Beste medespoorders, hierbij weer een update.
Ik ben inmiddels 2 maanden verder en ondanks dat het lijkt of er niet veel gebeurd en het er nog niet heel spannend uit ziet ben ik behoorlijk bezig geweest.
De baan heeft inmiddels zijn definitieve vorm gekregen dus de baan is rond.
Ik wilde ongeveer 10 wissels plaatsen maar ben hier inmiddels van terug gekomen en uiteindelijk op 7 stuks uitgekomen.
Vanwege de grote van de baan vond ik 10 wissels te veel van het goede, het is geen spoorbedrijf maar een lokaal lijntje.
Ik ben niet gauw tevreden dus heb gedeelten van de baan verschillende keren afgebroken en weer opgebouwd.
Er was een probleempje met een bocht na een wissel waar de loc rottig over heen liep, ik ben er pas na 3 dagen achter gekomen dat de bocht net wat te scherp was, zie het maar als mijn onervarenheid maar ik ben toch weer wat wijzer geworden.
Met de wissels ben ik een paar dagen bezig geweest voordat ik tevreden was.
Deze zijn inmiddels via de Multimaus te bedienen.
Ook ligt er een ringleiding voor het spoor met na iedere 2,5 meter een aansluiting.
In totaal ligt er ongeveer 22 meter spoor en lopen de treinen soepeltjes over de baan.
Ik heb ondanks dat het een Duits baantje wordt toch een Loc van de OBB aangeschaft gewoon omdat ik deze mooi vond.
Helaas heb ik er weinig plezier van gehad omdat ik deze vanaf 1,10 meter van de tafel heb laten stuiteren, balen kost digitaal toch een kleine € 300,- .
Hopelijk is de loc nog te maken en anders heb ik pech gehad.
Even een korte uitleg hoe ik de baan zie.
Op het gedeelte waar de lamp staat komt een dorpje op verschillende nivo’s, een stationnetje met een kleine locloods komt rechts voor op de baan (zie de witte kartonnen mal van het loodsje).
Bij het stationnetje gaat de baan langzaam omhoog en verdwijnt in een lange tunnel om weer op het hoogste nivo (iets voorbij de lamp) uit te komen.
Hierboven komt wat bos, rotsen weiden en waarschijnlijk een ruine.
Het spoor is dan weer zichtbaar en gaat over een brug en heuvels opnieuw een tunnel in om vervolgens lager bij een houtwingebied/zagerij uit te komen (tafel links met de 2 rangeersporen).
Iets verder gaat de trein opnieuw een lange tunnel in om uiteindelijk iets voorbij het raam aan de rechterkant op het laagste nivo uit te komen en gaat deze weer richting het station.
Ook komt er nog een waterval en een riviertje.
Marcel.