Dit is voor mij echt hoge school aba cadabra. Snap er echt niets van.
Mavo 3 Natuurkunde, of de goeie ouwe LTS-E, da's toch niet echt universitair.

Kan ik niet gewoon per setje van 1 meter (30 LED's) een weerstandje er tussen zetten, zo was het in principe ook
Dat kan. Keuze:
1) Elke strip een weerstand 1/4W 4,7ohm.
Dan loopt er gemiddeld 6,7mA door de LEDs, die ontworpen zijn voor maximaal 20mA. Het zal desondanks nog een beste hoeveelheid licht zijn, maar of het genoeg is, kan je alleen zelf bepalen.
Bij 8 strips heb je dan een trafo nodig van 4,5V en minstens 1,6A / 7,2VA
Met een iets andere weerstand kun je een USB lader van 2A gebruiken. Die zijn goedkoop, en mogelijk heb je er zelf een liggen van je vorige telefoon.
2) Elke strip een weerstand van 1W 1,8ohm
Dan loopt er gemiddeld 19mA door de LEDs, die ontworpen zijn voor maximaal 20mA. Het is een heleboel licht, maar of het teveel is kan je alleen zelf bepalen.
Bij 8 strips heb je dan een trafo nodig van 4,5V en minstens 4,5A / 20VA
3) Daar kun je dan nog allerlei tussenliggende waardes berekenen. Maar ik vermoed dat optie 1 al meer dan genoeg licht geeft.
4) Vertel eens wat voor trafo je hebt (hoeveel A / VA) en we rekenen uit met wat voor weerstanden je alles veilig op die ene trafo aan kunt sluiten.Overigens, die 1m stripjes van de Action gebruik ik vooral wanneer ik losse LEDs nodig heb. Voor strips zijn de 5m strips die
@bellejt noemt veel geschikter.