Auteur Topic: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig was als met ....  (gelezen 593173 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline Rob Bosman

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 895
  • Thanked: 42 times
  • Geslacht: Man
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #475 Gepost op: 2 januari 2015, 10:08:41 »
weer lekker bezig Anne
2 spoor digitaal, Nederland, materiaal wat nu rijdt, HSL/Betuwelijn en Industrie/haven.
Roco Z21, loconet, iTtrain is de bedoeling.

Groet Rob

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #476 Gepost op: 4 januari 2015, 23:50:15 »
Van gebouw 5 is de achtergevel nu compleet en zijn de gordijnen ook aanwezig, nog even de hoek controleren op lichtlekken en nog wat ramen verduisteren dan kan de zijgevel op zijn plek.

Van gebouw 6 staan de "onder" en de "boven" voor- en zijgevel in elkaar, morgen boven en onder samenvoegen, dan kunnen de gordijnen er in en kan ik beginnen aan de achtergevel.





Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #477 Gepost op: 5 januari 2015, 23:57:59 »
Vandaag wel wat aan de gebouwen gedaan, maar dat is nog niet fotoklaar, ook het dak van 5 en wat houtwerk van 6 geschilderd.

Van mijn 17 rijdende treinen hebben er nu 9 een dubbele sleper, hetzij op de lok zelf, hetzij op de eerste wagon en dan met een elektrisch geleidende koppeling naar de lok.

Vandaag de Tee Lok, SBB RE 4/4 , gedaan, was wel wat ingewikkeld omdat het gaatje voor het draadje met een S-Bocht door het draaistel loopt, het draaistel is identiek aan het andere draaistel, dus een sleper klik je er zo aan.



Ook een ander experiment begonnen, bij mijn winkel (van sinkel) een plaatje messing van 0,12 mm gehaald, een reepje afgeknipt en op een sleper gesoldeerd, doel: ervaring opdoen t.a.v. de levensduur, de lok heeft nu 29 netto rijuren, tweede doel: kijken op de puko's schoner of beter geleidend blijven, de lok pendelt heen en weer tussen het hoofdstation en het hoofdstation, dus rijdt beide hoofdsporen.





Verder vandaag nog wat uitgeprobeerd in mijn centrale/programma, in één richting wordt er te vaak gestopt op het paradespoor doordat het 2 sporige schaduwstation niet snel genoeg leeg gaat, niet gevonden, maar later (onder de douche, schijnbaar een goede plek om te denken) wel.

Het volgende grotere project is het vastleggen en uitbreiden van één van de schaduwstations, hij is nu 2 sporig per rijrichting, in één rijrichting komt er een spoor bij.



Gisteren heb ik ook een nieuwe BR 85 besteld, MTE had er nog één liggen, heeft weinig instelwerk nodig omdat ik de decoder van de oude overzet, overigens wel nadat hij een uurtje heeft gereden op de testbaan van de MSG, zodat ik weet dat hij technisch in orde is.

Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #478 Gepost op: 6 januari 2015, 09:47:09 »
Je verzet de laatste tijd behoorlijk wat werk Anne. Je huizen zien er perfect uit. Mooi man. ;)

Kan je niet beter het messing stripje onder de sleper wat platter maken Anne? Ik denk dat hij dan een paar puko's meer raakt. De originele slepers zijn immers ook mooi vlak.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #479 Gepost op: 6 januari 2015, 10:30:54 »
Beste Pierre,

Het is een proefdingetje dus hoefde het niet zo netjes, het plaatje is erg flexibel, de nieuwste slepers van Tante M en de fluisterslepers van Tante R zijn ook heel flexibel, er is dan een kans dat hij meer puko´s raakt.

Overigens is het een aanbeveling om de originele, oud type slepers van Tante M een heel klein beetje hol te zetten, de theorie daarachter is dat dan zowel voor- als wel achterkant een puko raakt, met echt vlakke slepers kan het zijn dat hij in het midden draagt op één puko die toevallig net vuil is....

Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #480 Gepost op: 6 januari 2015, 12:01:19 »
OK ... dat is een duidelijke uitleg Anne. :)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #481 Gepost op: 6 januari 2015, 12:05:18 »
Beste Anne,
Ik begrijp dat je met "Tante M" Märklin bedoelt, maar wie is in vredesnaam "Tante R"::)
Kan me trouwens wel voorstellen dat die slepertjes in de loop der tijd zullen slijten met dat gesleep over die middengeleiders.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline PietB

  • Rangeerder
  • ****
  • Berichten: 290
  • Thanked: 8 times
  • Ik slaap slecht, maar daar lig ik niet wakker van.
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #482 Gepost op: 6 januari 2015, 12:16:37 »
Beste Anne,
Ik begrijp dat je met "Tante M" Märklin bedoelt, maar wie is in vredesnaam "Tante R"::)
Waarom gebruiken we niet gewoon de namen Märklin en Roco?
Ik vind dat zo'n vreemde gewoonte.......
Trouwens de beste slepers zijn naar mijn menig de Brawa 2225 Silencio sleper.

grt Piet.

Offline GéJé

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.672
  • Thanked: 52 times
  • Geslacht: Man
  • Gert-Jan
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #483 Gepost op: 6 januari 2015, 12:45:51 »
Overigens is het een aanbeveling om de originele, oud type slepers van Tante M een heel klein beetje hol te zetten, de theorie daarachter is dat dan zowel voor- als wel achterkant een puko raakt, met echt vlakke slepers kan het zijn dat hij in het midden draagt op één puko die toevallig net vuil is....

OK ... dat is een duidelijke uitleg Anne. :)

@Anne W, mij is het nu juist niet meer duidelijk want jouw sleper staat bol in plaats van hol. En dat is dus helemaal tegenstrijdig aan je uitleg.


Beste Anne,
Ik begrijp dat je met "Tante M" Märklin bedoelt, maar wie is in vredesnaam "Tante R"::)
Waarom gebruiken we niet gewoon de namen Märklin en Roco?

Roco is toch 2-rail?  ::)

En @PietB, Op dit forum mag je gewoon Märklin en Roco zeggen. Daar doet niemand moeilijk over.  ;)

Groeten, Gert-Jan

Offline Dirk T

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.345
  • Thanked: 98 times
  • Geslacht: Man
  • Tweerail DCC, NL 1950-1975 met ruime blik
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #484 Gepost op: 6 januari 2015, 13:12:53 »
Roco is 2-rail, maar levert/leverde veel modellen ook in 3-rail. Roco introduceerde ooit eens de fluistersleper, die een stuk stiller was dan de Märklin slepers waren. Vandaar dat een aantal 3-railers hun Märklin slepers vervingen door Roco fluisterslepers.
Het einde van een weg wordt altijd bereikt door hem stap voor stap af te lopen.

Offline PietB

  • Rangeerder
  • ****
  • Berichten: 290
  • Thanked: 8 times
  • Ik slaap slecht, maar daar lig ik niet wakker van.
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #485 Gepost op: 6 januari 2015, 13:18:05 »
Roco is toch 2-rail?  ::)
Ja in essentie wel maar net als Fleischmann, Piko e.a. hadden ze snel door dat er ook een markt voor 3 railers was.
Dus zijn ze hun modellen ook met een sleper uit gaan rusten.
Ik heb er drie van Roco
NS2305, de NS651 en de NS264
één van Fleischmann NS888
en één van Piko NS343
te zien in mijn materieel overzicht  http://www.modelbaan.ath.cx/materieel
En @PietB, Op dit forum mag je gewoon Märklin en Roco zeggen. Daar doet niemand moeilijk over.  ;)
Ik was ook niets anders van plan.

grt Piet.

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #486 Gepost op: 6 januari 2015, 17:11:42 »

De proef is ook om vast te stellen hoe hard het messing slijt, er is ook een theorie die stelt dat het slijtagemateriaal zich vastzet op de puko's en daardoor de geleidende eigenschappen van de puko verbetert, het is een theorie....


De messing strip staat inderdaad hol, maar omdat hij erg flexibel is zal hij zich richten naar de ondergrond, dus bij een onregelmatige hoogte van de puko's de puko's volgen, het is een theorie

Er zit een Roco fluistersleper onder de BR 194, maar de fluistersleper heeft twee nadelen: hij is dikker en past daardoor niet onder elke lok, getest op een BR 10, stond stil op een wissel met hoge puko's, daarnaast is de fluistersleper er alleen in een schroefuitvoering en veel Märklin loks hebben een kliksleper.

Overigens zal de messing strip ook geluiddempend werken.

Tante's, ach het is ook wel eens leuk om andere namen te gebruiken.....

Het is en blijft een experiment

Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #487 Gepost op: 7 januari 2015, 23:43:05 »
Vandaag heb ik mijn tweeling-buurjongetjes weer een plezier gedaan, om 3 uur op zolder-treinen laten rijden en tegen 5 uur (met tegenzin) weer weg, overigens hebben de 17 treinen krap 2 uur gereden met slechts 2 keer een lok "zonder stroom", de dubbele slepers beginnen aardig te werken.

Ook heb ik de oplossing van het probleem op het paradebaanvak geïmplementeerd, een hele enkele keer stopt er nog wel eens een trein, voor zover ik kan zien alleen als er een trein van het bergspoor op de hoofdbaan is, maar het is prima zo.

Van gebouw 5 zit de blinde gevel op zijn plaats en van gebouw 6 zijn "onder" en "boven" samengevoegd.





Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #488 Gepost op: 9 januari 2015, 23:26:45 »
Vandaag begonnen met de voorbereidingen voor de werkzaamheden aan de twee schaduwstationnetjes in de rechterpoot van mijn "U"-vormige baan, alle treinen die normaal op het hoofdspoor rijden en ook de VT 04.5 die toevallig beneden op de hoofdbaan stond, staan nu geparkeerd op de linker- en middenpoot.







Inmiddels heb ik ook de eerste stukken rails gedemonteerd, daarnaast was mijn echtgenote zo slim om beneden alle deuren open te zetten, waardoor op zolder een raam openklapte, resultaat, twee nieuwe scharnieren kopen, tja iedereen heeft zijn goede en slechte eigenschappen.

Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"
The following users thanked this post: Opa-Bullcat

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #489 Gepost op: 9 januari 2015, 23:36:17 »
Mooie baan Anne. En volgens mij staat-ie al heel wat jaren.  ;)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Rob Bosman

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 895
  • Thanked: 42 times
  • Geslacht: Man
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #490 Gepost op: 9 januari 2015, 23:48:23 »
hele mooie baan
2 spoor digitaal, Nederland, materiaal wat nu rijdt, HSL/Betuwelijn en Industrie/haven.
Roco Z21, loconet, iTtrain is de bedoeling.

Groet Rob

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #491 Gepost op: 10 januari 2015, 23:23:26 »
Beste Wim,

De bouw van de baan zoals hij nu gevormd is, is begonnen in ca. 1989, echter een deel bestond al sinds 1980 in een vorig huis, toen reed ik Märklin op impulsbreedband gelijkstroom en werd de baan geautomatiseerd moet "logische poorten", als je het over veel bedrading hebt, dan was dat veel......., elk blok zijn eigen regelaar en elke terugmelder (massa detectie!) naar een flip-flop en dan verder naar de kaarten met de logische poorten.

Digitaal rijden en automatiseren met een microprocessor, heeft dan echt voordelen.

Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #492 Gepost op: 12 januari 2015, 23:34:26 »
Vandaag heb ik de rails in het schaduwstation gedemonteerd en ben begonnen met het op maat snijden van de blauwe plaat.





Ik ben ook wat verder met huis 5 en 6, maar ik ben vergeten foto's te maken, morgen....

Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Offline arend65

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 665
  • Thanked: 23 times
  • Geslacht: Man
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #493 Gepost op: 13 januari 2015, 11:04:30 »
Oei Anne, dat is een aardige verbouwing.
Groet Arend


Wisselstroom    Raptor  OC32     C-rail    Tijdperk III-IV    Oost Duits    Stoom / Diesel

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #494 Gepost op: 15 januari 2015, 13:13:36 »
Jullie hebben nog wat foto's tegoed:

In huis 5 zit het lichtisolatieplafond on zijn plaats



In huis 6 zitten de gordijnen op hun plaats en zijn de nodige ramen en hoeken verduisterd



Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #495 Gepost op: 15 januari 2015, 15:27:26 »
Beste Anne,
Ik heb je baan eens doorgebladerd, maar heb je ooit overwogen om iets met Faller Car System te doen? Wat ik er van zie heb je misschien best ruimte voor wat verkeer op die wegen.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #496 Gepost op: 15 januari 2015, 23:35:28 »
Beste Wim,

Simpel antwoord: aan dat soort dingen wil en zal ik absoluut niet denken voor dat de baan af is, anders komt hij niet af.

Overigens op de komende Rail 2015 tentoonstelling zal het in aanbouw zijnde stationsplein van de Grote Märklin Baan van de MSG/Den Bosch te zien zijn, rijdend op het systeem van Leo van Perlo en bestuurd door iTrain, ook is er het fietsbaantje van dezelfde baan.

Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #497 Gepost op: 16 januari 2015, 00:17:58 »
En als-ie helemaal af is, wat dan?  ::)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #498 Gepost op: 16 januari 2015, 12:13:51 »
Beste Wim,

Wellicht iets met auto's of alle standaard dennen vervangen door mooiere of de bedrading opknappen of gewoon rijden en rangeren of vaker op "vakantie gaan", er zijn veel mogelijkheden om mijzelf bezig te houden....

Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #499 Gepost op: 17 januari 2015, 10:15:52 »
Ik loop iets achter met de "verslaglegging", even inhalen:

Vandaag veel achter de computer gezeten (perikelen met BR 85 en Familieweekend, het leek een beetje op een kantoordag op mijn voormalige werk), toch wat gedaan:

Huis 5 heeft het dak, het voordakje en de schoorsteen

Huis 6 heeft het 2e geveltje aan de achterkant




Ik ben aan het studeren op een oude stadsmuur met torens en één van de kandidaten is Faller, daarbij zou de 130402, Altstadt-Turmhaus, in aanmerking komen.

Echter op de foto in de catalogus kloppen de hoeken van de toren niet, de stenen "zitten" versprongen, dus heb ik de volgende vraag: is er iemand onder de lezers die dit bouwpakket gebouwd hebben en dus weten of in werkelijkheid dit verspringen ook zo is?

Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"