Auteur Topic: Vragen over rails  (gelezen 9278 keer)

shaggie

• Gast
Vragen over rails
« Gepost op: 13 december 2014, 21:05:07 »
Hier eindelijk de foto's

Nu heb ik gelijk een vraag over de rails, welke past hier bij om een hele baan te maken, met deze rails gaat aardig wat kosten.

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
  • Geslacht: Man
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Vragen over rails
« Reactie #1 Gepost op: 13 december 2014, 21:23:19 »
Bijna alle merken (2 rail code 100) passen. Je zit alleen met het hoogte verschil door de bedding.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Rob Bosman

• Super Modelspoorder
« Reactie #2 Gepost op: 13 december 2014, 21:31:22 »
Dit is toch de soft beding van Rocco ?? als het goed is kan je die er gewoon afsnijden zodat hij weer plat op de grond ligt en dan past zeker alle code 100 rails erop.
2 spoor digitaal, Nederland, materiaal wat nu rijdt, HSL/Betuwelijn en Industrie/haven.
Roco Z21, loconet, iTtrain is de bedoeling.

Groet Rob

shaggie

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 13 december 2014, 21:48:17 »
Dit is toch de soft beding van Rocco ?? als het goed is kan je die er gewoon afsnijden zodat hij weer plat op de grond ligt en dan past zeker alle code 100 rails erop.

Snijden in de rails?  :o ik heb hem nog maar net

Offline Rob Bosman

• Super Modelspoorder
2 spoor digitaal, Nederland, materiaal wat nu rijdt, HSL/Betuwelijn en Industrie/haven.

Groet Rob

Offline Rob Bosman

• Super Modelspoorder
« Reactie #5 Gepost op: 13 december 2014, 22:25:32 »
Citaat
Even een vraagje aan de kenners op MP zag ik een party rails, nu vraag ik me af of iets daar aan heb voor mijn baan.
http://www.marktplaats.nl/a/hobby-en-vrije-tijd/modeltreinen-h0/m879188322-rails-voor-modelspoorbaan-h0.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr

Je kan 2 dingen doen.

of doorgaan met geoline van roco zie mijn link post hierboven.

of op zoek naar andere rails en dan kan je alles toepassen zolang het code 100 2rail is jouw link hierboven.

geoline combineren met andere rails zou ik niet doen vanwege de bedding het hoogte verschil overbruggen is dan toch lastig je nieuwe rail kan je altijd weer aanbieden op MP

Groet Rob

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #6 Gepost op: 13 december 2014, 22:38:36 »
Dit is toch de soft beding van Rocco ?
Volgens mij is dit de harde bedding. De zachte bedding heeft een soort plastic frame aan de onderzijde. De zachte bedding van Roco kun je inderdaad zo uitelkaar trekken... behalve de wissels.
Ik heb nog een hele doos zachte bedding in een doos liggen en ik denk niet dat daar kopers voor zijn.

Hoe dan ook: dit is wel hét moment om een keuze te maken met welke rails je verder wilt. Persoonlijk maak ik liever mijn eigen bedding; maar dat is mijn keuze.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

shaggie

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: 13 december 2014, 22:54:33 »
Dit is toch de soft beding van Rocco ?
Volgens mij is dit de harde bedding. De zachte bedding heeft een soort plastic frame aan de onderzijde. De zachte bedding van Roco kun je inderdaad zo uitelkaar trekken... behalve de wissels.
Ik heb nog een hele doos zachte bedding in een doos liggen en ik denk niet dat daar kopers voor zijn.

Hoe dan ook: dit is wel hét moment om een keuze te maken met welke rails je verder wilt. Persoonlijk maak ik liever mijn eigen bedding; maar dat is mijn keuze.

Het is idd een harde bedding.
Voor me zelf toch wel besloten om over te stappen naar rails zonder bedding.

Offline Rob Bosman

• Super Modelspoorder
« Reactie #8 Gepost op: 13 december 2014, 22:57:15 »
Dan kan je gewoon elke rail die code 100 is gebruiken fleishmann roco lima piko etc. zou alleen geen fleishman profi pakken wand die past ook niet op gewone rails.

Groet Rob

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #9 Gepost op: 13 december 2014, 23:00:00 »
Uhh... ik wil je natuurlijk niet beïnvloeden maar persoonlijk lijkt me dat een strakke keuze. Die harde dingen raak je vast wel kwijt op Marktplaats.  ;)
Dan kan je gewoon elke rail die code 100 is gebruiken fleishmann roco lima piko etc. zou alleen geen fleishman profi pakken wand die past ook niet op gewone rails.
De railstaven van Profirail zijn wat dikker, maar met enige goede wil zijn ze wel te koppelen aan de andere rails.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Rob Bosman

• Super Modelspoorder
« Reactie #10 Gepost op: 13 december 2014, 23:05:57 »
De railstaven van Profirail zijn wat dikker, maar met enige goede wil zijn ze wel te koppelen aan de andere rails.

nope gaat niet werken Wim zal morgen via een paar foto's wel laten zien waarom niet heb ze allebei, wel als je ze koud tegen elkaar aanleg en soldeer een overgang rail heb ik ook nog niet gevonden

Groet Rob