Auteur Topic: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig was als met ....  (gelezen 593426 keer)

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #675 Gepost op: 7 februari 2016, 23:30:46 »
Beste Michel en Wim,

Ik heb mijn "werklevenservaring" opgebouwd door 30 jaar te werken met de producten van Caterpillar, de grootste bulldozer fabrikant ter wereld en tegenwoordig ook de grootste fabrikant van diesel-elektrische locomotieven (EMD).

Ik heb in die dertig jaar geleerd dat als een techneut zegt dat er wat verkeerd is, dat de ontwerpers zeggen dat het budget op is, de boekhouders zeggen dat het geld op is, de inkopers zeggen dat ze inkoopverplichtingen zijn aangegaan, dat de verkopers zeggen dat dat product nu eindelijk eens klaar moet zijn en dat de aandeelhouders roepen dat ze dividend willen zien.

Daarom begrijp ik ook altijd waarom er wat mis kan gaan, zo ook bij Vollmer.

Overigens kunnen dit soort zaken heel wat geld kosten, bij Esu is de V60, na een poging hem toch goed te krijgen, nu definitief ter ziele, ik hoop dat Esu goede afspraken heeft met de leveranciers en makers....

Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Offline mark mms

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.224
  • Thanked: 26 times
  • Geslacht: Man
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #676 Gepost op: 8 februari 2016, 08:19:22 »
Hallo allemaal,

Ik vind het toch niet echt kunnen dat ze een degelijk model, met foutjes, op de markt brengen.
Het risico dat er klanten afhaken is mijn inziens te groot.
Iedere leverancier zal toch zeker zelf de eerste productie controleren op fouten.
Lijkt mij niet meer dan normaal.

En een nieuwe spuitgieten matrijs is peperduur, maar ze hoeven enkel het foute onderdeel te vervangen. Niet dat daardoor de matrijs veel goedkoper wordt, maar toch.

Desondanks vind ik het netjes verholpen Anne!

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #677 Gepost op: 9 februari 2016, 10:23:24 »
Het plafond van de Goethestrasse is inmiddels afgeïsoleerd, het dak is geschilderd dus binnenkort "plaatsing".



Proefdraaien met het komplete masker in de bank, geeft te veel moeilijkheden, dus maar gevel voor gevel.





Maar dat duurt nog even, medische verplichtingen, testwerk voor Raptor en tweemaal bezoek vult de week al.

Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #678 Gepost op: 13 februari 2016, 23:02:58 »
De bank heeft zijn derde bovengevel geïnstalleerd gekregen, ook hier blijkt weer dat het beter was geweest om eerst de gevels te monteren en daarna pas de ornamenten.



De Goethestrasse heeft ter voorbereiding van de plaatsing van het dak, de dakranden met regengoten gemonteerd.



De afgelopen week vier maal een testversie van mijn systeem geladen, getest en de resultaten gerapporteerd, het lijkt er op dat het nu klaar is, er staat nu een definitieve versie klaar.

De levering van het nieuwe Kibri bouwpakket laat op zich wachten, als het zo doorgaat dan moet ik nog wat anders zoeken.

Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #679 Gepost op: 14 februari 2016, 12:28:01 »
Dag @Anne W dit bestel je allemaal on-line?
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #680 Gepost op: 14 februari 2016, 13:34:22 »
Beste Wim,

Bestellen is het niet, ik doe testwerk voor Raptor, deze serie testen was nodig omdat:

er een paar mensen zijn die een ontzettend grote baan met veel rijwegen hebben en daarnaast ook nog veel loks (meer dan 200) in de loklijst hebben staan, tijdens het laden vond het apparaat dat dat allemaal te lang duurde en gaf een fout melding, de Raptor is daarvoor 30% sneller gemaakt, dat gaf weer een lampje wat ging branden, wat, gek genoeg, betekende dat een stukje software niets te doen had......

daarnaast bleek dat je tijdens automatisch bedrijf maar 4 loks in handbediening kon nemen, wat een gebruiker te weinig vond.

Tegenwoordig doe ik mijn testwerk via internet, zij mailen de software naar mij, ik laad het middels een Linux versie op mijn laptop via een interface en een tweede Raptor naar mijn Raptor, dit moet nog makkelijker, ik ben nu bezig om een Virtuele Windows te creëren, waardoor het via een interface rechtstreeks mijn Raptor in kan.

Nou ben in geen computerdeskundige, dus gaat het niet vanzelf, maar dat heeft ook voordelen, want de meeste gebruikers zijn ook geen computerdeskundigen.

Daarnaast dien ik wel eens verzoeken in om nieuwe software modules te ontwikkelen, nu o.a. het instelbaar maken van de kruipsnelheid per lok (is er al) per blok, zodat ik in schaduwstations de treinen wat sneller kan laten rijden en ze geen problemen hebben als er wat vuil op de rails/puntcontacten ligt.

Groet, Anne W

Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #681 Gepost op: 14 februari 2016, 14:00:18 »
Sorry, ik bedoelde eigenlijk al je bouwwerken.  ::)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #682 Gepost op: 14 februari 2016, 23:37:15 »
Beste Wim,

Ik probeer mijn winkel in Waalwijk mede in leven te houden, dus ik koop in principe alles wat hij op voorraad heeft en alles wat in productie is bij hem, iets uit productie en hij heeft het niet op voorraad, dan zoek ik elders.

Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #683 Gepost op: 15 februari 2016, 22:49:52 »
Waar mogelijk de spleten in het masker van de bank geïsoleerd.



De laatste gevel van de bank is geplaatst, de Goethestrasse heeft het eerste deel van het dak, het gebouw was niet erg haaks geworden, dus had ik wat lijmklemmen nodig, alles rustig 24 uur laten drogen....



Omdat ik de leveringen van Kibri (of de verzendinstructie van de winkel) niet helemaal vertrouw, op zoek geweest naar de Faller 130925, Schillerstrasse, is niet meer leverbaar, waarschijnlijk gevonden.

Wat opvalt is dat ik hem hier en daar aantrof op internet, maar dat er dan bij stond "niet op voorraad", niet zo netjes van de "adverteerders", want ook zij kunnen hem niet meer bestellen.

Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #684 Gepost op: 17 februari 2016, 22:51:47 »
Het elastiek is van de bank af, de laatste gevel zit nu definitief op zijn plaats.



Het eerste dak zit op de Goethestrasse



Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #685 Gepost op: 20 februari 2016, 22:37:49 »
Mijn werk voor de komende tijd is binnen.





Van de bank zit het masker van de laatste gevel op zijn plaats en zijn hoeken geïsoleerd, het zijn de hoogtijdagen van een bank, het opstellen van de jaarcijfers, dus alle verdiepingen gaan in het licht baden.



Van de Goethestrasse is de "tussenrand" tussen het onder- en bovendak en zijn de zijwanden van de dakkapellen geplaatst, ook zijn de gevels van de dakkapellen gecompleteerd.



Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #686 Gepost op: 21 februari 2016, 23:39:51 »
Vandaag moest ik maar weer eens bezig met wat werk voor de software baas van Raptor, dit jaar ben ik nogal vaak nieuwe software aan het testen, niets schrikbarends of verbazingwekkend, maar wel nuttig voor de gebruikers, dus ook voor mij.

Vandaag eerst maar eens gekeken of ik verder kon komen met een virtuele machine in Windows 7 en iets met XP in Windows 7, het laatste liep vast op "uw Windows 7 is niet geschikt", het eerste een stuk ontwikkeld, maar eerst maar eens gerapporteerd.

Daarna de 7e versie van de firmware in de Raptor geladen, in de tijd dat dit geladen werd, de inhoud van Kibri 38902 gecontroleerd op compleetheid (goed) en het huis even in elkaar geklikt, het klopt goed.



En even bekeken hoe hij eruit ziet op de plaats waar ik hem gepland heb.



Ik twijfel al wat langer aan de "maat" van de kerk voor de stad en nu nog meer, ik denk dat de stad twee kerken gaat krijgen, ééntje die er al was toen de stad nog kleiner was, en een grotere, ik denk aan Faller 130905, Vollmer en Kibri hebben ook grote kerken, maar ik vind witte kerken nu eenmaal het mooist (en het is mijn baan...)

Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Raages

  • Gast
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #687 Gepost op: 22 februari 2016, 09:09:29 »
Wat mij opvalt bij modelbouw huizen is dat er nooit etagevloeren in zitten. Als je het dan gaat verlichten krijg je een vreemd effect als of het huis in brand staat. In sommige huisje werd zelfs een binnenbekleding meegeleverd van zwart papier waarin de raampjes geel waren. Daarmee voorkwam men het doorschijnen van de muren en het dak, maar uit alle ramen kwam licht. Zeker bij grotere panden zou ik er een vloer in maken.

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #688 Gepost op: 22 februari 2016, 10:22:10 »
Beste Raages,

Ik plak meestal een aantal ramen af zodat ze donker blijven, verder heb je op zich wel gelijk, aan de andere kant is de afstand vanaf waar we kijken meestal wel meer als een meter en dat is in H0 bijna 100 meter, dan zie je in werkelijkheid de details ook niet zo goed meer.

Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #689 Gepost op: 22 februari 2016, 10:49:06 »
...aan de andere kant is de afstand vanaf waar we kijken meestal wel meer als een meter en dat is in H0 bijna 100 meter, dan zie je in werkelijkheid de details ook niet zo goed meer.
Misschien ben ik dan wel een uitzondering op de regel: als ik iets kleins zie -zoals een gebouw in H0- dan wil ik zoiets wel graag van dichtbij bekijken en dan let ik juist op de details. Maar, iedereen heeft zo z’n ding... en tekortkomingen.  ;)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #690 Gepost op: 22 februari 2016, 22:49:49 »
Beste Wim,

Jij jouw ding en ik mijn ding, iedereen tevreden.


Het plafond van de bank is licht-geïsoleerd, alleen bij de uitbouw moet ik nog wat.



De dakkapellen van de Goethestrasse zijn voorzien van de zijgevels en het bovendak.



Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #691 Gepost op: 23 februari 2016, 20:53:57 »

De tussenrand met dakgoot zit nu op de bank, nu eerst even kijken of eerst het dak er op moet of dat ik eerst de achterwanden van het torentje kan doen.



De dakkapellen van de Goethestrasse zijn voorzien van de geveltjes, dit project begint op zijn einde te lopen, schoorstenen en dakgoten nog en daarna de hoeken nog wat bijwerken en e.e.a. bijschilderen.



Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Raages

  • Gast
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #692 Gepost op: 24 februari 2016, 11:11:45 »
Dit vind ik bewonderenswaardige panden. Ik hoop dat ik dit kan evenaren op mijn baan.

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #693 Gepost op: 24 februari 2016, 23:19:03 »
Beste Raages (is dat je voornaam?),

De plastic modelbouw is niet ontzettend moeilijk, het vereist netjes werken en wat ruimtelijk inzicht zodat je de handleiding kunt volgen.

Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Raages

  • Gast
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #694 Gepost op: 25 februari 2016, 09:26:57 »
Nee, Raages is mijn nickname. Ik heb mij voorgesteld http://www.h0modelspoor.nl/index.php?topic=2555.0 hoor.
Heel lang geleden heb ik wel eens wat geprobeerd met polyester te maken. Misschien gaat het nu beter. Ik wil nog eens opnieuw er naar kijken.

Offline Dirk T

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.345
  • Thanked: 98 times
  • Geslacht: Man
  • Tweerail DCC, NL 1950-1975 met ruime blik
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #695 Gepost op: 25 februari 2016, 10:40:17 »
Polyester komt in de modelspoorwereld niet zoveel voor. De meest toegepaste kunststof is styreen. Dat is met veel eenvoudige gereedschappen goed te bewerken, goed te lijmen, en goed te verven.

De pandjes die Anne laat zien, zijn dan ook van styreen.
Het einde van een weg wordt altijd bereikt door hem stap voor stap af te lopen.

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #696 Gepost op: 25 februari 2016, 11:57:44 »
Beste Frits,

O.K., ik zal je naam proberen te onthouden...

Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #697 Gepost op: 28 februari 2016, 23:00:01 »
De Goethestrasse is klaar





En hier komt hij, denk ik nu, te staan.





Van het torentje van de bank zijn de achterwanden geplaatst, de tussen laag met dakgoot zat er ook al op maar zat scheef omdat één wandje te hoog zat, weer gesloopt en de zaak bijgevijld.



Drie wanden van Miltenberg hebben de kozijnen en ramen en één van de wanden ook de lichtisolatie, ik heb nu de "pritt" lijmstift ontdekt en dat werkt ontzettend makkelijk, ik denk zelfs dat ik bij Faller en Vollmer bouwsels in de toekomst ook met alufolie ga isoleren, het lijkt makkerlijker en mooier als met de meegeleverde maskers.





Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #698 Gepost op: 29 februari 2016, 23:16:46 »
Vandaag wat grote stappen gezet met Miltenberg: één gevel voorzien van gordijnen (later nog even bepalen welke ramen donker blijven), twee gevels voorzien van lichtisolatie en één gevel voorzien van kozijnen en glas, ook aan de erker begonnen.



Al een tijdje reed mijn BR 23 rond zonder bandje op één van de voorste drijfwielen, niet echt belangrijk want ik rijd toch vooruit, maar het moest een keer gecorrigeerd worden, dat is niet zo makkelijk want het regel/drijfwerk vanaf de cilinder zit er voor, dus de boel maar eens los gemaakt, dat ging goed tot er onderin ook een schroef losser moest en daar kun je eigenlijk niet bij zonder de lok helemaal te demonteren, maar het ging net een beetje.

Om dat ik moest weten hoe het regel/drijfwerk weer terug moest, een foto gemaakt.



Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #699 Gepost op: 1 maart 2016, 13:02:05 »
Al een tijdje reed mijn BR 23 rond zonder bandje op één van de voorste drijfwielen, niet echt belangrijk want ik rijd toch vooruit, maar het moest een keer gecorrigeerd worden, dat is niet zo makkelijk want het regel/drijfwerk vanaf de cilinder zit er voor, dus de boel maar eens los gemaakt, dat ging goed tot er onderin ook een schroef losser moest en daar kun je eigenlijk niet bij zonder de lok helemaal te demonteren, maar het ging net een beetje.

Dapper Anne om daar aan te beginnen. Het is echt een verschrikkelijk gepruts. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/