Update:
Afgelopen vrijdag heeft de postbode een Commer in de bus gegooid. Het dingetje heb ik van Marktplaats. ’T Is een modeletje van Efsi. Iets aan de grote kant maar ik ga het toch proberen.

Eerst maar eens even het modeletje uit elkaar slopen. Hij is van metaal dus boren geblazen.

Als het autootje uit elkaar is gelijk maar de kwast er over. Ik gebruik Humbrol 128 wat volgens mij aardig in de buurt komt.

De wielen vervang ik voor mooiere maar vooral iets kleinere wielen. Misschien helpt het ook dat het model niet zo kolossaal oogt.

Ik zet het model weer in elkaar en schilder de rest af.

Als laatste print ik een logo uit op maat en lak deze af tegen het verkleuren. Opplakken en klaar is de Commer.

Nu weer verder met de Daf. Ik gebruik de aanhanger bak voor de oplegger. De oplegger moet niet te lang worden omdat ik maar een beperkte ruimte heb om de autootjes op te stellen bij de loods. De sticker peuter ik er af en het laatste lijmrestje verwijder ik met een beetje wasbenzine. Ik lijm hem op de oplegger. Nu is de bak klaar om te schilderen.

Ook aan de cabine wordt afgeschilderd en voorzien van de karakteristieke strepen. De kikkerogen maak ik van stukjes gietboom uit de rommeldoos. Ik zie op de foto dat ik ook nog iets moet doen aan de randen van de deurtjes (beetje grof werk)

Logo’s en kenteken er op en de trekker is ook klaar.

Nog even samen op de foto! Ik vind de Commer nog wel wat aan de grote kant maar voorlopig moet het maar even zo. Misschien ga ik wel op zoek naar een Mercedes busje om te verbouwen. Die zijn makkelijker te vinden dan een Commer in de juiste maat. Ook moet ik nog eens even nadenken over ronde zijspiegeltjes voor de trekker.