Vandaag een redelijk bezette modelspoordag:
eerst voorbereidingen treffen voor een bezoek van de twee(ling) buurjongens van 7, betekende de twee hoofdsporen vrij maken zodat ze elk met een Raptor en een trein kunnen rijden, daarnaast nog een "tapijt" baan uitgelegd met M-rails.
de Brabantse postduif bracht mij een nieuw tandwiel voor de E04, gemonteerd en getest, de E40 die nu de stoptrein "tegen de klok in" reed, ontlast van zijn taak (staat nu weer voor de 3-Rail Forum wagons) en de E04 weer voor de stoptrein gezet.
het bezoek van de buurjongetjes duurde ruim 2,5 uur, ze hebben onderling wat spelletjes gespeeld met 2 treinen op de hoofdsporen, ze hebben wat met de tapijt baan gedaan, en ze wilden alle 19 treinen weer automatisch zien rijden (lekker rustig voor mij), zodat ze aan elkaar konden doorgeven welke er nu weer aan kwam.
motto: als ze maar lol hebben, maar ik wacht nog steeds op zoveel inzicht dat ik een seinhuis kan instellen en één van de jongens als seinhuiswachter kan laten werken en de andere als machinist van een trein, dat inzicht is er nog niet.
dan begonnen met de bouw van de Goethestrasse, ik denk dat de grote hoeveelheid onderdelen het een wat ingewikkelde bouw maakt, die wat inzicht vereist.

Groet, Anne W