Vandaag wel wat aan de gebouwen gedaan, maar dat is nog niet fotoklaar, ook het dak van 5 en wat houtwerk van 6 geschilderd.
Van mijn 17 rijdende treinen hebben er nu 9 een dubbele sleper, hetzij op de lok zelf, hetzij op de eerste wagon en dan met een elektrisch geleidende koppeling naar de lok.
Vandaag de Tee Lok, SBB RE 4/4 , gedaan, was wel wat ingewikkeld omdat het gaatje voor het draadje met een S-Bocht door het draaistel loopt, het draaistel is identiek aan het andere draaistel, dus een sleper klik je er zo aan.

Ook een ander experiment begonnen, bij mijn winkel (van sinkel) een plaatje messing van 0,12 mm gehaald, een reepje afgeknipt en op een sleper gesoldeerd, doel: ervaring opdoen t.a.v. de levensduur, de lok heeft nu 29 netto rijuren, tweede doel: kijken op de puko's schoner of beter geleidend blijven, de lok pendelt heen en weer tussen het hoofdstation en het hoofdstation, dus rijdt beide hoofdsporen.

Verder vandaag nog wat uitgeprobeerd in mijn centrale/programma, in één richting wordt er te vaak gestopt op het paradespoor doordat het 2 sporige schaduwstation niet snel genoeg leeg gaat, niet gevonden, maar later (onder de douche, schijnbaar een goede plek om te denken) wel.
Het volgende grotere project is het vastleggen en uitbreiden van één van de schaduwstations, hij is nu 2 sporig per rijrichting, in één rijrichting komt er een spoor bij.

Gisteren heb ik ook een nieuwe BR 85 besteld, MTE had er nog één liggen, heeft weinig instelwerk nodig omdat ik de decoder van de oude overzet, overigens wel nadat hij een uurtje heeft gereden op de testbaan van de MSG, zodat ik weet dat hij technisch in orde is.
Groet, Anne W