Auteur Topic: Bovenleidingen  (gelezen 1150 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

marcel

  • Gast
Bovenleidingen
« Gepost op: 5 juli 2014, 14:36:27 »
hallo allemaal wie o wie kan mij uitleggen hoe je uitrekend hoeveel bovenleiding en masten je nodig bent? ik kom er maar niet uit en van welk merk is het beste? alvast erg bedankt.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Bovenleidingen
« Reactie #1 Gepost op: 5 juli 2014, 15:29:53 »
Dat ligt er maar net aan welk merk je neemt en hoe lang de stukken rijdraad zijn. Ik denk dat baan toch ook nog niet helemaal klaar is voor de bovenleiding.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline steekie

  • Rangeerder
  • ****
  • Berichten: 342
  • Thanked: 8 times
  • Geslacht: Man
Re: Bovenleidingen
« Reactie #2 Gepost op: 5 juli 2014, 18:17:30 »
Leuk dat je er over begint Marcel,ik ben er nog niet uit of ik een bovenleiding ga aanleggen.
Maar als ik het doe ga ik het zelf maken,ik kwam dit ergens tegen (weet niet meer waar)
Mischien heb je er wat aan.

Groet,
Theo

marcel

  • Gast
Re: Bovenleidingen
« Reactie #3 Gepost op: 5 juli 2014, 20:48:43 »
hallo pierre dat klopt de baan is er nog niet klaar voor maar ik wil er wel rekening mee houden ivm plaatsen van de masten op een stevige ondergrond ik ken alleen viessmann welke merken hebben ze nog meer dan?

en theo bedankt hier kan ik wel wat mee denk ik  :D

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Bovenleidingen
« Reactie #4 Gepost op: 5 juli 2014, 20:59:37 »
Ik zou dan zeker ook naar de Oberleitungen van Sommerfeldt kijken. Ook voor een Nederlandse baan hebben ze prima spul.
Info: http://www.sommerfeldt.de
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)