Het kleine schakelbordje voor bediening van de treinen in het station is klaar. Er zit ook een stukje bediening bij voor de tram die langs het stationsplein pendeld.

Verder met de opbouw van het station. Ik maak een plaat op treinniveau van 8 cm hoogte. Met de plaatdikte er af hou ik 7,2 cm over. Dit heb ik minimaal nodig om de tram onder het spoor door te laten lopen.

Aan de linker kant van het station loopt onder het spoor de keerlus van het FCS. Die keerlus moet er liggen voor ik de plaat van het spoor door laat lopen. Dan kan ik er bijna niet meer bij. Ik ga hiervoor de constructie gebruiken die Jack ook toegepast heeft op zijn baan (bedankt Jack). Een plaat van 4 mm MDF sluit naadloos aan op de rails van de tram en hierdoor "zakt" het tramspoor prachtig in het wegdek.

De opstelling van het station en plein is ongeveer dit.

Na redelijk wat meetwerk en passen met de geledebus die hier moet komen te lopen kan ik dan toch de dremel er in zetten om een geultje te frezen.

Een laagje witte houtlijm er in.

En de magneetstrip er in wrijven met de achterkant van een schroevendraaier.

Dan het zaakje op z'n plaats lijmen.

Een likje plamuur over de kleine oneffenheden en dan kan er een lik wegdekverf overheen.