Zag dat ik hier een beetje achter loop.
Inmiddels de delen met de airbrush gespoten.

Na het drogen alles weer in elkaar gezet en een beetje met de kwast hier en daar geweatherd..

Kwam tot de ontdekking dat de koplampen zoek zijn, na lang zoeken tot6 de conclusie gekomen dat ze nergens meer te vinden zijn.
Met wat kunst en vliegwerk beetje opgevuld, het is niet anders.
Het volgende autootje ook een beetje bewerkt, vroeg me gelijk af waarom fabrikanten het chassis soms in een kleur zijn die ik in werkelijkheid nog nooit heb gezien.
Bij deze was het chassis rood.

Chassis donker grijs geverfd met het penseeltje en dan is het gelijk weer anders.
Verder beetje vervuild.

De rest van de autootjes blijven nog even in de doosjes. later komen die weer aan bod als ik er een bestemming voor heb.
Er zullen niet al te veel autootjes op de baan komen, ik kan me herinneren dat in de tijd 1950 - 1960 er niet veel auto's waren.
Ik wil eigenlijk ook alleen auto's die geparkeerd staan anders staan ze maar op en in de weg.
Natuurlijk zijn er ook straten nodig, ik was al bezig met iets van Heki maar dat beviel me niet.
Het zelf stempelen zag ik ook niet zo zitten maar vandaag toch maar een begin gemaakt van de straten en wegen met de z.g.n. Strasse Schade. Dan hoef ik niet zoveel te stempelen en geeft het mij toch een beter gevoel.
Dit stukje had ik al eerder gemaakt.

Ben nu verder gegaan en dit is het vervolg. er moet nog wel een aardig stuk gedaan worden maar daar ga ik morgen weer verder mee.

Ik maak de straten/wegen van 2mm grijs karton, snij hier en daar wat stukjes er uit om de Strasse Schade te maken.
Die gaten vul ik op met Das klei en met een penseel zonder haren stempel ik er de steentjes in, een regelmaat is er niet, gewoon beetje voor het vaderland weg.

De klei rol ik uit, aan beide kanten leg ik een afval stukje karton zo dat de dikte van de klei gelijk is met het karton.

Vervolgens vul ik de rest op met plakken klei waar dan de kinderkopjes in gestempeld worden.

Als de klei droog is dan bewerk ik het met een verdunde zwarte wash.

Later komt er op de rest van de weg/straat fijn zand gestrooid en dat geef ik dan weer een kleurtje wat me wel aardig lijkt.
Als dan alles klaar en droog is krijgen de steentjes een drybrush, meestal gebruik ik daar tegenwoordig een huidskleur voor.
Het werken met karton is me minder goed bevallen, heb Foamboard gevonden om mee verder te gaan.
Vandaag het foamboard ontvangen en gelijk even een strook gesneden om er mee te gaan oefenen.
Ondertussen ook nog wat smeerspul besteld zoals AK Asfalt, Washes en nog wat aanvulling voorraad Vallejo Color en Air.
Ben over het foamboard niet ontevreden, zelfs de kleur vind ik al aardig en het snijden gaat als een warm mes door de boter.

Gelijk ook wat karton mee laten komen, dit is 1mm en eens kijken of ik daar de bestrating van de kade mee kan opleuken.
Zal nog wel een creative brainwave nodig hebben om er iets van te maken.

Maar eerst eens een diorama voorbereiden voor de asfaltweg.
Eerst maar eens een proefopstelling maken, kan ik gelijk testen welke lijm het beste is.
Eerst ModPodge Matt gebruikt, kleeft wel maar zit niet echt vast. daarna met gewone hobbylijm en dat hecht wel goed.
Gelijk geprobeerd om het foam in een flauwe bocht te leggen, verder dan dit gaat het niet maar misschien met een föhn wat verwarmen, dat ga ik later nog wel eens proberen.

Met het Asfalt van AK de eerste laag op het foam gezet.

De structuur (nog nat)

Het wegdek wat verder bewerkt met pigmentpoeders en washes.

Verder beetje afwerken met wat restjes gras van Martin Welberg en kijken wat wel en wat niet acceptabel is om straks op mijn baantje te gebruiken.

Reparatievlakken en scheuren in het asfalt ben ik nog niet helemaal weg van, beetje oefenen dan zal het wel goed komen met die weg.

Inmiddels hier binnen komen rijden van een kennis.
Mijn vrouw was op slag verliefd op de Hanseat van kolenhandel Becker en eerlijk gezegd ik ook hoor.
Deze modellen gaan straks een mooi plekje krijgen op mijn baantje.

Tussendoor de Hanseat aangepakt, wil er niet te veel aandoen want de tekst op de zijkanten moet wel leesbaar blijven.
Gelijk de bak volgeladen met kolenzakken.

Binnenkort eens kijken of ik er ook de zijspiegel en het uitlaatpotje bij kan maken dan is het wel compleet.