Auteur Topic: Bouw diorama  (gelezen 3674 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Wouter

  • Perronmedewerker
  • **
  • Berichten: 80
  • Geslacht: Man
Bouw diorama
« Gepost op: 2 maart 2018, 22:24:44 »

Geachte forum leden,

Het is (helaas) al weer veel te lang geleden dat ik wat geknutseld heb. Mede dankzij mijn gebrek aan ruimte, heb ik besloten geen volledige baan te gaan ontwerpen en bouwen maar een diorama.  Ik zie het namelijk niet zitten om het halve zaakje straks weer te mogen vakkundig te mogen slopen.

Betreffende schaal: 1:87

Het thema ervoor, is de tweede wereldoorlog.  Nou zijn er voertuigen en poppetjes te verkrijgen, in verschillende landen kleuren noem maar op. Ik kan echter weinig vinden aan model treinen. Het enige wat te vinden is, is een Lima versie van de leopold. Los van het prijskaartje, vind ik de detaillering matig.

Is er onder de kenners meer rollend materiaal bekend? Of is dit het enige verkrijgbare?

Mijn dank is groot!

Wouter
2 rail gelijkstroom fleischmann, nu nog analoog. diversiteit in rollend materiaal, tijdperk nog onbekend.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Bouw diorama
« Reactie #1 Gepost op: 3 maart 2018, 00:54:40 »
Waarom ga je niet wat groter?
1:35 is natuurlijk dè schaal om een oorlogsscenario in een diorama te verpakken. En er zijn ook hele mooie wagons en locs verkrijgbaar in die schaal.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Wouter

  • Perronmedewerker
  • **
  • Berichten: 80
  • Geslacht: Man
Re: Bouw diorama
« Reactie #2 Gepost op: 8 maart 2018, 12:58:43 »
Dank voor je reactie, heb zelf ook aan die schaal gedacht maar dan wordt het al gauw een grote aangelegenheid. De bedoeling is dat er een spoorweg kanon bij komt kijken, zoals gustav of leopold en dit zijn dan ontzettend grote monsters.

Zo is de gustav in 1:72 al ruim een meter groot... Laat staan met 1:35.

Vandaar dat ik zoek naar een mooi maatje en daarbij is alles wat ik nu al heb in 1:87.
2 rail gelijkstroom fleischmann, nu nog analoog. diversiteit in rollend materiaal, tijdperk nog onbekend.