Komende wintermaanden kan ik weer vooruit.
2 pakketjes binnen om Weiisseck weer wat verder aan te kleden.
Kraantje gaat straks bij de kolenhandel van H, Huber komen om kolen te lossen uit de wagons.
De locloods wordt vervangen, is geen eer meer aan te behalen. Deuren knallen er gewoon uit en de hele sponning breekt dan gelijk ook af. Hoop van deze nieuwe locloods wat langer plezier te hebben.

Deurtjes moeten natuurlijk ook weer open en dicht kunnen, of met de miniservo of met een stappenmotortje via Arduino.
Hoe dat met Arduino moet weet ik ook (nog) niet heb al wel iets gevonden waarvan ik het idee kreeg dat het handmatig is te gebruiken. Dat zou dan wel een idee zijn om eerst de boel handmatig te testen.
Miniservo naast een gewone servo.

Stappenmotortje met spindel waarmee de deuren open en dicht gaan.

Driver waarvan ik het idee kreeg om de boel handmatig te testen.

Voorlopig genoeg om naar uit te kijken.
Helaas slechter bericht over mijn Brawa V36 die is inmiddels voor de 2e keer terug naar de fabriek.
Jammer maar niets aan te doen, gelukkig blijven de 2 Lenz locjes V20 netjes hun werk doen en ben ik nu bezig om daarmee te rangeren via iTrain, 2 locjes met 4 stammetjes die van hot naar her gaan en weer terug.
Zo blijven we lekker bezig en laat de lange winter-avonden maar komen.
Zo beste mensen, eindelijk tijd gehad om verder te gaan met het rangeren en er een filmpje van te maken.
Overdag natuurlijk allerlei huishoudelijke klusjes gedaan anders heb ik morgen geen schone sokken en vanavond niets te eten.
Ja, als de vrouw des huizes ziek op bed ligt moet ik de taken waarnemen, geen probleem hoor.
Het is alleen ff wennen en opletten dat ik volgende week niet met roze onderbroeken rond loop.
Filmpje is in een take opgenomen, was wel lastig en naarmate de tijd verstrijkt gaan de handjes steeds meer trillen en de armen zwaarder worden. Maar het staat er op, vergeef me de stille momenten maar ja, treinen staan ook wel eens even stil en zeker als rangeren om o.a. goederen te laden en te lossen.
Gelukkig ging het in één keer er goed op.
Er is wel goed te zien dat er nog genoeg werk ligt te wachten en daar ga ik zeker binnenkort mee aan de slag.
Begin november ga ik het weer verder serieus aanpakken, er ligt genoeg om verder te bouwen en af te bouwen.
Hoop dat het filmpje beetje de indruk geeft hoe de treintjes op mijn baantje bezig zijn.
Misschien is het niet allemaal realistisch maar het beweegt, het stopt, het koppelt af, koppelt aan en na bijna 25 minuten zit het karwei van de dag er op.
Hier de link naar het filmpje.