Auteur Topic: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig was als met ....  (gelezen 593434 keer)

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #750 Gepost op: 7 augustus 2016, 15:58:05 »
Drie gevels van het vakwerkhuis zijn gelijmd en van binnen geïsoleerd.



De twee ondergevels van de Schillerstrasse zijn voorzien van de nodige kozijnen.



Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Raages

  • Gast
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #751 Gepost op: 7 augustus 2016, 18:09:59 »
Dat is een fraaie deur. Leuk werk dat ramen en kozijnen samenstellen. Ben ik ook mee bezig.

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #752 Gepost op: 14 augustus 2016, 23:49:05 »
Weer wat gedaan:

De wanden van het vakwerkhuis zijn klaar, begonnen met de lichtisolatie van het plafond.



De bovengevels van de Schillerstrasse zijn ook in bewerking.



Wat anders: ik was vanmiddag op de 7e verdieping van het ziekenhuis in Den Bosch en kon ver kijken, de centrale van Geertruidenberg was mijn verste herkenningspunt, hemelsbreed een 25 kilometer.

Wat mij opviel op die hoogte was dat de bebouwing van het dorp Vlijmen, kilometer of vijf, niet te zien was, behalve de twee kerktorens, wat mij weer doet denken dat wij veel te weinig bomen op onze banen zetten...

Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Raages

  • Gast
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #753 Gepost op: 15 augustus 2016, 08:26:42 »
Ja Anne, een modelbaan is van begin tot einde meestal een opeenstapeling van concessies met de werkelijkheid. Vooral in boogstralen, lengtes van perrons en treinen en ook de hoeveelheid rail per Km2. en de hoogte van bomen.  :o
Een dan zijn er mensen die gaan zeuren of een bepaald nummer wel op een locomotief gestaan kan hebben en zo. ;D
Het is maar hoe je het bekijkt.

Offline Haradigi

  • Stationchef
  • ***
  • Berichten: 176
  • Thanked: 11 times
  • Geslacht: Man
  • Meten (kijken, voelen) = weten
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #754 Gepost op: 18 augustus 2016, 09:33:38 »
Hi Anne,

Je had bouwvakker moeten worden, alles is ook goed geïsoleerd.  ;D

groet
Harald
Klik hier voor mijn index aan bouwactiviteiten, verslagen en dromen.

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #755 Gepost op: 18 augustus 2016, 23:07:55 »
Beste Harald,

Nee, dan had ik nu thuis gezeten met een nog slechtere rug en minder pegels, scheepswerktuigkundige en daarna de verkoop van scheepsmotoren in, is een goede carrière gebleken.

Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #756 Gepost op: 19 augustus 2016, 22:45:58 »
Het vakwerkhuis is nu klaar om de lichtisolatie geplakt te krijgen (zit er nu op, licht te drogen)



Van de eerste verdieping van de Schillerstrasse zijn de kozijnen gemonteerd en zijn voor de begane grond de etalage kasten klaar en hebben de ramen hun "bedekking".



We hebben het de afgelopen weken wat drukkig gehad met het verzorgen van leegstaande huizen met levende have (katten, konijnen, kanariepieten, aquariumvissen, vijvervissen en kippen) en gazons, totaal 6 huizen, het voelde wat eenzaam aan, ook omdat onze oudere buurman een paar weken geleden overleden is (huis 7), maar nu is bijna iedereen terug en kunnen ze de komende tijd op ons huis passen...

Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #757 Gepost op: 22 augustus 2016, 23:40:08 »
Op de valreep, morgen breekt de zomer weer los en die gaan we ook volgen

De voor- en achtergevel van de Schillerstrasse zijn samengevoegd



De zolderisolatie van het vakwerkhuis is gemonteerd, de isolatie is bekeken in het donker van de kelder met een led-zaklamp, goedgekeurd en het dak is geschilderd.



Topic gaat nu op voor de tijdelijke stofvelden.

Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Raages

  • Gast
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #758 Gepost op: 23 augustus 2016, 08:32:39 »
Prettige vakantie Anne.

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #759 Gepost op: 17 oktober 2016, 23:42:35 »
Het is nu dik twee weken geleden dat we terug gekomen zijn van onze trektocht met de caravan, de boel is opgeruimd, het huis en de tuin weer aan kant, de kranten gelezen en de geluid makende elektromotor van mijn fiets onderzocht, daarnaast rijden de 19 treinen weer, dus tijd om  weer te gaan bouwen.

De plannen voor de komende tijd:

verder bouwen aan de stad

reparatiewerk aan het middenstuk van de baan

twee Edits terugmeldeenheden maken, tussenvoegen en het terugmeldsysteem in de Raptor updaten

de zuidelijke toegang naar spoor 3, 4 en 5 in het hoofdstation verleggen, zodat de sporen langer worden, waardoor er ruimte komt voor een extra spoor.

Waar was ik met de huizenbouw, zo ver dus, Miltenberg klaar om het dak gemonteerde te krijgen en de Schillerstrasse gevels klaar voor de lichtisolatie



De resultaten:



Om het reparatiewerk aan het middenstuk, niet werkende seinen, incomplete bovenleiding, hier en daar afgebroken dingen en nog wat afgevallen groen, te kunnen doen moet het dorp uit de baan.





Inmiddels zijn de eerste kleine reparaties in gang gezet, het zal wel even duren voor het dorp weer op zijn plaats kan.

Groet, Anne W

Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Raages

  • Gast
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #760 Gepost op: 18 oktober 2016, 08:38:13 »
Zulke ingrepen houden je wel even van de straat. Maar het zal best de moeite waard worden.

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #761 Gepost op: 19 oktober 2016, 23:21:54 »
Miltenberg: het dak zit er op, de dakgoten zijn geschilderd en boven liggen nog wat geschilderde onderdelen voor het dak, wel heb ik een bouwfout gemaakt, er zitten twee dakramen in het dak, het "glas" had er van binnen uit in gemoeten........, het worden nu houten luiken.



Schillerstrasse: de eerste twee gevels zitten aan elkaar.



Reparatie werk:

een aantal plastic onderdelen weer gerepareerd

de juiste stukken bovenleiding opgezocht

twee ontwortelde dennen weer geplant en twee bankjes weer vastgezet

drie armseinen werkten niet meer: één was makkelijk, de mechanische verbinding was los, de andere twee uitgebouwd en weer aan het werk gekregen, maar ik heb mijn twijfels over de "continuïteit", dus verder onderzoek en testen volgen.

het blijft behelpen, werken in een gebouwd landschap, dus ik raakte de spits van de kerktoren met mijn elleboog en die is sterker als de lijm....

Groet, Anne W

Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #762 Gepost op: 21 oktober 2016, 23:23:32 »
Het vakwerkhuis in Miltenberg is klaar



En staat op zijn voorlopige plaats (achterste rij links).





Van de Schillerstrasse is de volgende gevel gemonteerd



Het reparatiewerk



De gaten waar de twee reparatieseinen in horen



Boven op en aan de muur moeten wat groenherstellingen plaats vinden



Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Raages

  • Gast
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #763 Gepost op: 22 oktober 2016, 07:14:39 »
Mooie foto's heb je weer gemaakt. Het is wel trappen lopen voor die preizigers bij jou.  ;D

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #764 Gepost op: 30 oktober 2016, 23:38:41 »
De gevels van de Schillerstrasse zitten aan elkaar.





Even het huis "gepast" om te kijken of ik er nog één bouw of gelijk het hoekgebouw, maar daar ben ik nog niet uit, het hoekgebouw heeft natuurlijk weer een lelijke gevel en ik ben op zoek naar een mooi, niet al te groot gebouw met drie "mooie" gevels.



De reparaties vorderen langzaam, één spersein was "beyond repair" (het mechanisme en het sein zelf) en heb ik vernieuwd, verder bezig geweest met het onderzoek van de aandrijving van deze mooie seinen.



Het is herfstvakantie geweest en mijn buurvrouw zat een ochtend "omhoog" met haar tweelingzoons, dus hup naar Anne, maar ja, baan in reparatie, diverse draadjes los, dus maar even een baantje van m-rails gebouwd, twee ovalen verbonden door 4 wissels, twee trafo's en scheidingen tussen de twee banen.





Eerst vonden ze er niets aan, oud spul wat nog wel eens wil ontsporen, maar op een gegeven moment ontdekten ze hoe het ging met de wissels en toen werd het leuk voor ze.

Ik maak dat nu een paar jaar mee en je merkt een "ze begrijpen het steeds meer" ontwikkeling, op een gegeven moment kan ik ze manueel op de grote baan laten rijden zonder dat dat in schade uitloopt.

Groet, Anne W

Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #765 Gepost op: 4 november 2016, 17:28:26 »
De eerste delen voor het isolatie plafond zitten erin



Maar voor dat ik het plafond dicht kan maken, moet eerst onderin nog wat geïsoleerd worden



Restauratiewerkzaamheden:

het seingebeuren voor spoor 1 is weer kompleet en werkend



Inmiddels is ook de bovenleiding gerepareerd, ik heb nu de bovenste draad met een druppeltje lijm vastgezet op de uithouder en ik ben begonnen met het "repareren" van de begroeiing bij Zindelstein.

Ik ben ook een experiment begonnen op het inrijwissel van dit station, één van de twee railbussen stopt daar geregeld op, ik heb het plastic stukje "geverfd" met "silberleitlack", kijken wat er gebeurd.

Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #766 Gepost op: 9 november 2016, 23:39:19 »
Het isolatieplafond is aangebracht en het geheel is gecontroleerd op storende lichtlekken, in de beide blinde kopwanden zitten er wat, het gevolg van "ruiten" die te dicht tegen die kopwanden aanzitten, t.z.t. controleren als de buurgebouwen en tegenaan staan.



Het dak zit er op en de eerste delen van de dakkapellen zijn ook klaar.



De reparatie/restauratie/schoonmaak werkzaamheden naderen hun voltooiing, er staan nog een paar hekjes en de voet van een seinpaal in de natte lijm, wellicht vrijdag of zondag wat proefrijden, dan kan het dorp er ook weer in.







Morgen een collega MSG-er en Raptoriaan helpen met het testen van zijn hoofdsein, voorseinen m.b.v. mede door hem zelf ontwikkelde decoders, vooral het VR2 seinbeeld, één groene en één gele lamp is wat ingewikkeld, want de andere groene en gele lampen moeten dan wel uit blijven, ik doe het zelf op de makkelijke manier met een LDT Seindecoder, maar dat is wel wat duurder.

Groet, Anne W
 
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #767 Gepost op: 21 november 2016, 00:02:45 »
De dakkapellen en ornamenten zijn klaar



De dakkapelen en ornamenten zijn geplaatst





Aan de reparatie/restauratie/schoonmaak werkzaamheden dacht ik vandaag één van de laatste handen te leggen, maar nee hoor, een vorige week losgeraakte "bril" van een Viessmann armsein bleek "verdwenen" te zijn, lang gezocht, niet gevonden, dus maar even een bril lenen van een sein wat toch met zijn rug naar de toeschouwer staat.

Een ander project is wel onderzocht en beëindigd: waarom rijdt de lok met decodernummer 41 in een bepaalde bocht langzamer en maakt hij ook wat meer herrie: ik heb onderzocht of ik in die bocht spanningsverlies heb als de lok langs rijdt, nee dus, daarna maar eens in het systeem gekeken of ik wat ingevoerd heb: ja hoor, op dat stuk moet de lok 5 snelheidsstappen langzamer rijden (om op tijd stil te staan in de blokken daarna denk ik).

Dus die snelheidsvermindering verwijderd, nu nog even blijven controleren of alles daarna nog goed gaat, ik voel me nu een beetje als de gebruiker van een bekend Nederlands programma waar een bekende kenner tegen roept: "domkop, je hebt een vinkje niet weggehaald" en een duidelijk voorbeeld dat de mens heel snel de oorzaak "te ver weg" zoekt.

Twee andere projecten beginnen ook op hun eind te lopen:

Viessmann armseinen die het niet meer doen

Märklin slepers voorzien van een reepje dun messing, wat zijn de gevolgen.

Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #768 Gepost op: 23 november 2016, 23:35:19 »
De bouw van het 2e huis van de Schillerstrasse is klaar.









T.b.v. de plaatsbepaling ga ik nu eerst het hoekhuis bouwen, hiermee ben ik vandaag begonnen (controleren en verven) onder het genot van 19 automatisch rijdende treinen en dit keer zonder een "hapering door stroomgebrek"

Het wordt nu even stil, de zon lokt.

Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Raages

  • Gast
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #769 Gepost op: 24 november 2016, 07:20:31 »
Dat geruis van die treinen klinkt als muziek in mijn oren. Dat is vast heel lekker werken met zulke "arbeidsvitaminen". ;D

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #770 Gepost op: 12 december 2016, 23:42:17 »
Bijna weer een weekje thuis, kranten gelezen, kerstboom opgetuigd en wat aan de treinen gedaan.

De capaciteit van mijn baan is met 19 treinen wel bereikt, als de bergtrein naar beneden komt, merk ik wat "opstoppingen", een duidelijk signaal, echter een andere wens kan wel in vervulling gaan.

De sneltrein "tegen de klok in"



had nog geen restauratie wagen.

Die heb ik nu aangeschaft



Waardoor de trein er nu zo uit ziet



Met de lengte loop ik nu tegen een andere grens van mijn baan aan: de lengte van het linkerschaduwstation is maar net aan, dus ben ik nu mijn systeem aan het finetunen, zodat hij net voor de uitgaande wissel stopt en dan achter net binnen is.

Daarbij kreeg ik een oud verschijnsel terug, één van de wagons begon te ontsporen, dat had ik in het begin ook, maar met het proberen van veel posities in de trein kreeg ik hem goed rijdend (meer geluk dan wijsheid)

Nu heb ik die wagon maar eens open gemaakt en wat bleek: de metalen bodem (de ballast dus) zat niet goed op zijn plaats geklikt door de fabriek, waardoor één van armen van het kortkoppelingsmechniek wel eens verkeerd schoot en de draaiing van het draaistel bemoeilijkte, dus weer wat geleerd.

Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Raages

  • Gast
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #771 Gepost op: 13 december 2016, 07:37:20 »
Alle problemen hebben uiteindelijk een oorzaak, al is die weleens moeilijk te vinden. Het is een mooie aanwinst dat Mitropa-rijtuig.

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #772 Gepost op: 19 december 2016, 23:23:55 »
De eerste delen voor het 2e hoekpand van de Schillerstrasse zijn in aanbouw



Voorbereidingen aan het treffen voor de komst van de (3-Rail) Forum Wagon, ik heb een losse lok rondrijden, die zo nu en dan de stofzuiger trekt, deze lok gaat de Forumwagons trekken, te beginnen met de tankwagon.

De tank wagon zit nu achter de BR64 in de buurtgoederentrein, hiervoor een ander tankwagonnetje gekocht.







En dat er nog maar veel Forumwagonnetjes mogen komen.

Groet, Anne W

Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Offline Jan Trein

  • Stationchef
  • ***
  • Berichten: 180
  • Thanked: 7 times
  • Geslacht: Man
  • (2+3)-rail rijder
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #773 Gepost op: 20 december 2016, 01:17:52 »
Met de lengte loop ik nu tegen een andere grens van mijn baan aan: de lengte van het linkerschaduwstation is maar net aan, dus ben ik nu mijn systeem aan het finetunen, zodat hij net voor de uitgaande wissel stopt en dan achter net binnen is.

Ik heb eerlijk gezegd niet bijgehouden hoe jij je treinen detecteert, dat staat vast wel ergens eerder in dit draadje.

Als de maximale lengte van een opstelspoor tekort schiet, of bijzonder krap aan is, dan zou ik een lichtsluis overwegen; daarmee kun je het treineinde detecteren, en dus vrij exact stoppen als dat nodig is. Bij ali zie je ze al voor tegen een euro het stuk, met een decoder-compatibele output (als ik dat zo mag noemen), oftewel, zo aansluitbaar.

Ik zie dat schaduwstations meestal te krap bemeten worden. Dat komt omdat mensen vaak opstelsporen naast elkaar plannen, in plaats van serieel achter elkaar. En dat komt dan weer omdat mensen dan het idee hebben dat iedere trein (elk opstelspoor) apart moet zijn op te starten (maximale flexibiliteit). 
Als je opstelsporen in strengen naast elkaar serieel plant (b.v. 10 meter opgesplitst in een aantal opstelsporen), ga je uit van een heel ander soort benadering met veel grotere treinlengtes maar ook met veel minder invloed op de volgorde van vertrek.
Bij sommige banen is niet het schaduwstation maar het zichtbare station de oorzaak van lengtebeperking. Als te lange treinen bij jou gewoon niet stoppen op je zichtbare stations kan dat ook, natuurlijk, maar voor je schaduwstation blijft dat wel een probleem
Groet, Jan

ik spoor niet, ik doe alsof

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #774 Gepost op: 20 december 2016, 10:26:36 »
Beste Jan,

Mijn baan is sinds 1988 in aanbouw en is een Märklin ontwerp uit de zeventiger jaren: nog niets van digitaal te zien en ook waren schaduwstations nog niet in de mode.

Dit schaduwstation zit in de kortste poot van de "U", ik werk met massa detectie en als zekerheid is elk spoor ook nog afgesloten met een schakelbaar stroomloos stuk, e.e.a. wordt geregeld door de Raptor.

Het schaduwstation is ergens in de negentiger jaren aangelegd, daarbij maak je natuurlijk fouten t.a.v. de plaats van de stopmelders en de stroomloze stukken, ook had ik het iets anders aan moeten leggen, want in één richting zijn de sporen wat korter.

Daarbij gevoegd dat wij modelspoorders altijd de grenzen opzoeken van wat mogelijk is, maakt dat het wat kritischer is allemaal, maar inmiddels werkt het naar tevredenheid.

Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"