Het is hartstikke stil op het forum.

Het lijkt wel of niemand meer wat te vertellen heeft of met treintjes aan het spelen is.
Ik zal maar eens een kleine update doen van mijn fröbelwerk.

De achterwand staat in de voorjaars verf. Een strak blauwe lucht. Die kan nu even goed drogen en dan gaan we weer verder met de toevoeging van de wolken en zo. Ik heb nog even tijd voor ik eten ga koken dus leg ik vast wat rails neer. In de lange bochten ( waar met hogere snelheden gereden wordt ) leg ik aan de buitenkant strookjes karton van 1 mm om de rails wat te kantelen. Als er straks geballast is zie je niets meer van deze strookjes.

Daarna sluit ik sporen van de brug aan op de sporen van het station.

Ik heb de brug niet haaks op de tafel heb laten aansluiten. In de eerste plaats werkt dit optisch veel beter (ruimer) maar ook kan ik nu een ruimere boog maken en hou ik meer ruimte achter het spoor over voor scenery. Op deze plaats wil ik een kleine duin maken met daarop de vuurtoren die nog van mijn oude baan komt.

Na een stukje recht spoor is daar het begin van de lus om de locloods heen. Ook komt hier een wisselstraatje met twee sporen naar een kolen overslag en twee sporen naar de draaischijf. De slanke wissel (mijn laatste knutselwerkje) komt in het hoofdspoor en is elektrisch bediend maar de andere korte wissels bedien ik gewoon met de hand. Misschien maak ik nog een bedieningsdraad naar de voorkant van de tafel maar dat zie ik nog wel.

En op het mooiste en grootste gedeelte van mijn baan komen twee lussen over elkaar heen. Zeker niet mooi maar ja … ik moet ze ergens kwijt.

Ik probeer het onderste spoor een beetje te verbergen achter de locloods en het hoge spoor komt op palen met een weg er onder. Een beetje zoals de metro in Chicago.