Auteur Topic: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig was als met ....  (gelezen 655470 keer)

Offline Anne W

• Super Modelspoorder
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #300 Gepost op: 13 januari 2014, 23:00:28 »
Vandaag begonnen met het onderstel voor de "stadplaat", de hoogtebepaler is de tunnelingang.

De eerste "legger" is klaar, ik houd hem nu veel te lang, zodat ik de plaat naar voren kan schuiven tijdens de lange bouwtijd, hoef ik niet steeds onder de tafel door naar achter te kruipen

Een foto van de verlichting in de Martinstor, dit zit er niet helemaal verkeerd uit, maar ik heb nog wat meer lichtlekjes ontdekt, ik ga de bodem onder de lamp en het plafond isoleren.

Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #301 Gepost op: 13 januari 2014, 23:33:23 »
Ziet er inderdaad helemaal niet verkeerd uit en ook de rest niet... en dat kleine stukje ontbrekend rail, daar ga je zeker uitkomen.  ;)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Anne W

• Super Modelspoorder
« Reactie #302 Gepost op: 14 januari 2014, 17:13:42 »
Beste Wim,

Ter geruststelling: de rails zitten weer in elkaar.....

Groetjes, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #303 Gepost op: 14 januari 2014, 17:22:14 »
Ik was niet in paniek hoor.  :)
En voor ik het vergeet: dat tunnelportaal is ook een mooi pronkstuk. Ikzelf heb geen bergen en dus ook geen tunnels en dat is best wel een beetje jammer als je een Nederlandse baan hebt.  :(
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Anne W

• Super Modelspoorder
« Reactie #304 Gepost op: 14 januari 2014, 18:55:21 »
Nederlandse of Buitenlandse baan is niet alleen een keuze van materiaal en landschap, maar ook één van sporenplannen en dus rijmogelijkheden, dat zullen de plannende mede-hobbyisten zich ook moeten realiseren.

Groet, Anne W

Offline Anne W

• Super Modelspoorder
« Reactie #305 Gepost op: 15 januari 2014, 23:10:14 »
De afgelopen dagen ben ik flink bezig geweest met de "bodem" van de stad, de basis is klaar, eerste foto laat de bodem zien in de "werkstand".

De tweede foto laat de bodem zien in de eindstand, voor de stad komt het station met een weg ervoor.

Morgen is het MSG Dag, morgenavond komt ons "noordelijkste" lid (zuid-oost Groningen) en ook nog Raptor Gebruiker, dus is het morgen een echte clubdag.

Vrijdag de zolder opruimen, zuigen en dweilen, zaterdag naar Houten, zondag wat nieuwjaarsfeestjes en maandag beginnen de voorbereidingen voor "hals und beinbruch", dus dit zal voorlopig wel zo'n beetje de laatste bijdrage zijn.

Groet, Anne W

Offline arend65

• Super Modelspoorder
« Reactie #306 Gepost op: 16 januari 2014, 07:29:16 »
Jammer,maar misschien zie ik je zaterdag nog wel even.
Groet Arend

Wisselstroom    Raptor  OC32     C-rail    Tijdperk III-IV    Oost Duits    Stoom / Diesel

Offline Anne W

• Super Modelspoorder
« Reactie #307 Gepost op: 21 januari 2014, 17:21:27 »
Toch nog even tijd gevonden.

De "stadplaat" op zijn  plaats met de Martinstor, boven de tunnel komt een weg, achter de toren restanten van de stadsmuur en aan de andere kant van de weg halve huizen, tenminste zo denk ik er nu over.

Het tweede gebouw van de brouwerij staat vast, nu rondom egaliseren en denken wat ik met de bestrating/hekwerken ga doen

De dwergseintjes zijn geplaatst.

Groet, Anne W

Offline Anne W

• Super Modelspoorder
« Reactie #308 Gepost op: 7 februari 2014, 23:18:32 »
Na een dagje testen bij de MSG/Den Bosch en ongeveer 3/4 jaar na de aankoop, zie mijn andere topic in modelbespreking op het 3-railforum, heb ik vandaag de BR 94.5 in "automatische" dienst gesteld op mijn baan, het is lok nr.17 die op de baan rijdt (veel, ik heb slechts een paar kleine schaduwstations).

De lok trekt nu de kolenwagens voor de mijn achter het dorp, vervangt de BR 85 die dat tot nu deed, hij is korter als de BR 85, dus kan er een kolenwagentje bij.

De BR 85 trekt nu een lange kolentrein, alleen die moet nog op lengte gebracht worden, eens rond kijken of er nog ergens een uitbreidingsset van de "Lange Heinrich" te vinden is.

Verder bezig geweest om de wisselstraten (max. 6 wissels) in het hoofdstation wat mooier te laten schakelen, 1 seconde achter elkaar, dus max. 6 seconden per wisselstraat, dan moet de lok wel wat wachten (uitstel machinist reactie op groen sein) en omdat ik in het verleden de automatische wisselstraat beveiliging heb uitgezet, moet ik nu deze beveiliging zelf "programmeren", dus een tijdje goed opletten op vertrekkende treinen uit het station en treinen die het station inkomen en daarbij de uitgaande trein kruisen.

Morgen de bouwpakketten van de Römerberg ophalen, dan kan ik volgende week eens gaan kijken hoe e.e.a. gebouwd moet worden.

Groet, Anne W

Offline arend65

• Super Modelspoorder
« Reactie #309 Gepost op: 8 februari 2014, 08:43:08 »
Ziet er mooi uit,Anne.
Groet Arend

Wisselstroom    Raptor  OC32     C-rail    Tijdperk III-IV    Oost Duits    Stoom / Diesel

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #310 Gepost op: 8 februari 2014, 10:43:33 »
Mooi werk Anne. Ik ben vooral zeer onder de indruk van je brouwerij complex. Ik heb helaas geen ruimte voor dit soort grote bouwwerken. Het ziet er zeer indrukwekkend uit ...top.  ;) Wel wat steriel. Ze zien wat bleekjes van het voegen. Verouder jij je bouwwerken niet?
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Opa-Bullcat

• Super Modelspoorder
« Reactie #311 Gepost op: 8 februari 2014, 11:04:23 »
Ik kan hier alleen nog maar van dromen, en alles opslaan in mijn brein, begint al wel aardig vol te raken daar :D  maar het is weer mooi werk Anne.
KLIKKIE DOEN voor BullCatTV, 9 webcams op 1 pagina. :D

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.

Offline Anne W

• Super Modelspoorder
« Reactie #312 Gepost op: 8 februari 2014, 22:11:49 »
Beste Pierre,

De voegen lijken war lichter door de redelijk kleine steentjes en het fotolicht wat ik gebruik, ik verf de muren er veeg het dan weer van de stenen af, vaak gaat dat heel goed, soms niet helemaal, zeker als de stenen niet echt glad zijn.

Het complex is nog niet af, hekwerk en kinderkopjes bestrating in bestelling, verder komt er nog de boerenbond met silo's en dieselpomp en natuurlijk auto's, figuren, bomen, gras en ander spul.

Beste Opa,

Je hebt toch wel een veiligheidsklep ingebouwd?

Groet, Anne W

Offline Anne W

• Super Modelspoorder
« Reactie #313 Gepost op: 8 februari 2014, 23:32:40 »
Beste Simon (van het 3-rail forum),

Ergens op één van de vroege pagina's staat een foto van het baanplan, het is overigens het baanplan van het boekje "Märklinbahn + Landschaft" uit de zeventiger jaren, maar dan in spiegelbeeld (links is rechts, rechts is links) met hier en daar wat uitbreidingen/wijzigingen.

Vandaag een bezoek gebracht aan de Modelspoorbeurs in Arnhem (Raptor was er ook en aangezien ik weer wat voor hen aan het testen ben, had ik een wijziging in de software nodig), verder heb ik daar een kolenwagentje bij gekocht, ik vond het er redelijk druk.

Daarna naar Brummen gereden, waar een speelgoed/modelspoor veiling bezig was om van Albert Jan de bouwpakketten van de "Römerberg" in ontvangst te nemen, onderstaande foto laat zien wat ik de komende tijd aan het bouwen ben, van de Martinstor alleen nog het gebouw ernaast.

Na thuiskomst bezig geweest met een onwillig Viessmann 3 standen armsein, het lijkt er op dat hij zo nu en dan vast zit, dus wat "reiniger" in het binnenwerk laten lopen, morgen weer proberen, bij de werkzaamheden is de rood/groen "bril" er af gevallen en het rode glaasje verdwenen, ik heb er nog één liggen, maar dat is echt prutswerk voor een iets minder jonge man als ik.

Groet, Anne W

Offline arend65

• Super Modelspoorder
« Reactie #314 Gepost op: 9 februari 2014, 08:33:10 »
Zo Anne,  je hoeft je voorlopig niet te vervelen.ziet er weer veelbelovend uit.
Groet Arend

Offline Rick

• Super Modelspoorder
    • Rick's Modelspoorweg Blog
« Reactie #315 Gepost op: 9 februari 2014, 11:05:48 »
Anne, wat een prachtige huisjes. Jij hoeft je voorlopig niet te vervelen.
2 rail, tijdperk eind III, Thema... niet echt wat ik maar voor handen heb.

GGoos

• Gast
« Reactie #316 Gepost op: 11 februari 2014, 15:14:26 »
Heel erg mooi zo'n station in een bocht. Lijkt mij lastig aan te leggen.

Offline Anne W

• Super Modelspoorder
« Reactie #317 Gepost op: 11 februari 2014, 22:08:30 »
Het perron is een gemaakt van triplex, met flexibele randen en trottoirtegels van Auhagen, belangrijk is de hoogte en je moet met je langste wagon de "vrijloop" vast stellen.

Groet, Anne W

GGoos

• Gast
« Reactie #318 Gepost op: 12 februari 2014, 08:07:07 »
Keurig resultaat. Ook mooi hoe twee trajecten samenkomen voor het station, nog net te zien op de foto's.

Offline Anne W

• Super Modelspoorder
« Reactie #319 Gepost op: 12 februari 2014, 11:32:31 »
Ondanks het feit dat dit niet het hoofdstation is, is dit station het drukste punt van de baan, spoor 1 is ook het eindstation van de enkelsporige "boemel-berg" baan waar twee railbussen en een accutrein op rijden, deze baan gaat naar links, het spoor wat aan de andere kant naar links gaat, gaat dezelfde "berg" baan op, daar rijden een VT 04.5 en een Silberlingkeertrein met een V216 diesellok, die heen en weer gaan tussen het bergstation en het hoofdstation, tussen het moment dat één van de twee vertrekt van het bergstation en het moment dat hij terug komt zit ongeveer 15 minuten.

Groet, Anne W

GGoos

• Gast
« Reactie #320 Gepost op: 12 februari 2014, 13:56:58 »
Dat is nogal een rijtijd ;)

Offline Anne W

• Super Modelspoorder
« Reactie #321 Gepost op: 12 februari 2014, 23:29:08 »
CorrectieL rij- en wachttijd in de staitions.

Groet, Anne W

Offline Anne W

• Super Modelspoorder
« Reactie #322 Gepost op: 17 februari 2014, 22:48:58 »
Mijn fotohoster, ImageShack, bleek ineens niet meer gratis te zijn (ik let niet op reclame), het e-mail verkeer eindigde, na betaling van U.S.$ 12 voor een jaar als volgt:

De betaling is binnen gekomen bij ImageShack, via E-mail had ik een soort persoonlijke begeleiding eindigend met een bericht dat de "upload" functie geactiveerd was, netjes geregeld.

Even een verzamelverslag van de laatste dagen:

Ik ben twee gebouwen aan het bouwen, de "MacDonalds" (niet bij mij) bij de MartinsTor en de kerk in Ramsau, beiden worden verlicht, dus veel alufolie plakwerk

Vorige week woensdag heb ik de kolenwagentjes geparkeerd bij de mijn, de BR 94.5 uit dienst genomen en donderdag bezig geweest met afregelen met de Lokprogrammer en op de proefbaan bij de MSG/Den Bosch, nog niet naar tevredenheid, maar inmiddels rijdt de lok, als losse lok, wel weer op de baan om alvast het remmen aan te leren in de Raptor.

De MacDonalds begint al vorm te krijgen en de eerste muren van de kerk zitten aan elkaar, het isoleerwerk schiet ook al op, inmiddels voorraad genoeg, ik lijm altijd één hoek en daarna 24 uur drogen/uitharden.

Groet, Anne W

Offline arend65

• Super Modelspoorder
« Reactie #323 Gepost op: 18 februari 2014, 08:02:25 »
Mooi werk, Anne
Groet Arend

GGoos

• Gast
« Reactie #324 Gepost op: 19 februari 2014, 22:09:40 »
Mooi werk inderdaad. Met veel bewondering volg ik de uitvoering van je werkzaamheden. Zie ik het goed dat je aluminiumfolie gebruikt aan de binnenzijde van de huisjes?