Na de suggesties van
@Robvd over wielophanging en stroomafname, ben ik nog even aan de gang gegaan.
▲ Deze opstelling was niet zo’n succes; het motortje loopt als de brandweer maar wèl veel te snel. Bovendien was ik niet erg gecharmeerd van het geratel van de messing overbrenging.
▲ Dus ben ik bezig geweest met een nieuwe poging en heb ik het Fleischmann-motortje weer tevoorschijn gehaald. Dat motortje loopt mooi soepel en langzaam. De Dapol-wielen die ik eerder gebruikte hadden een ietwat grotere (en qua schaalverhouding beter passende) diameter, maar ze waren dubbel geïsoleerd en dat liep qua stroomafname bij mij niet echt lekker. Nu heb ik enkel geïsoleerde H0-wielen gebruikt die puntgelagerd zijn onderbouwd. Voordeel van deze opstelling is dat ik nu stroom kan afnemen van de assen én van de onderstellen waar de wielen in lopen.
Een ander voordeel is dat ik de bedrading voor stroomafname en verlichting in het onderstel kan inbouwen.
▲ Omdat de motor in deze versie onder het chassis wordt gebouwd is de cabine nu helemaal leeg en dat is eigenlijk meer een luxe-probleem.
Enfin, tot zover.