Auteur Topic: aantal vragen,  (gelezen 3345 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

matthew32

  • Gast
aantal vragen,
« Gepost op: 23 juni 2015, 18:05:22 »
als eerste ik heb hele wat stukken rails zonder ´verbinding´ik weet de juiste benaming hiervan niet, hoe heet dit en is dit op ebay of iets in die richting te koop.

ten tweede, mijn thalys rijd perfect mijn andere 2 locomotieven niet, wat kan ik hier aan doen, mijn baan opstelling is nu nog alleen een stuk rechtdoor van ongeveer anderhalve meter om alles te testen, het lijkt niet alsof de locomotieven niet goed contact maken, ik heb ze al schoongemaakt.

ten derde, welke merken rails kan ik aansluiten op het mehano spoor?

Alvast bedankt

Offline GéJé

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.672
  • Thanked: 52 times
  • Geslacht: Man
  • Gert-Jan
Re: aantal vragen,
« Reactie #1 Gepost op: 23 juni 2015, 19:24:05 »
Hallo Matthew,

Die verbindingen heten rail-lassen. Even googlen en je vindt ze zo.

Bedoel je dat je de locs schoongemaakt hebt, of de rails? De rails ook even opschuren en schoon maken kan veel helpen.

groeten, Gert-Jan

matthew32

  • Gast
Re: aantal vragen,
« Reactie #2 Gepost op: 23 juni 2015, 19:35:52 »
de rails heb ik licht opgeschuurd en de locs met een papiertje schoongeveegd en het stof heb ik der afgeblazen.

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re: aantal vragen,
« Reactie #3 Gepost op: 6 juli 2015, 10:30:58 »
Beste Matthew,

Nog wat vorderingen gemaakt?

Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: aantal vragen,
« Reactie #4 Gepost op: 6 juli 2015, 11:09:08 »
de rails heb ik licht opgeschuurd en de locs met een papiertje schoongeveegd en het stof heb ik der afgeblazen.
Persoonlijk zou ik er voor kiezen het kapje van de loc er even af te halen.

Een wattenstaafje met wat WD-40 (bijvoorbeeld te koop bij de Action) doet vaak wonderen.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)