Auteur Topic: Baan Bikkelstein  (gelezen 7660 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.849
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Baan Bikkelstein
« Reactie #25 Gepost op: 30 juli 2016, 11:26:34 »
Zelf op een baan(tje) van 122x244cm kun je best wel een feestje maken. Trouwens, ik vind het qua grootte nog wel meevallen.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Raages

  • Gast
Re: Baan Bikkelstein
« Reactie #26 Gepost op: 30 juli 2016, 11:50:02 »
Leuk zo'n verandering, dat houdt de boel levendig en vaak is het werk en de kosten nog te overzien.
Wat mij opvalt is dat je wissels in het schaduwstation zo ver uit elkaar liggen. Is daar een bepaalde reden voor?

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Baan Bikkelstein
« Reactie #27 Gepost op: 30 juli 2016, 16:35:19 »
Dat zijn geen halve maatregelen Michel. Ik ben benieuwd hoe de nieuwe situatie er uit gaat zien. succes.


Geeft mij teveel veel inspiratie, want ik moet mij behelpen met een baan van 122x244cm.

Wat oppervlakte betreft heb ik niet zo veel meer ruimte dan jij hebt Cor maar ... je kan er met een beetje puzzelen echt wel een hele boel op wegzetten hoor.  ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline mark mms

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.224
  • Thanked: 26 times
  • Geslacht: Man
Re: Baan Bikkelstein
« Reactie #28 Gepost op: 30 juli 2016, 20:15:00 »
Rustig aan Mitchel,

Niet dat de hele baan opnieuw moet.  :D
Maar goede ideeën vragen om uitgevoerd te worden.
Ben benieuwd wat het gaat worden.

Offline Michel Bikkel

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 551
  • Thanked: 24 times
  • Geslacht: Man
Re: Baan Bikkelstein
« Reactie #29 Gepost op: 31 juli 2016, 08:40:04 »
Status van hedenmorgen: solderen van de bedrading naar de terugmeldmodules.

Groet Mies

Raages

  • Gast
Re: Baan Bikkelstein
« Reactie #30 Gepost op: 31 juli 2016, 09:09:37 »
Hopelijk kun je dat aansluiten en solderen van bovenaf doen, want met je nieuwe schaduwstation er onder is er daar niet zoveel werkruimte meer.

Offline mark mms

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.224
  • Thanked: 26 times
  • Geslacht: Man
Re: Baan Bikkelstein
« Reactie #31 Gepost op: 31 juli 2016, 09:46:01 »
Gezellige boel zo. Maar hoe kom jij de kamer uit?
De tafel is in ieder geval niet geheel gesloopt.

Raages

  • Gast
Re: Baan Bikkelstein
« Reactie #32 Gepost op: 31 juli 2016, 11:05:55 »
Misschien klimt hij uit het raam naar het balkon van de buren en loopt hij zo om terug naar huis ;D

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Baan Bikkelstein
« Reactie #33 Gepost op: 31 juli 2016, 13:08:13 »
Flinke aanpassing. Ik ga binnenkort ook weer eens naar MiWuLa samen met mijn kleinzoon, hoop niet de we op het idee gaan komen om hier ook de boel aan te gaan passen want ik zou niet weten waar ik dan naar toe moet.  :D
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Michel Bikkel

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 551
  • Thanked: 24 times
  • Geslacht: Man
Re: Baan Bikkelstein
« Reactie #34 Gepost op: 31 juli 2016, 18:37:00 »
Gezellige boel zo. Maar hoe kom jij de kamer uit?
De tafel is in ieder geval niet geheel gesloopt.

Rechts is nog een deur  :D
Groet Mies

Offline Michel Bikkel

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 551
  • Thanked: 24 times
  • Geslacht: Man
Re: Baan Bikkelstein
« Reactie #35 Gepost op: 31 juli 2016, 18:39:13 »
Flinke aanpassing. Ik ga binnenkort ook weer eens naar MiWuLa samen met mijn kleinzoon, hoop niet de we op het idee gaan komen om hier ook de boel aan te gaan passen want ik zou niet weten waar ik dan naar toe moet.  :D

Toen wij er waren, op een donderdag, was er een wachttijd van 4 uur voordat je naar binnen kon. Gaat in groepen van maximaal X personen. Heeft wel voordeel dat je overal redelijk bij kan om te kijken.
Vooraf kaarten en dus een tijd kopen is handiger!
Groet Mies

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.849
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Baan Bikkelstein
« Reactie #36 Gepost op: 31 juli 2016, 20:26:41 »
Flinke aanpassing. Ik ga binnenkort ook weer eens naar MiWuLa samen met mijn kleinzoon, hoop niet de we op het idee gaan komen om hier ook de boel aan te gaan passen want ik zou niet weten waar ik dan naar toe moet.  :D
Je bedoelt dat je modelbaan (voor een deel) op de schop gaat?
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Baan Bikkelstein
« Reactie #37 Gepost op: 31 juli 2016, 20:40:28 »
Flinke aanpassing. Ik ga binnenkort ook weer eens naar MiWuLa samen met mijn kleinzoon, hoop niet de we op het idee gaan komen om hier ook de boel aan te gaan passen want ik zou niet weten waar ik dan naar toe moet.  :D

Toen wij er waren, op een donderdag, was er een wachttijd van 4 uur voordat je naar binnen kon. Gaat in groepen van maximaal X personen. Heeft wel voordeel dat je overal redelijk bij kan om te kijken.
Vooraf kaarten en dus een tijd kopen is handiger!

Klopt, ben al 2 keer geweest en beide keren vooraf kaarten gekocht en tijd gereserveerd.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Baan Bikkelstein
« Reactie #38 Gepost op: 31 juli 2016, 20:42:12 »
Flinke aanpassing. Ik ga binnenkort ook weer eens naar MiWuLa samen met mijn kleinzoon, hoop niet de we op het idee gaan komen om hier ook de boel aan te gaan passen want ik zou niet weten waar ik dan naar toe moet.  :D
Je bedoelt dat je modelbaan (voor een deel) op de schop gaat?

Nee ik bedoel dat juist niet Wim, want ik zal eerder kleiner gaan wonen dan groter en nu is alle ruimte die beschikbaar is benutr voor mijn hobby's. :D
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Michel Bikkel

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 551
  • Thanked: 24 times
  • Geslacht: Man
Re: Baan Bikkelstein
« Reactie #39 Gepost op: 7 augustus 2016, 19:17:20 »
Vandaag verder gegaan met proefrijden en iTrain geoptimaliseerd. Locs stoppen weer op de juiste plaats. De eerste seinen ook weer geplaatst.
Heb onder het seinhuis 3 lichtseinen gemaakt.

Hoe ik het deel voor het station ga maken ben ik nog niet over uit. Suggesties zijn welkom. Binnen kort jarig dus moet toch wat te vragen hebben  ;D
Voorlopig maar ff wat huisjes neergezet die ik nog had. Misschien een plein met een park voor het station, geen idee nog. Ook aan de achtergrond moet ik nog wat doen.
Een ander idee is het spoor wat langs de muur loopt verdekt te maken middels arcade bogen en een weg er boven op. Kan dan tegen de muur half reliëf gebouwen plaatsen.



Groet Mies

Offline Michel Bikkel

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 551
  • Thanked: 24 times
  • Geslacht: Man
Re: Baan Bikkelstein
« Reactie #40 Gepost op: 7 augustus 2016, 19:20:39 »
Dat zijn geen halve maatregelen Michel. Ik ben benieuwd hoe de nieuwe situatie er uit gaat zien. succes.


Misschien heeft de meesterbouwer wel enkele tips  :D
Groet Mies

Raages

  • Gast
Re: Baan Bikkelstein
« Reactie #41 Gepost op: 7 augustus 2016, 19:32:19 »
Misschien is een groot stadion of een evenementen terrein iets voor je. Dat vult meteen goed op en je kunt poppetjes en auto's blijven kopen/vragen.
Iets heel anders is een militaire ere begraafplaats. Ook groot, maar weinig poppetjes (in het zicht dan). Maar daar moet je van houden.

Offline Michel Bikkel

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 551
  • Thanked: 24 times
  • Geslacht: Man
Re: Baan Bikkelstein
« Reactie #42 Gepost op: 3 september 2016, 12:05:04 »
Zal weer is een update plaatsen over de vorderingen. Naast het bouwen is ook iTrain weer geheel bijgewerkt en loopt het meeste soepel.
Ben alleen nog steeds niet achter welke sporen ik nu kritisch moet maken ivm deadlock door de enkelsporige blokken tussen het hoofdstation en het schaduwstation.
Misschien kom ik daar ooit nog eens achter..

De stad achter het station begint wat vorm te krijgen.




Lichtseinen onder het seinhuis werken ook al.




Groet Mies

Raages

  • Gast
Re: Baan Bikkelstein
« Reactie #43 Gepost op: 3 september 2016, 14:01:26 »
Dat hele mooie seinhuis lijkt mij een beetje te groot voor het werk dat ze er hebben. Maar ach, wie weet wat er allemaal nog bij gaat komen.
En als iTrain ook al heeft toegeslagen.

Offline Michel Bikkel

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 551
  • Thanked: 24 times
  • Geslacht: Man
Re: Baan Bikkelstein
« Reactie #44 Gepost op: 4 september 2016, 18:19:20 »
Het was vandaag een prima dag om aan de baan te werken. 3de station overkapping afgemaakt, de goederenloods op z'n plek gezet en wat ballast aangebracht.







Groet Mies

Offline Michel Bikkel

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 551
  • Thanked: 24 times
  • Geslacht: Man
Re: Baan Bikkelstein
« Reactie #45 Gepost op: 18 september 2016, 16:31:44 »
Vandaag verlichting gemaakt in het station.
Van de week nog even de bedrading grijs schilderen.





Groet Mies

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Baan Bikkelstein
« Reactie #46 Gepost op: 18 september 2016, 17:24:31 »
Netjes gedaan die verlichting Mies. Ik moet er ook nog aan geloven. Maar er moet eerst een dak op mijn overkapping.
Nog even wat anders ... ik vind de kleur van de ballast tussen je rails ook mooi gekozen.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Raages

  • Gast
Re: Baan Bikkelstein
« Reactie #47 Gepost op: 18 september 2016, 19:29:57 »
Dat licht ziet er profi uit. Heel realistisch hoor.