Na een paar drukke weken nu weer even tijd voor de verdere afwerking van de module.
In een eerder bericht heb ik al iets geschreven over de verbinding tussen modules met rails en de stekkers voor de stroomvoorziening. Een andere truuk uit FREMO om de overgangen tussen modules zo onopvallend mogelijk te maken is ervoor te zorgen dat de randen altijd met gras begroeid zijn. Dat doe ik ook, en ik probeer daarbij steeds op dezelfde graskleur uit te komen.
Nu was mijn standaard "overgangsgras" zakje leeg, dus even nieuwe gehaald. Dat dacht ik tenminste: het is een ander kleur (wel een Busch "wildgras", maar niet dezelfde). Tip: schrijf het artikelnummer op voordat je het label weggooit!

Nu had ik al eens gedacht voor elk soort profiel (ik gebruik er 2) een andere kleur gras te gebruiken, voor wat meer variatie. Dat ga ik nu dus maar doen....
De module heeft geen voor-of achterkant: beide zijden kunnen "aan de voorkant" van de baan zitten, afhankelijk van de opstelling in de gehele baan. Toch wil ik met de nodige bomen aan een kant een indruk geven dat de bosbouw aansluiting in bosrijk gebied staat. Dit dient dan vanuit bepaalde standpunten als een soort van achtergrond.

Na wat puzzelen in de opstelling van de bomen ben ik uitgekomen op wat doorkijkjes: smal aan de rand en breder uitlopend naar het midden van de module. Dat geeft kijkgaten die wat lijken op de schietgaten in middeleeuwse kastelen.
Natuurlijk is de weg een doorkijkje met zicht op het verladen van hout.

Op een ander punt zijn wat bomen gerooid.

Tot zover...
Rob