar jaar en je krijgt hulp bij het vervolmaken van je treinbaan!

Het effect van de waterval ziet er mijn inziens goed!

Groet,
Johan

Offline iTom

• Super Modelspoorder
« Reactie #141 Gepost op: 1 december 2012, 16:06:33 »
Beste Oma en Opa Polm,

hartelijk gefeliciteerd met jullie eerste kleindochter.
Ga er lekker van genieten, het is zo een rijk bezit.
Daar kan geen treintje tegenop.

Die waterval ziet er zeker niet verkeerd uit, ik zie dat je de boel wat uitelkaar hebt getrokken, zo ontstaat er een bruisende waterval.
Misschien kan je een proefstukje proberen te behandelen met faller plastik lijm of zoiets dergelijks, wellicht dat het dan wat draderig gaat worden.
Maar als het zo blijft dan zou ik er al vrede mee hebben.

Offline Hookies

• Super Modelspoorder
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
« Reactie #142 Gepost op: 1 december 2012, 16:26:49 »
Gefeliciteerd opa,  :P

Ik vind je waterval er goed uitzien.

Mvg,
Martin
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline Semantha

• Moderator
  • Super Modelspoorder
  • Geslacht: Vrouw
  • I didn't choose photography, photography chose me!
    • Van der Kuijp Photography
« Reactie #143 Gepost op: 1 december 2012, 16:37:27 »
Gefeliciteerd met de geboorte van jullie kleinkind.
Wat betreft je waterval wauwwwwwwwww veel beter zo.
Ik vind het ongelooflijk mooi geworden.
Fotografen met passie.

Frans

• Gast
« Reactie #144 Gepost op: 1 december 2012, 16:42:44 »
Kees en vrouw veel plezier met je kleinkind en nu zijn jullie Opa en Oma,van harte gefeliciteerd.

Mvg Frans

Offline Rick

• Super Modelspoorder
    • Rick's Modelspoorweg Blog
« Reactie #145 Gepost op: 1 december 2012, 16:54:58 »
Kees van harte met de geboorte van de kl;eindochter.
De waterval vond ik in de oude situatie niet zo mooi tov het water. Maar nu er meer beweging in zit, is hij prachtig geworden. complimenten.
2 rail, tijdperk eind III, Thema... niet echt wat ik maar voor handen heb.

Offline Kees

• Stationchef
  • WinDigiPet
« Reactie #146 Gepost op: 1 december 2012, 17:46:59 »
Dame en heren bedankt voor alle felicitaties.

Dit is de waterval zonder de filterwatten. Met watten is het mooier denk ik. ik zal ze iets anders modelleren (en vastplakken) als op de eerdere foto's daar hingen ze er immers nog los op
als proef.

Het water is overigens ook nog lang niet klaar, er komt nog wat wilde stroming met schuimkopjes erop Laat ik zeggen gematigd wild een soort vasn tam dus.

Bedankt voor alle reakties en tips blijven welkom

Gr. Kees

Offline Semantha

• Moderator
  • Super Modelspoorder
  • Geslacht: Vrouw
  • I didn't choose photography, photography chose me!
    • Van der Kuijp Photography
« Reactie #147 Gepost op: 1 december 2012, 18:47:07 »
Onderaan de waterval wat siliconenkit doen en dat met bv een paperclip optrekken zodat je opspattend water krijgt??
Fotografen met passie.

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #148 Gepost op: 2 december 2012, 00:04:44 »
Het was een dikke laag bootlak, waarvan de helft weggelopen is door een lekje maar daar kom je pas de andere ochtend achter. Gelukkig
Dikke laag, betekent dat je er gewoon een blik lak in hebt gegoten?

Ben vandaag weer bezig geweest met het projekt water(val)(molen)
Geven jullie je mening eens over deze uitvoering van de waterval (met dank aan Tom voor de filterwatten e.e.a. zit nog los maar het gaat even om het effect
Een eerlijk antwoord? Ik vind je water mooier dan je waterval.
Beetje raar idee misschien, maar ik zat zo eens te bedenken: ik heb zo?n apparaatje waarmee je warme melk kunt opschuimen. Het is een soort molentje waarmee je lucht in de melk aan het draaien bent. Als je datzelfde zou kunnen doen met je bootlak, dan krijg je dus allemaal kleine luchtbelletjes in je lak. Als je een zeilboot aan het aflakken bent kun je dat nou juist niet gebruiken, maar waar je waterval het water raakt juist w?l. Maar misschien is bootlak te stroperig en werkt dat niet.
Het was maar een idee.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Kees

• Stationchef
  • WinDigiPet
« Reactie #149 Gepost op: 9 december 2012, 21:28:23 »
Weer even een updeetje,

met de waterval en het water ben ik nog aan het stoeien
gr. kees