Auteur Topic: Stoom Locomotief BR03 Spoor 1 (1:32)  (gelezen 7833 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Stoom Locomotief BR03 Spoor 1 (1:32)
« Reactie #25 Gepost op: 16 februari 2019, 13:17:46 »
Leuk Pierre dat je dit draadje volgt geeft motivatie , en druk om het af te krijgen.
Ik volg dit draadje ook hoor... en met veel interesse. 1:32 lijkt me een mooie schaal om in te werken en is goed uitwisselbaar met 1:35 waarvoor veel moois beschikbaar is.

Ik zag dat je ook de complete bielzen geprint hebt en ik vraag me af je of niet alleen de koppelstukjes zou kunnen printen die je dan met spijkertjes op (echt) houten bielzen vast zou kunnen zetten?
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline André

  • Perronmedewerker
  • **
  • Berichten: 70
  • Geslacht: Man
Re: Stoom Locomotief BR03 Spoor 1 (1:32)
« Reactie #26 Gepost op: 26 oktober 2019, 22:44:34 »
Goedendag , daar ben ik weer
Het project is gestrand te lastig / moeilijk voor destijds.

Maar ik ben wel door gegaan...........



Dit is nu het resultaat





Uiteraard kom je (Ik) hindernissen tegen . de motor en stroom opname,
Voorgaande motoren die ik gebruikte staan eerder in de post ,Die waren waardeloos  . Nu heb ik serieus spul gekocht.



En final touch.



Gelagerd . Voor 3mm as kleiner vindt je bijna niet.

Voor stroom opname gebruik ik koolborstels , ook weer de kleinste die maar te vinden zijn.
Spoor heb ik gekocht ,Merk LGB zodat ik Locs's van spoor  1 en G door elkaar kan gebruiken.

Dit is denk ik wel een leuke update van dit topic  .

Groet André

2 Rail , Volledig Arduino gestuurde baan ,Dcc++,Mardec,ArCoMoRa ,Alles van tijdperk 1900 - 1950 vind ik mooi, En Real Steam

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Stoom Locomotief BR03 Spoor 1 (1:32)
« Reactie #27 Gepost op: 26 oktober 2019, 23:23:57 »
Dit is inderdaad een leuke update van je project. Ik neem aan dat die kunsstof wielen nog worden vervangen voor wielen van metaal?
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Stoom Locomotief BR03 Spoor 1 (1:32)
« Reactie #28 Gepost op: 27 oktober 2019, 12:06:55 »
Mooie update André.  ;)
Ik heb wel een vraagje. Het is geen kritiek maar gewoon interesse. Ik vind dat je erg de strepen ziet van de laagjes waaruit de print is opgebouwd. Zeker op de grote vlakken. Is dit niet een beetje bij te werken/schuren of zo voor je gaat schilderen? Ik heb zelf geen ervaring met printen dus ik weet ook niet wat de mogelijkheden zijn maar ik heb wel eens printen gezien die best glad waren afgewerkt. 
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: Stoom Locomotief BR03 Spoor 1 (1:32)
« Reactie #29 Gepost op: 27 oktober 2019, 18:02:04 »
Toch knap om dat in 3d te tekenen. Jammer dat de stomer mislukt is, was ik wel benieuwd naar.

Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline André

  • Perronmedewerker
  • **
  • Berichten: 70
  • Geslacht: Man
Re: Stoom Locomotief BR03 Spoor 1 (1:32)
« Reactie #30 Gepost op: 27 oktober 2019, 22:21:20 »
Wim : Er komen Rvs wielen onder , Die heb ik ook nodig voor stroom opname

Pierre : Fijn dat je er mij op attendeer , zelf ben ik er een beetje blind voor geworden.

Iemand in de modelspoor wereld zei al eens tegen mij , 3d printen is een hobby op zich. En die  persoon geef ik steeds meer gelijk.
Na behandelen kan altijd , Als er schuurpapier over de print gaat zie je geen kleurverschil.
Maar de strepen zit hem in de temperatuur , speling in de lagers , rek op de tandriemen , en soort filament (plastic wat je smelt).
Ik ben tevreden over mijn printer , Maar als je kijkt wat er steeds fout gaat . Voeding kapot , spuit mondje verstopt , Vet op de plaat waar op geprint word , Hoogte afstelling ,stappen motor kapot , Etc , ik blijf er mee bezig.

SuperSylvester : De stomer ? , je bedoel de BR03 ?  , als je die bedoel heb ik goed nieuws ...maar dat duurt nog wel even.

Groet André
2 Rail , Volledig Arduino gestuurde baan ,Dcc++,Mardec,ArCoMoRa ,Alles van tijdperk 1900 - 1950 vind ik mooi, En Real Steam

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Stoom Locomotief BR03 Spoor 1 (1:32)
« Reactie #31 Gepost op: 27 oktober 2019, 22:37:08 »
Pfff... als ik lees wat er allemaal mis kan gaan met zo’n 3D-printer.  :o Ik raak al in de stress-mode als ik cartridges van mijn kleurenprinter moet vervangen.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)