A4tje diorama staat inmiddels klaar voor verzending naar Vlieland.
Nu verder met de bouw van het Artitec kraantje wat bij de haven komt.
De geëtste delen zitten aan elkaar en inmiddels in een kleurtje gespoten.
De rest ook in de verf gezet.
Machinehuis is nu een houtkleur, denk er nog over om het van een kleurtje te voorzien wat door de tand des tijds is aangetast.
Het kraantje krijgt natuurlijk ook nog werkende verlichting, in het machinehuisje en op de nok komt een ledje 402 in warm wit.
Die ligt inmiddels ook al bijna klaar, moet nog een beetje het Kristal Klear van drogen en in het huisje zal wel iets van een plafonniere gaan komen.
Ook nog eens kijken en nadenken om het kraanhuisje te laten draaien en wie weet gaat er ook nog een mogelijkheid komen om er mee de boel op en neer te laten hijsen maar dat zie ik voorlopig even als een stap te ver.

Nu eerst maar eens alles goed laten drogen.
Het kraantje kan voorlopig op zijn plaats.
Voorlopig want ik zit te wachten op materiaal waarmee het kan gaan draaien.
Hijswerk zal wel niet gaan lukken, gepriegel maar als het een beetje heen en weer kan draaien vind ik het al lang goed.
Het idee is om het draaien via Arduino uit te voeren met en stappenmotor.
Dan denk ik aan de middenstand en een kwart draai naar links, middenstand en een kwart draai naar rechts.
Maar ja, dat moet ik nog wel een beetje gaan uitpuzzelen.
Voorlopig ben ik er wel content mee, alleen het opstapje naar het deurtje moet er nog aan.
verlichting zit er al in en het lampje aan de giek zit er ook op en werkt.
Later zal ik de draadjes nog wel een keer aansluiten.
Nu de plaatjes.

Op naar een volgend project.
Inmiddels aan het Kibri kraantje begonnen, is toch wel een different cookie.
Lijkt wel of er kerstballen bij horen maar zijn kleine kogeltjes voor de ballast.
Beetje klikken en plakken en onderstel alvast licht geweatherd.

Touwtjes inmiddels ook aangebracht.

Machinistenhuisje past er goed op, er zijn 2 mogelijkheden en daarom de kraanmachinist even gevraagd wat hem het beste leek.
Lage uitvoering

Hoge uitvoering

Machinist Boris geeft de voorkeur aan de hoge uitvoering.

Boris was wel inmiddels een beetje ongeduldig geworden en riep gooi die wielen er maar onder en tuig die giek maar op.
Hij wilde gaan hijsen, maar of hij dat nu met het kraantje bedoelde begreep ik niet helemaal.
Kwam ik terug na een bezoek aan de tandarts, ja ik heb mijn eigen tandjes nog

Was van plan om verder te gaan met het kraantje wat dienst zou gaan doen bij de kolenhandel.
En wat denk je, Boris kon niet wachten.
Boris dacht kolen fijn en omdat het scheppen toen al in de familie zat begon hij driftig kolen te scheppen.
Nou ja, uiteindelijk was het kraantje daar ook voor bedoeld en bedacht.

Het werd hem even duidelijk gemaakt waar zijn plaats is, daar naast de kolenhandel.
Dus met gezwinde spoed op weg naar de kolenhandel.

Boris was helemaal gelukkig en net op tijd om de kolen uit de kolenwagons te scheppen.

Heel rap was de kolenlading uit de wagon en kon Boris tevreden naar huis om 's-avonds nog even na te genieten van gedane arbeid.