Even een tussenstand op het voorstel met de aanvullingen:
Volgens mij beginnen we er qua techniek al aardig uit te komen (al heb ik weinig 3-railers gehoord?):
- 2 rail =
- We beginnen analoog
- Een doorlopende rijstroom voorziening (dus voorlopig 1 trein rijdend)
Voor de aansturing van niet rijdende zaken stel ik een 14-16v~ doorlopende leiding voor.
En er ligt nog een vraag hoe digitale wissels en seinen "ter plekke" op een module te kunnen besturen.
Baanvorm: A naar B (via C, etc), dus van eindpunt naar eindpunt.
Dit betekent dat een minimale baan/opstelling in ieder geval de 2 eindpunten moet hebben. Een eindpunt is:
- Een kopstation
- Een doorgangsstation waar gekeerd kan worden
- Een fiddle yard / schaduwstation
(- Ik ben geen voorstander van een keerlus, met name voor toekomstige digitaal rijden)
Als we gaan beginnen, lijkt het me een goed idee te bekijken wie wat gaat maken, zodat we in ieder geval snel een berijdbare basisopstelling hebben. Ik kan me ook voorstellen dat we dan per onderdeel (kopstation, doorgangsstation, traject, spooraansluiting, etc) een topic hebben om een en ander verder uit te werken. Bijvoorbeeld: sporen aan/uitschakelen (zodat er wel meerdere treinen op de baan kunnen staan).
Verder zal er een (gelegenheids)commissie nodig zijn voor de organisatie van een rijdag: locatie, zorgen dat de minimale opstelling er is, enz...
Dus als er verder geen vragen zijn

: Wie bouwt wat?
(Ik weet 't, misschien wat vroeg, maar alvast iets om over na te denken. En ik ben wel benieuwd)
Mijn inbreng: Een kopstation e/o een spooraansluiting.
Rob