Auteur Topic: Aanlopen wiel met tandwiel  (gelezen 2796 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mrijsje

  • Gast
Aanlopen wiel met tandwiel
« Gepost op: 19 januari 2016, 08:29:43 »
Hallo, ik heb het volgende probleem. onze Loc SNCF BB68001 piept heel erg en valt soms stil. nu heb ik vast gesteld dat als de middelste as waar het tandwieltje op zit naar een kant druk (zodat het tandwiel van de metale geleiding afgedrukt wordt) dan piept hij niet meer. maar wordt op een of andere manier weer terug gedrukt tegen het ijzer. wie weet hoe ik dit op kan lossen B.V. wieletje eraf en vulplaatje ertussen?? zoja hoe ga ik te werk?
Alvast bedankt voor jullie hulp en info. groeten mrijsje.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Aanlopen wiel met tandwiel
« Reactie #1 Gepost op: 19 januari 2016, 09:24:16 »
Dag @mrijsje
Voordat je vragen op dit forum gaat stellen, is het gebruikelijk dat je jezelf eerst even voorstelt aan de andere forumleden. Dan kun je gelijk vertellen of je bijvoorbeeld twee- of drierailer bent, of je analoog of digitaal rijdt en hoelang je al bezig bent met de modelspoorhobby. Ook je echte naam willen andere forumleden dan vast wel weten.
Jezelf voorstellen kun je doen op het board Even voorstellen.
Succes en hartelijke groet,
Wim
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)