Wie kent het niet; Toon Hermans met de duif is dood mijnheer Hartman, of het lied over Flappie door Youp van 't Hek.
Ik moest er steeds aan terug denken toen ik begon aan de meeuwen van Artitec die straks bij de haven en de nieuwe boeien gaan komen.
Leuke jongens hoor die meeuwen van Artitec en je hoeft er niet heel veel aan te doen.
Gaatje boren van 0,5mm en dan de pootjes er in plakken.
Zwemvliesje ombuigen en daarne beetje verf hier en daar.
Snavels zijn beetje aan de korte kant maar ja, beetje dikke verf en daarmee snaveltjes langer maken, wie weet gaat het lukken.
De eerste activiteit is achter de rug, ze kunnen nu i.i.g. op hun pootjes staan :-) en ik heb kramp in mijn vingers

Even een malletje gemaakt waar ze op hun rug in kunnen liggen, uit de hand gaatje boren gaat zo wel beter.

Dan voorzochtig uit de hand 0,5mm boren.

Daarna kunnen de pootjes in het gaatje geprikt worden.

Herr Huber begint alles in de gaten te houden.

Pootjes staan nog niet op de grond maar wel in de grondverf.

......en ze zijn echt wel klein

Daarna laat ik de lijm van de pootjes beetje uitharden en verevolgend de
voetjes zwemvliezen ombuigen zodat ze straks stevig op hun eigen
benen waterstelten kunnen staan.

Volgende stap gaan de pootjes 2e verflaag krijgen en worden de rompen wit geverfd.
Dan de boel even 24 uur laten drogen en vervolgens de details van de veren verder uitwerken, snavel kleurtje geven en de punt van de staart gaat zwart worden.
De snavels zijn verlengd, de veren grijs gestreken en de staart met kenmerkende zwarte veren.
Daar zitten dan de eerste meeuwen
Inmiddels op de baan geplakt voor eeuwen,
Het gekrijs stelt me gerust maar tot mijn grote spijt
Komt er straks op de steigers zeker nog het meeuwenschijt. :-)