13 januari was ik samen met mijn kleinzoon Wessel naar de Modelspoordagen in Rijswijk.
Buiten dat we ons bijzonder goed hebben geamuseerd en genoten van de broodjes kroket vond Wessel het Pizzabaantje wel erg leuk en zou zoiets graag op zijn kamer willen.

We hebben wat rails gekocht en vonden voor € 10 een rijdend locje.
Verder nog voor weinig een rij-regelaar en onderstel van een wagonnetje gevonden.
Straks tijdens de schoolvakantie's kan hij er lekker aan gaan knutselen.
Eerst maar eens een plaatje populierentriplex halen en een plaatje styroduur van 3cm.
Hij wil er zeker een stukje rivier met houtenbrug in hebben en een mijn en het geheel moet er wel Amerikaans uit gaan zien want daar is hij 2 keer op vakantie geweest en nu helemaal Amerikanofiel

Dit was wel iets wat hij heel erg mooi vond.

Hij was al in diep gesprek met één van de bouwers.

Tuurlijk doen we dat maar eerst de rails leggen, dan mag hij 2 draadjes er aan solderen en test rijden.
Eens kijken hoelang hij het leuk gaat vinden en er tijd aan gaat besteden.
Wil hem zo een beetje van zijn tablet/telefoon afhouden en lekker creatief bezig zijn.
Simpel baantje want er is niet genoeg ruimte op zijn kamer. (mijn dochter en schoonzoon keken al bedenkelijk want de kamer is maar 3x6 meter en ze houden niet van rommel) Dit gaat wel lukken en ach, wie weet wat de toekomst ons nog gaat brengen.