Mijn prednison kuur is afgelopen en met mijn oog gaat het een stuk beter. Gezicht is nog wel scheef maar er is nu alleen tijd nodig om te helen hoop ik. Ik kan niet te lang achter elkaar werken maar met kleine stukjes tegelijk gaat het ook dus ….

De draad maar weer opgepakt en de Magnobaan ligt prima bij zo. Ik heb er aan de voorkant een stukje kade bij moeten maken omdat ik anders geen plaats meer heb voor bebouwing.

De hoogte die uitgevuld moet worden is 9 mm. Eerst dacht ik aan strookjes MDF maar dat is wel een erg gedoe vooral omdat ik nogal wat hoogteverschillen wil maken. Dus de keus viel op piepschuim plaatjes waar ik er nog een paar van had liggen in de goede dikte. (ach je legt wel eens wat opzij

) Deze plaatjes laten zich mooi plooien. Bijkomend voordeel is dat het geluid van de ketting bijna niet meer te horen is.

Ik heb verschillende materialen uitgeprobeerd als wegdek maar etalagekarton kwam verreweg het beste uit de bus. Dus dat moet het dan maar worden. Ik kan de hele baan uit twee stukken karton halen zodat ik zo min mogelijk naden heb. De gladde kant heb ik onder gehouden. Ten eerste glijden de magneetjes daar mooi onderdoor en aan de bovenkant heb je een mooie laag om wegdek op te lijmen. Dit kan nu gewoon met witte houtlijm.

De pijl geeft de route aan waar straks de FCS autootjes komen te lopen. Zo kruizen ze elkaar nergens en gebeuren er ook geen ongelukken.

Ik was niet zo kapot van de steentjes die op de Magnorail site stonden en heb zelf maar wat gemaakt. Ik ben voor kinderhoofdjes gegaan. Omdat zo’n staatje wel heel erg vlak gaat worden met alleen papier heb ik het gedeelte aan de haven een klein beetje laten “hobbelen” zodat nog ergens in de verte op een kasseienstraatje lijkt. De fietsertjes gaan hier door het havengebied heen en op het muurtje komt een havenkraan te lopen waar ze onderdoor fietsen.

Nu weer verder aan de achterkant. Daar wil ik wat schuimplaat meuk voor gebruiken die ik eerder gescoord heb.

Te beginnen met een bruggetje waar onderdoor het riviertje de baan op komt.

Als je je afvraagt waar dat gat voor is op de voorgrond …. Tja dat kwam in eens bij me op. Ik wil daar een watermolen maken maar er is eigenlijk niet genoeg plek tussen het fietspad en de rivier dus … ik laat het fietspad gewoon door de molen heen lopen. Snel even een krabbeltje gemaakt hoe het er ongeveer uit moet komen te zien.