De laatste tijd ben ik druk geweest met het testen voor Raptor van firmware updates, hoe kan ik zelf die updates doen en twee nieuwe software modules: rijweggebod en tijdelijk blokverbod, inmiddels ben ik met het testen van het updaten van de firmware zo ver gevorderd dat het goed werkt, wat ook geldt voor het maken van een back-up van het baanplan/loklijst, er moet nog één apparaat tussen uit en één apparaat verwisseld worden.
Over de opties heb ik, na uitgebreid testen, gerapporteerd, in het tijdelijk blokverbod zit nog wat, in een bepaalde situatie wordt hij opgeheven door één van de andere 160.000 regels software, maar dat is aan de programmeur om uit te zoeken.
Gelukkig maar, het slurpt nogal wat tijd op al dat testen, vandaag ook wat tijd verloren aan een fout die mijn eigen fout bleek te zijn: eergisteren waren mijn buurjongetjes op bezoek, die willen ook altijd in het donker rijden en toch zag ik dat een rangeersein in het niet geautomatiseerde deel van de baan meeschakelde.
Vandaag één en ander onderzocht en tot twee conclusies gekomen:
als je op een LDT lichseindecoder 4 seinen aansluit met eenvoudige seinbeelden (Hp0/Hp1 en Sh0/Sh1) dan houd je automatisch 4 decoderadressen over waar je niets meer mee kunt doen, dat wist ik wel, maar was het vergeten....
één van de "nutteloze" decoderadressen was toevallig het decoderadres van een Hp2 sein wat fysiek niet geïnstalleerd is....
De bouw dan:
de gewone velletjes papier zitten op hun plaats
met de lampjes aan

met de lampjes uit

het resultaat aan de buitenkant, nog zonder verduisteringen op de 2e verdieping en een lichtisolerend plafond.

weer even zien of het "goed staat" op de plaats waar ik het gedacht heb.

Inmiddels ben ik tijdens het testrijden/buurjongetjes rijden ook begonnen met de schilderwerkzaamheden aan het volgende project Faller Altstadt-Turmhaus (130402) en Altstadt Mauer met Wehrtürme (130404 en 130403).
Groet, Anne W