Met de draadjes aansluiten is het nog niets geworden

Ik ben er wel aan begonnen maar gelijk met het opruimen van mijn werkblad het ander kistje tegen gekomen wat ik nog had dus zwakkeling die ik ben .......
..... een nieuw project gestart veel leuker dan draadjes aansluiten.

De ontsnapping!
Een nieuw projectje. Ook deze keer weer in een kistje. Het is heeft alleen deze keer niets met treintjes te maken. Ik hoop dat jullie dat niet erg vinden?
Ik begin met het andere (thee)kistje dat ik had gevonden bij de kringloopwinkel. Ik haal het kistje eerst uit elkaar en spuit alles zwart.

Er zitten wat gleuven in van de vakverdeling voor de theezakjes. Ik werk ze weg door er een kartonnen binnenwerk in te maken en die te schilderen.

Vervolgens bewerk ik wat stukjes verpakkingsmateriaal en snij ze op maat.

Daar snij ik een geultje in en vlak het grove materiaal en de gaatjes wat af door het in te smeren met witte houtlijm.

Uit de rommella vis ik een fabrieksmuur en snij daar een bruikbaar stukje uit en maak dit compleet met een stukje steentjes styreenplaat en wat profielen.

Voor de kleur van de steentjes ga ik eens voor mij iets geheel nieuws proberen. Op een ander forum bij onze zuiderburen heb ik eens iemand bezig gezien met kleurpotloden. Het zag er best goed uit en ga daar ook eens wat mee stoeien. Eerst de hele muur in de mat grijze acrylverf gezet en daarna wat stoeien met verschillende kleuren potlood. Werkt best lekker!

Verder met de achterwand van mijn kistje. De enigszins zichtbare hoek maak ik rond zodat je later geen naad gaat zien.

Vervolgens trek ik een bosplaatje van internet en druk deze twee maal op de juiste maat af. Zodat ik met een beetje knip en plat werk een volledige achtergrond krijg. Dit hoeft niet heel precies aan te sluiten wat bomen betreft omdat de achtergrond niet direct heel erg in het oog valt. Wel moet het weggetje op de juiste plaats komen omdat deze net langs het gebouw moet lijken te lopen.

Ik draai van een paar stukjes draad een simpel boompje in elkaar voor op de voorgrond. En bedek deze met een papje van houtlijm en zaagsel. Meestal gebruik ik hier schorspaste voor maar deze kon ik zo snel niet vinden in de rommel. Ook egaliseer ik met dit papje gelijk de bodem.

Beetje groen, boomwortels en een hek ….

… en dan ga ik eens wat poppetjes opzoeken en de houdingen van verschillende ledematen aanpassen. De treinconducteur links op het plaatje is de enige connectie met treintjes maar helaas wordt hij ook bij deze omgeschoold tot een (helaas niet zo alerte) bewaker. Overigens heeft de hond ook een slechte neus denk ik!