Oeps!! Wat vliegt de tijd snel en zeker als je op "pensioen" bent. Het is weeral een héééél tijdje geleden dat ik het Forum bezocht heb. Foei Foei!! Ondertussen heb ik precies al heel wat gemist.
Zelf heb ik mijn baanplan een klein beetje aangepast en ben ik begonnen met het zoeken naar een alternatief voor de "Vervloekte" Märklin C-wisselaandrijving. Ik had de eindafschakeling van die dingen al gesupprimeerd maar heb nog steeds geen vertrouwen in die "spullen". Ik heb ze dan maar allemaal aan mijn vriend "Fredje" gegeven en ben begonnen met "Servo's"
Deze wil ik aandrijven met de OC32. (Ga voor de OC32 op 7 Feb een Workshop volgen bij HIP)
Even enkele foto's posten ivm de aandrijving zelf.
Dit wordt het dan:

De mini servootjes komen van "Hongkong" en deze heb ik 52€ betaald voor 24stuks, inclusief verzendingskosten.

Een lusterklemmetje of kroonsteentje voor de eventuele afregeling.

De Staaldraadveer (1mm) loopt door een messing pijpje voor de goede geleiding naar de wissel.
Onder de wissel komt eerst nog styrodur van 2cm en dan heb je de bodemplaat. Heel het servo-wisselsysteem wordt onder de bodemplaat gevezen. In de bodemplaat komt een gat van 10mm om de staaldraadveer naar de wissel te geleiden.
Zo heb je maar een klein gaatje in de plaat en het systeem kan gemakkelijk verwijderd worden voor herstelling zonder de wissel te moeten demonteren.
Nu eerst nog een 16-tal van die exemplaren maken en dan.... sporen leggen.