Vandaag twee "gebeurtenissen":
eerst een melding "lok 12 is te laat", inderdaad stond stil maar met brandende lampen, het is mijn "test-piko", die voor de tweede keer stil stond omdat een bitje verkeerd is geschoten, even de "voetjes van de vloer", is decoder spanningsloos en hij reed weer, naar dat moet niet te frequent gaan gebeuren anders is de test mislukt en moet ik bij Märklin blijven.
lok 19, de BR 94 gaf al een poosje aan dat hij qua draaiuren aan een beurtje toe was, leek een normaal fluitje van een cent, hier en daar een klein drupje olie en wat poetswerk, maar nee hoor, draaiend in mijn "testspons" bleek het toerental onregelmatig, uiteindelijk de motor opengemaakt en lamellen van de rotor bleken een verbinding met elkaar te hebben, kan wel na vele jaren.
de rotor ligt een nachtje te weken in de wasbenzine, morgen is het wel zacht.
Groet, Anne W
Lok 19 rijdt weer, ging nog wel een draadje los, dus solderen op z'n kleinst
Henninger
de onderdelen die overbleven omdat ik hem een verdieping lager hield.

de onderdelen die overbleven nadat het gebouw klaar was, een grote hoeveelheid, ik heb al eerder gezegd dat ik dit pakket niet goed vond en nu zeg ik erbij dat er heel veel overbodige delen bij zitten, er is duidelijk bespaard op "mal" ontwikkelkosten en er zijn dus veel bestaande mallen gebruikt, een paar keer maar één onderdeel van een gietboom.

Groet, Anne W