Auteur Topic: Weisseck stopt er mee.  (gelezen 155666 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Weisseck waar de bouw rustig aan door gaat.
« Reactie #675 Gepost op: 27 februari 2021, 15:00:40 »
is dat kapein iglo  :o


 ??? ::) nee hoor, kapitein Iglo kan ook kapitein Preiser zijn of welke willekeurige kapitein dan ook.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Weisseck waar de bouw rustig aan door gaat.
« Reactie #676 Gepost op: 28 februari 2021, 14:33:57 »
Inmiddels aan de slag gegaan met een vervolg op de DCCNext.
Verlichting en geluid worden er mee aangestuurd, wel vanuit iTrain natuurlijk.
Maar dat kan natuurlijk ook analoog middels drukknoppen of schakelrail

Er is dan ook gelijk maar een filmpje van gemaakt.
In het begin is te zien hoe de verlichting door de Mosfet versterker aan en uit gaat o.a. bij P3/103 en P4/104
Ik gebruik de Mosfet versterker om de verlichting te dimmen via de PWM instelling in de DCCNext.

De geluiden worden afgespeeld door een MP3 Muziekspeler. MUZIEKSPELER
De muziek(geluiden) zet ik op een SD kaartje, groepeer ze in Map 1 en onderling met nummer 001, 002 enz.
De module sluit ik aan op de 5v van de Arduino.

De DCCNext geeft een kort signaal (One Shot) op 1 van de uitgangen en het geluid wordt afgespeeld.
Nadeel is er kan maar 1 geluid steeds worden afgespeeld, kiest de DCCNext voor het volgend geluid/adres dan stopt het eerdere geluid.
In iTrain met een Actie is het wel aardig te regelen.

Het is nog wel even zoeken naar de juiste geluiden, werkplaats is nu meer een timmermanswerkplaats maar uiteraard blijf ik zoeken naar betere geluiden. Er zijn best aardig wat mogelijkheden.


ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Weisseck waar de bouw rustig aan door gaat.
« Reactie #677 Gepost op: 28 februari 2021, 20:51:00 »
Grandioos gedaan Tom! En heel mooi gefilmd ook nog.  ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/
The following users thanked this post: iTom

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Weisseck waar de bouw rustig aan door gaat.
« Reactie #678 Gepost op: 3 maart 2021, 15:09:51 »
Naam van de baan aangepast, was een keuze of de naam aanpassen of de banner boven de kolenhandel opnieuw printen.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Weisseck heet vanaf nu Weiisseck.
« Reactie #679 Gepost op: 3 maart 2021, 15:14:42 »
Dankjewel Pierre, zelf filmpjes maken blijft ook leuk om te doen.

Weer 2 dagen lekker van het zonnetje genieten maar ook af en toe beetje knutselwerk doen.
Wat struikjes maken gaat prima in de buitenlucht en verder de eerste wisselstellers plaatsen om het een beetje af te maken.
De struikjes hier en daar geplaatst, komen nog meer struiken bij productie is in volle gang.







ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Weisseck heet vanaf nu Weiisseck.
« Reactie #680 Gepost op: 7 maart 2021, 10:01:12 »
Het is weer eens wat anders maar zonder is een modelbaan ook weer niet compleet.
Vervoer over rails, water ,maar ook over de weg.
Nu een minikit van een vrachtwagen, alhoewel het geen model is uit de jaren 50 toch maar een beetje geweatherd in naar mijn idee de sfeer van de jaren 50.
Gewoon een modelletje om er een beetje mee te oefenen.

De losse delen op een A4tje.



En dan wat delen alvast in de menie gezet.



Daarna alles met de airbrush bewerkt en uiteindelijk tot dit resultaat gekomen, hoop dat het een beetje lijkt op een vrachtwagen uit de DDR.











Deze zou het kolentransport gaan doen, mag dan best wat minder glimmen.





Vraag me af of de schaal verhouding wel zal kloppen want anders kan ie zo de kliko in, nee natuurlijk niet.
Ga er lekker wat van proberen te maken, heb de smaak nu er een beetje van te pakken.



Onderstel is zo te zien eenvoudig los te maken.



De boel een beetje uit elkaar getrokken, ging redelijk eenvoudig.
2 schroefjes onderaan los draaien en met een scherpe scalpel de rest van elkaar halen.





Dan de boel goed schoon poetsen met de oude tandenborstel en een beetje Cif, Jif o.i.d.
Vervolgens de delen in de Primer gespoten, die moeten nu minimaal 12 uur drogen.



Een volgend model (BMW) op de werkplek gezet, model is helemaal zwart en dat geeft weer de uitdaging om het wat aan te passen.
Beetje luxe uitvoering met leren bekleding van stoelen, kap en reserveband. Tenminste daar moet het op lijken.  :-)

Origineel model,











Soms moet je genoegen nemen met je kunnen en met een model wat misschien niet helemaal past in het tijdperk van de baan.
Kan natuurlijk ook het tijdperk aanpassen in III en IV  ;)
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Weisseck heet vanaf nu Weiisseck.
« Reactie #681 Gepost op: 7 maart 2021, 12:07:29 »
Die Mercedes met de blauwe cabine, daar heb ik ooit zelf in gereden. Dat hij niet uit vijftiger jaren komt lijkt me niet zo’n punt. Je moet de tijdspanne een beetje naar je hand zetten.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)
The following users thanked this post: iTom

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Weisseck heet vanaf nu Weiisseck.
« Reactie #682 Gepost op: 15 maart 2021, 11:25:34 »
Zag dat ik hier een beetje achter loop.

Inmiddels de delen met de airbrush gespoten.



Na het drogen alles weer in elkaar gezet en een beetje met de kwast hier en daar geweatherd..







Kwam tot de ontdekking dat de koplampen zoek zijn, na lang zoeken tot6 de conclusie gekomen dat ze nergens meer te vinden zijn.
Met wat kunst en vliegwerk beetje opgevuld, het is niet anders.

Het volgende autootje ook een beetje bewerkt, vroeg me gelijk af waarom fabrikanten het chassis soms in een kleur zijn die ik in werkelijkheid nog nooit heb gezien.
Bij deze was het chassis rood.


Chassis donker grijs geverfd met het penseeltje en dan is het gelijk weer anders.
Verder beetje vervuild.





De rest van de autootjes blijven nog even in de doosjes. later komen die weer aan bod als ik er een bestemming voor heb.
Er zullen niet al te veel autootjes op de baan komen, ik kan me herinneren dat in de tijd 1950 - 1960 er niet veel auto's waren.
Ik wil eigenlijk ook alleen auto's die geparkeerd staan anders staan ze maar op en in de weg.

Natuurlijk zijn er ook straten nodig, ik was al bezig met iets van Heki maar dat beviel me niet.
Het zelf stempelen zag ik ook niet zo zitten maar vandaag toch maar een begin gemaakt van de straten en wegen met de z.g.n. Strasse Schade. Dan hoef ik niet zoveel te stempelen en geeft het mij toch een beter gevoel.

Dit stukje had ik al eerder gemaakt.



Ben nu verder gegaan en dit is het vervolg. er moet nog wel een aardig stuk gedaan worden maar daar ga ik morgen weer verder mee.



Ik maak de straten/wegen van 2mm grijs karton, snij hier en daar wat stukjes er uit om de Strasse Schade te maken.
Die gaten vul ik op met Das klei en met een penseel zonder haren stempel ik er de steentjes in, een regelmaat is er niet, gewoon beetje voor het vaderland weg.



De klei rol ik uit, aan beide kanten leg ik een afval stukje karton zo dat de dikte van de klei gelijk is met het karton.





Vervolgens vul ik de rest op met plakken klei waar dan de kinderkopjes in gestempeld worden.





Als de klei droog is dan bewerk ik het met een verdunde zwarte wash.



Later komt er op de rest van de weg/straat fijn zand gestrooid en dat geef ik dan weer een kleurtje wat me wel aardig lijkt.
Als dan alles klaar en droog is krijgen de steentjes een drybrush, meestal gebruik ik daar tegenwoordig een huidskleur voor.

Het werken met karton is me minder goed bevallen, heb Foamboard gevonden om mee verder te gaan.

Vandaag het foamboard ontvangen en gelijk even een strook gesneden om er mee te gaan oefenen.
Ondertussen ook nog wat smeerspul besteld zoals AK Asfalt, Washes en nog wat aanvulling voorraad Vallejo Color en Air.

Ben over het foamboard niet ontevreden, zelfs de kleur vind ik al aardig en het snijden gaat als een warm mes door de boter.



Gelijk ook wat karton mee laten komen, dit is 1mm en eens kijken of ik daar de bestrating van de kade mee kan opleuken.
Zal nog wel een creative brainwave nodig hebben om er iets van te maken.  :)



Maar eerst eens een diorama voorbereiden voor de asfaltweg.

Eerst maar eens een proefopstelling maken, kan ik gelijk testen welke lijm het beste is.
Eerst ModPodge Matt gebruikt, kleeft wel maar zit niet echt vast. daarna met gewone hobbylijm en dat hecht wel goed.
Gelijk geprobeerd om het foam in een flauwe bocht te leggen, verder dan dit gaat het niet maar misschien met een föhn wat verwarmen, dat ga ik later nog wel eens proberen.





Met het Asfalt van AK de eerste laag op het foam gezet.



De structuur (nog nat)



Het wegdek wat verder bewerkt met pigmentpoeders en washes.





Verder beetje afwerken met wat restjes gras van Martin Welberg en kijken wat wel en wat niet acceptabel is om straks op mijn baantje te gebruiken.





Reparatievlakken en scheuren in het asfalt ben ik nog niet helemaal weg van, beetje oefenen dan zal het wel goed komen met die weg. :)

Inmiddels hier binnen komen rijden van een kennis.
Mijn vrouw was op slag verliefd op de Hanseat van kolenhandel Becker en eerlijk gezegd ik ook hoor.
Deze modellen gaan straks een mooi plekje krijgen op mijn baantje.





Tussendoor de Hanseat aangepakt, wil er niet te veel aandoen want de tekst op de zijkanten moet wel leesbaar blijven.
Gelijk de bak volgeladen met kolenzakken.





Binnenkort eens kijken of ik er ook de zijspiegel en het uitlaatpotje bij kan maken dan is het wel compleet.




ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Weisseck heet vanaf nu Weiisseck.
« Reactie #683 Gepost op: 15 maart 2021, 13:27:47 »
Da's weer een dikke update waarin je een hoop mooie dingen laat zien Tom. Ook laat je veel verschillende technieken zien die je gebruikt hebt. Mooi werk man. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Weisseck heet vanaf nu Weiisseck.
« Reactie #684 Gepost op: 15 maart 2021, 15:32:33 »
Mooi gedaan.
Van dat foamboard heb je waar wegdek komt het grijze papier laten zitten?
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Weisseck heet vanaf nu Weiisseck.
« Reactie #685 Gepost op: 15 maart 2021, 16:30:51 »
Nee Wim, daar zit geen papier op, is alleen puur foamboard.  :)
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Weisseck heet vanaf nu Weiisseck.
« Reactie #686 Gepost op: 15 maart 2021, 17:08:08 »
Nogmaals dat wegdek ziet er retestrak uit.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.753
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Weisseck heet vanaf nu Weiisseck.
« Reactie #687 Gepost op: 15 maart 2021, 18:47:16 »
Mooie workshops, Tom.

Dat stempelen van hele straten is inderdaad een hele klus. Ik ga helemaal mee in de kasseien, die ooit eens geasfalteerd zijn, waarna het asfalt er weer deels wordt afgereden.
Het geeft een interessant wegdek waarin het stempelen te overzien is  ;)

Dat proefstuk weg ziet er helemaal niet verkeerd uit. Misschien een idee om het gerepareerde (donkere) deel niet of minder te laten scheuren dan de rest?

Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Weisseck heet vanaf nu Weiisseck.
« Reactie #688 Gepost op: 19 maart 2021, 18:55:41 »
Terwijl ik zat te wachten op een bestelling met Vallejo Pigmentpoeders een begin gemaakt aan de havenkraan.
Ik weet het, je kan ook poeders maken met pastelkrijt maar ik vind dit prettiger.
Deze kraan is van Faller en ik hoop dat ik ook nog een keer die van Artitec ergens tegenkom want die lijkt me ook wel gaaf bij mijn haven.
Wat onderdelen gemonteerd zodat die met de airbrush gespoten zijn.

De kraandelen gespoten met Vallejo Air USAF MEDIUM FREY.
Motorhuis en cabine voor de kraanmachinist met wat oud hout kleuren bewerkt maar daar komt nog wel een laag blauw overheen, denk dat blauw wel beter gaat passen wat kleur betreft, overweeg nog om daar eerst nog een chipping laag op te zetten en dan pas blauw dan kan er ook nog wat verf afgebladderd worden en is het hout een beetje terug te zien. Rest van de kraan ga ik nog wel een beetje weatheren maar ga er geen roestbak van maken. Kraanhuis zal kunnen draaien en in de top van de giek komt nog een smd led. De kraan zal niet gaan rijden en het hijsen laat ik ook achter wege. Ben straks allang blij als dit ook weer klaar zal zijn.

Nu lekker drogen in de woonkamer op een velletje keukenpapier.



Verder aan de havenkraan.
De draden aam de grijper was wel weer een dingetje, ze moeten natuurlijk wel rete strak staan.





Tevens de verlichting aan de giek bevestigd en die draadjes beetje weg gewerkt tussen de andere draadjes.



Het gaat al een beetje op een havenkraan lijken, toch.



Eerder was ik al bezig met geluiden via een Music Player.
Het geheel heb ik nu op een plaatje multiplex gemonteerd wat kantelbaar is.
Ik kan nu makkelijker bij het SD kaartje om geluiden toe te voegen en aan te passen.





Het geheel later nog wat hoger monteren zo dat we  straks geen bedrading meer er onderuit zien komen.



Al zeg ik het zelf, lekker bezig geweest.  :)

Nog wat verder met de havenkraan. Hekken, trappen, ladders en loopplanken worden later nog toegevoegd.
Er moet nog een motor ingebouwd worden en dan zijn die kleine onderdeeltjes beetje te kwetsbaar.
Bedoeling is volgens de fabrikant dat er zo'n wisselstroom motortje in komt maar die kan ik niet regelen zoals ik dat in gedachte heb.
Er komt een vertragingsmotortje in, die krijgt een decoder zo dat de aanloop en stopsnelheid mooi geregeld kan worden en ook de verlichting via de decoder geschakeld gaat worden. Dacht dat er in de rommella nog een oud decodertje lag maar helaas, die was al gebruikt voor de mijnschacht. Nu 1 besteld bij Ali, kijken of dat wat is.

De rest van de havenkraan staat in de verf en is de boel een beetje geweatherd, niet te veel roest maar ja, een kraan in die tijd en dan nog aan de waterkant, die heeft toch wel wat roestplekjes.



De kade moet iets breder worden zodat de kraan netjes op de rails komt te staan.



Voor de sfeer ook maar de schepen er bij gezet.
Het wordt zo wel hoe ik het in gedachte had, dan maar wachten en hopen dat de bestelde decoder snel in huis is en dan het geheel in en af bouwen.

ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Weisseck heet vanaf nu Weiisseck.
« Reactie #689 Gepost op: 26 maart 2021, 14:43:10 »
Van de week lag er een pakje op de deurmat, eindelijk mijn aandrijfriemen binnen en gelukkig geen vertraging opgelopen vanwege het afgesloten Suezkanaal.



Gelijk dan maar verder met het aandrijven van de stoommachine in de krachtcentrale.
Was snel gedaan, beetje voorbereidend werk dan schiet het lekker op.

Maar o wee, o wee, het grote wiel draaide wel maar als een waggelende eend, het was net Alfred Jodocus Kwak.
Ik zag gelijk wat het euvel was, 1 drijfstang liep niet lekker mee.
Dat was ff balen maar ja er is overal een oplossing voor.
Ga die drijfstang er helemaal uithalen en zet er wat Preiserwerkluiers bij die het gaan repareren.
Wie de Preiserwerkluiers kent weet dan ook dat er niet veel schot in de zaak komt en het wellicht over een jaar nog hetzelfde blijkt te zijn.

Nog even snel een filmpje gemaakt waar het is te zien.



Ik kon het niet laten, nog eens goed de boel bekeken en zag dat de ene cilinder niet gelijk lag t.o.v. de ander.
1 mm verschoven, vastgezet en nu draait het gelukkig beter en doen beide cilinders weer mee.
Ik ben er weer happy mee.



Zojuist de nieuwe kraan ontvangen, ziet er uitdagend uit.  :)


ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Weisseck heet vanaf nu Weiisseck.
« Reactie #690 Gepost op: 31 maart 2021, 23:04:12 »
Zo, eerste gevel van het havengebied even neer gezet.
Als het een halfreliëf gaat worden zal het iets dieper zijn dan dat het nu staat.
Vind het naast de weverij niet onaardig staan.





Gevel gelijk gescand, kan ik als de fabrikant de bestelling heeft geleverd nog een extra rij huizen maken met aan de ene kant de plastiek gevels en aan de achterkant een plaatje styreen of mdf met deze print er op. Niet dat je er veel van gaat zien maar ja, spiegeling in een raam o.i.d. kan altijd.



Het eerste pand is in aanbouw, terwijl ik wacht op het antwoord van de fabrikant over mijn bestelling ben ik alvast van 1 bouwpakket 1½ gebouw aan het bouwen.

Dit wordt een volledig pand alleen de achterkant is gescand en geprint, zo kan het ook.
Er achter komt dan (denk ik een beetje schuin verlopend) het half reliëf te staan.
Zo bouw ik dan wat meer uit 1 pakket en ik ben er wel tevreden over.





Kreeg gelijk het idee om alles nog eens te scannen, kan altijd nog weleens van pas komen bij een diorama of iets dergelijks.  :)

Het eerste pand is klaar en van de fabrikant te horen gekregen dat de losse delen zijn besteld.
Gaat dan wel weer een week of 4 duren maar ze hoeven niet door het Suezkanaal, dat zal de leveringen van Ali wel wat gaan vertragen.

Maar voorlopig genoeg te doen.
Nu even een boom er naast gezet om te kijken of het een beetje smoelt en dan maar weer verder bouwen.



O ja, zag dat ik ook nog treintjes heb, binnenkort ook maar weer eens wat mee gaan doen alhoewel ze wel lekker stof vrij in de vitrine staan.  :)

Ondanks het mooie weer van vandaag af en toe wat aan de modelbouw gedaan.
Het eerste probeersel van de scheepslading.



Het 2e pand staat in de steigers en bij de krachtcentrale een stukje weg gemaakt, nee niet weggemaakt maar weg gemaakt.



Onderin het 2e pand zit een kleine bruine kroeg, moet daar ook nog wat bollen met licht in hangen.



Inmiddels ook bericht (en de rekening) van Faller om wat achtergrond huizen te bouwen van de achterkanten uit deze bouwdoos.
Zo kan ik van deze fronten ook reliëfhuizen maken.  :)



Das kleine Café am Hafen de gasten komen er graag om even na te praten en een Weiiseckerbrau weg te werken.
De ramen moeten wel binnenkort gezeemd worden.





En wat gebeurt daar in het portiek achter de deur, vader gaat op stap ?



Daar moet dan nog maar een kleine plafonniere aan het plafond gehangen worden.

Nu nog even genieten van het zonnetje.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Weisseck heet vanaf nu Weiisseck.
« Reactie #691 Gepost op: 1 april 2021, 00:03:19 »
Mooi, mooi, mooi!
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)
The following users thanked this post: iTom

Offline Albert Remijn

  • Stationchef
  • ***
  • Berichten: 107
  • Thanked: 7 times
  • Geslacht: Man
  • Veel hobby's, veel interesses, kan niet stilzitten
Re: Weisseck heet vanaf nu Weiisseck.
« Reactie #692 Gepost op: 1 april 2021, 17:46:07 »
Toch zo mooi dat men foto's op het forum zet! Zo kan iedereen meegenieten Tom! Geweldig mooi werk, volgens mij ben je er van 8 tot 5 dagelijks mee bezig! Tussen het monteren enz. ook nog tijd om foto's te maken en te posten!
Ik ben er nu ook een beetje achter hoe het moet... ( foto's posten. Zie mijn "lijntje" )
Holderdebolderopzolder
The following users thanked this post: iTom

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Weisseck heet vanaf nu Weiisseck.
« Reactie #693 Gepost op: 1 april 2021, 19:39:38 »
Lekkere beelden Tom ... ziet er weer geweldig uit. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/
The following users thanked this post: iTom

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.753
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Weisseck heet vanaf nu Weiisseck.
« Reactie #694 Gepost op: 2 april 2021, 18:41:51 »
Leuk, die bedrijvigheid in de haven.
Ik observeer en weet waar ik nog eens moet neuzen voor mijn havenmodule-in-de-planning....

Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Weisseck heet vanaf nu Weiisseck.
« Reactie #695 Gepost op: 6 april 2021, 19:18:44 »
Vandaag een behoorlijk pakket ontvangen van Faller waarmee ik met de achterkant van de huizen weer een rijtje reliëf huizen te maken.



Er is een nieuwe lading voor de Helena.



Tijdens de Paasdagen niet veel gedaan, gewoon eens even 2 dagen beetje rust en iets om over na te denken.
Zo kreeg ik het idee om de opslag van het gas eens naast de kolenhandel te plaatsen.
Nu een paar dagen zo laten staan en kijken of ik het zo beter vind.





Morgen maar weer eens aan de slag en rap een beetje.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Weisseck heet vanaf nu Weiisseck.
« Reactie #696 Gepost op: 6 april 2021, 22:25:15 »
Dat ziet er weer veel belovend uit.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)
The following users thanked this post: iTom

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Weisseck heet vanaf nu Weiisseck.
« Reactie #697 Gepost op: 8 april 2021, 10:49:15 »
Dat ziet er weer veel belovend uit.
Ik kan het niet beter verwoorden .. zet 'm op Tom en verbaas ons met je moois. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/
The following users thanked this post: iTom

Offline Albert Remijn

  • Stationchef
  • ***
  • Berichten: 107
  • Thanked: 7 times
  • Geslacht: Man
  • Veel hobby's, veel interesses, kan niet stilzitten
Re: Weisseck heet vanaf nu Weiisseck.
« Reactie #698 Gepost op: 8 april 2021, 20:14:25 »
Hoi Tom,
 ik zou graag wel eens willen weten waar je die zakjes vandaan hebt, dus die in de boot liggen en op de kade staan. Heb je die ook zelf gemaakt? Ik heb een maaidorser op mijn baan die aan het maaien is maar er is nog geen enkels zak graan te zien ( het is een maaidorser nog van het oude type waar het gedorste graan nog opgezakt werd op de combine zelf.)
Ik heb al zitten denken hoe je die zelf kunt maken maar heb er nog geen oplossing voor gevonden ! Ze zijn wel heel erg klein.......
Holderdebolderopzolder
The following users thanked this post: Henry

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Weisseck heet vanaf nu Weiisseck.
« Reactie #699 Gepost op: 8 april 2021, 20:44:19 »
Albert, die zijn zelf gemaakt van Dasklei.
Rolletjes maken, op maat afknippen, beetje plat drukken en na drogen verven in de kleur die je zelf wil.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0
The following users thanked this post: Henry