Henninger: begonnen met het lichtisolatie plafond

Dan ben ik bezig gegaan om de "Wim Vink" methode uit te proberen, Wim Vink is ook lid hier, maar niet actief, hij is actief bij de buren met de bouw van een grote baan,
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=74394.0Deze methode zorgt er beter voor dat bij "baksteen" muren de kleur van de voegen niet gaat overheersen, je kent dat wel, mooie bakstenen, dan de voegen lichtgrijs maken en er zit gelijk een wittige waas over alles, het is erger als het kleine bakstenen zijn.
De "Wim Vink" methode bestaat uit het nakleuren van de bakstenen met kleurpotloden van het merk Faber Castell, type Albrecht Dürer, het schijnt belangrijk te zijn om alleen deze te gebruiken, kan kloppen, dat heb ik ook met door mij gebruikt krijt, Talens, type Rembrandt, ik gebruik dit krijt als pigment poeder, natuurlijk na het met een vijl tot poeder te hebben gemaakt.
Nu las ik al dat onze "internet" generatie moeite had om deze potloden op internet te vinden, ik verkeer in de gelukkige omstandigheid dat binnen een afstand van 15 kilometer zich bij mij bevinden twee modelspoorwinkels, een elektronica winkel en ook een grote winkel voor kunstenaars- en hobby benodigdheden met de treffende naam "De Kwast".
De resultaten:
een muur uit de doos

een muur na het voegen (op de foto veel minder grijs als in werkelijkheid)

een muur na het kleuren, eerst met kadmium rot, mittel, daarna licht met krapplack, het is roder als in werkelijkheid

een vergelijkje

Voor mij is het experiment al geslaagd, het voordeel is dat je dit ook later kunt doen, bij de Goethestrasse B doe ik het niet, je ziet er straks niets van.
Groet, Anne W