Ook hier weer eens de boel bijwerken met een lange update.
Af en toe komt er ook hier weer een pakje binnen.
Geen bericht vooraf ontvangen want dat soort berichten gaan we voorlopig niet meer openen.
Voorzichtigheid geboden.
Deze komt op het kleine industrieterrein tussen de kolenhandel en de goederenloods.
Gaat wel t.z.t. een schutting omheen komen

Er is ook nog iets besteld waar ik de gasfabriek van wil maken maar dat staat nog in backorder.
Verder begonnen aan de verhoging tegen de lange achterwand.
Combinatie van XPS en Rotsblokken uit de Woodland gietmallen.
Om een beetje dezelfde structuur te krijgen als de rotsblokken de Sculptamold gemengd met het gietspul van Woodland.
Dus toch weer beetje terug naar gips, staat nu nog in de basiskleur en het gaat straks nog verder naar rechts uitgebreid worden.

Helaas een catastrofe.
Dacht op een avond nog even met de treintjes rijden en zo gezegd zo gedaan.
Start was goed maar toen ineens krats, krets, kraak.
Wat was er nu weer aan de hand, Loc stond klem tussen de loodsdeurtjes en er lag van alles op de bodem van de loods.
Geen idee hoe dat kon gebeuren maar 1 deurtje hing op half zeven terwijl het op de klok duidelijk later was.

Ik kon wel janken, hoe nu verder.
Het idee was gelijk een nieuwe loods bestellen.
Of 1 deur vast plakken.
Nee beide opties overboord gegooid en eerst maar eens kijken of ik het kon oplossen.
Met 1mm messing rond en een boortje van 1mm aan de slag gegaan.
Eerst de scharnieren aan de deur met de 1mm boor door geboord.
Vervolgens messing rond 1mm er doorheen gestoken, in het tussendeel een stukje krimpkous gezet anders blijft de deur zakken.
Met natte handen het geheel passend in de loods gemaakt en het werkt weer, minder fraai maar voorlopig laat ik het maar zo.

De voorkant ziet er nu zo uit.

Komende tijd afwachten hoe dit blijft werken en anders t.z.t. een nieuwe loods bouwen.
Zo zie je, er kan altijd iets onverwachts gebeuren, shit happens.
Inmiddels weer een pakje ontvangen, bergen werk weer voorlopig.
Dit zal de gasfabriek gaan worden welke naast de gashouder komt te staan met een stukje spooraansluiting voor de kolenstook.

En over bergen werk gesproken, dit stuk 3D achterwand heeft er weer een aardig stuk rots bij gekregen.
Moet nog op zoek naar een 3e gietmal want met 2 gietmallen is wel de max bereikt anders gaat allemaal het teveel op elkaar lijken.
Gelukkig zijn de winkels weer open dan kan ik zelf even kijken welke mal het gaat worden.

Even wat oude struiken er opgelegd, binnenkort maar weer eens aan de slag met struiken maken en kijken of er iets van bomen bij kan maken en anders maar bomen kopen.
De Kohlenbauer was al aan het klagen dat er steeds vandalen kolenhandel aan het stelen waren.
Daarom is men nu begonnen om de kolenhandel ook van een schutting te voorzien zodat er zicht op is en men niet vanaf het spoor toegang heeft tot het terrein van opslag.

De schutting een stuk verder, nog 2 delen dan is de kolenhandel afgebakend om vandalen die via het spoor goedkoop aan kolen willen komen buiten het terrein te houden.
De rest zal bewaakt worden met een paar Duitse herders.

Nog 1 x in de beits en dan hoop ik dat het een beetje dezelfde kleur wordt als de rest van het houtwerk.