Auteur Topic: De grote uitdaging.  (gelezen 77377 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline steekie

  • Rangeerder
  • ****
  • Berichten: 342
  • Thanked: 8 times
  • Geslacht: Man
Re: De grote uitdaging.
« Reactie #50 Gepost op: 20 augustus 2014, 07:22:05 »
Oh maar ik snap jou gedrevenheid heel goed hoor Hans! Ga ook vooral zo door dan hebben wij constant iets leuks te zien hier op het forum. Dat ik trager zal gaan heeft meer te maken met het feit dat ik per 1 september in principe weer aan het werk ben (nog steeds geen bevestiging trouwens) en dus alleen nog het weekend en een enkele avond over heb om te bouwen, in dat weekend vallen dan nog een hoop andere dingen dus zal het tempo een stuk lager zijn. Jammer maar het voordeel is dat de baan in ieder geval een stuk groter en waarschijnlijk ook beter terug komt!
Groet,
Theo

Offline steekie

  • Rangeerder
  • ****
  • Berichten: 342
  • Thanked: 8 times
  • Geslacht: Man
Re: De grote uitdaging.
« Reactie #51 Gepost op: 25 augustus 2014, 19:46:12 »
Klein teken van leven voor de mensen met een sterke maag, vorige week reden hier nog treinen.....
Ik werd er toch een beetje triest van.



Als je het zo gebundeld ziet liggen lijkt het niets, maar er heeft toch al een hoop werk ingezeten. Daar kom je dan achter als je het uit elkaar moet halen. Gelukkig alles heel er af kunnen krijgen op een enkel bielsje na.
Ik heb in ieder geval de mazzel gehad dat ik nog nergens met ballast aan de gang was....
Morgen de tafels weg halen en de boel in veiligheid brengen. Ik krijg wel steeds meer ideeën voor de nieuwe baan, dus ondertussen maar eens zo goed mogelijk een nieuw plan gaan uitwerken.

Groet,
Theo

Offline Opa-Bullcat

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.623
  • Thanked: 36 times
  • Geslacht: Man
Re: De grote uitdaging.
« Reactie #52 Gepost op: 25 augustus 2014, 20:59:24 »
Oei Theo dat doet pijn zo'n lege tafel, nu maar hopen dat die mannen dadelijk genoeg ruimte hebben om dat raam te vervangen, gelukkig was ik nog niet zover hier.

Sterkte in ieder geval met alles.
KLIKKIE DOEN voor BullCatTV, 9 webcams op 1 pagina. :D

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: De grote uitdaging.
« Reactie #53 Gepost op: 25 augustus 2014, 21:01:39 »
Ach, een nieuw begin is ook wel een uitdaging.  ;)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline steekie

  • Rangeerder
  • ****
  • Berichten: 342
  • Thanked: 8 times
  • Geslacht: Man
Re: De grote uitdaging.
« Reactie #54 Gepost op: 25 augustus 2014, 21:23:15 »
Oei Theo dat doet pijn zo'n lege tafel, nu maar hopen dat die mannen dadelijk genoeg ruimte hebben om dat raam te vervangen, gelukkig was ik nog niet zover hier.

Sterkte in ieder geval met alles.

Ja die hebben genoeg ruimte, ik haal alles weg daar.

Ach, een nieuw begin is ook wel een uitdaging.  ;)
En die uitdaging ga ik aan hè, de baan komt er een slag groter voor terug dan, is het in ieder geval nog ergens goed voor geweest.
Groet,
Theo

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: De grote uitdaging.
« Reactie #55 Gepost op: 25 augustus 2014, 21:33:21 »
Klein teken van leven voor de mensen met een sterke maag, vorige week reden hier nog treinen.....
Ik werd er toch een beetje triest van.

Ik kan me volledig indenken dat je er triest van werd bij het aanzien van deze lege ruimte. Maar Theo ... volgens mij gaat het weer helemaal goed komen ... beter zelfs dan het was. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: De grote uitdaging.
« Reactie #56 Gepost op: 25 augustus 2014, 21:37:46 »
...en als Pierre dat schrijft. Hij die bijna een hele woonwijk tegen de vlakte moest gooien.  :o
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline steekie

  • Rangeerder
  • ****
  • Berichten: 342
  • Thanked: 8 times
  • Geslacht: Man
Re: De grote uitdaging.
« Reactie #57 Gepost op: 25 augustus 2014, 21:50:56 »
Het gaat me wel lukken, het is gewoon balen dat ik net op gang begin te komen en weer terug naar af moet.
Maar zoals al gezegd het zal ook een verbetering worden, ik heb hier inmiddels al zoveel informatie opgedaan, dat vraagt er gewoon om gebruikt te gaan worden :D
Daarnaast ben ik een optimistisch mens, ik zet mijn schouders er onder in plaats van mij door wat tegenslag uit het veld te laten staan....
Groet,
Theo

Offline Roel

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.109
  • Thanked: 28 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats Kerk-Avezaath (de bloeiende Betuwe)
Re: De grote uitdaging.
« Reactie #58 Gepost op: 25 augustus 2014, 21:52:17 »
Sterkte Theo. Dat zijn geen leuke dingen.
Het is inderdaad een triest gezicht, zo'n lege tafel.
Maar.........ga je echt een nieuwe baan ontwerpen?
Die kans is nu natuurlijk wel volop aanwezig. Ben benieuwd.
Met groet, Roel
Vooral Märklín, maar ook Roco; digitaal met volledige massadetectie. Rijd met CS1 en Koploper via laptop. Geen specifieke tijdperk.

Offline Rick

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.829
  • Thanked: 25 times
  • Geslacht: Man
    • Rick's Modelspoorweg Blog
Re: De grote uitdaging.
« Reactie #59 Gepost op: 25 augustus 2014, 22:15:40 »
Het is even balen Theo,

maar als je staks groter, en zonder de toto nu gemaakte fouten opnieuw begonnen ben, ben je dit snel weer vergeten.
2 rail, tijdperk eind III, Thema... niet echt wat ik maar voor handen heb.

Offline steekie

  • Rangeerder
  • ****
  • Berichten: 342
  • Thanked: 8 times
  • Geslacht: Man
Re: De grote uitdaging.
« Reactie #60 Gepost op: 25 augustus 2014, 22:35:56 »
Dank je Roel, ja ik ga in ieder geval een een hoop anders doen. Als je mijn eerste posten leest dan zie je dat ik klakkeloos begonnen ben en pas toen alles stond op het idee kwam om op internet wat informatie te zoeken.
Toen ik eenmaal hier op het forum zag hoe het ook kan vond ik dat ik al te veel had gedaan om het af te breken en op nieuw te beginnen, maar nu het op deze manier moet maak ik natuurlijk gebruik van de situatie en hoop veel van de inmiddels opgedane kennis in de praktijk te brengen.

Rick, dat denk ik ook ja, het is jammer dat ik in een erg drukke periode zit maar ik ben toch intensief aan het plannen en ik hou jullie zeker op de hoogte. Dat is één van de dingen hier op het forum die goud waard zijn, iedereen laat zien met wat en hoe ze aan het bouwen zijn, iedereen op zijn eigen manier, eigen niveau, eigen budget en eigen tempo en ondertussen anderen van advies voorzien. Het zou toch prachtig zijn als ik in de toekomst een mooie baan heb en zoveel ervaring heb opgedaan dat ik anderen ook weer kan helpen, puur door het bouwverslag in beeld te brengen...
Groet,
Theo

Offline steekie

  • Rangeerder
  • ****
  • Berichten: 342
  • Thanked: 8 times
  • Geslacht: Man
Re: De grote uitdaging.
« Reactie #61 Gepost op: 3 september 2014, 13:32:37 »
Het nieuwe raam zit er in...




Ik heb democratisch besloten dat het muurtje definitief weggaat, dat levert 5 vierkante meter extra ruimte op en dat vind ik toch wel de moeite. Ook al gaat het even duren voordat het vol gebouwd is, nu is de perfecte gelegenheid.
Helaas moet ik de komende mooie dagen gebruiken om buiten de boel op orde te brengen want eind volgende week is het weer gebeurd met de vrijheid. Het is inmiddels bevestigd dat ik weer voor langere tijd aan het werk ga! Daar ben ik uiteraard heel blij mee maar ik moet nu wel even prioriteiten stellen. Voordeel is natuurlijk wel dat er weer wat meer budget komt :D
Wordt vervolgd.
Groet,
Theo

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: De grote uitdaging.
« Reactie #62 Gepost op: 3 september 2014, 13:49:23 »
Mooi toch? Laat dat nieuwe tafel- en banenplan maar komen, er zitten inmiddels enkele experts hier  8)
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Opa-Bullcat

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.623
  • Thanked: 36 times
  • Geslacht: Man
Re: De grote uitdaging.
« Reactie #63 Gepost op: 3 september 2014, 14:54:24 »
kijk dat is eenbeste lap raam Theo, en die ruimte erbij, dat is al helemaal mooi, en we zijn uiteraard gek op bouw plannen en rails tekeningen van jebaan, en nee ik ben niet de expert ;D
KLIKKIE DOEN voor BullCatTV, 9 webcams op 1 pagina. :D

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.

Offline steekie

  • Rangeerder
  • ****
  • Berichten: 342
  • Thanked: 8 times
  • Geslacht: Man
Re: De grote uitdaging.
« Reactie #64 Gepost op: 3 september 2014, 16:06:06 »
Hans als ik die discussie over jou tekeningen bekijk, dan denk ik dat ik er eerst heel goed over ga nadenken.
Ik ben niet zo'n computerwonder dus worden het "old school" tekeningen, dat werkt voor mij het beste.
De komende weken zullen echter ook wel energie van me vergen, weer fulltime aan de slag in mijn nieuwe job, alleen de reproafdeling runnen en dan moet ik ook nog dagelijks naar Zwolle rijden 93 km. heen en 93 km. terug! Maar het komt, dat is zeker  :D
Groet,
Theo

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: De grote uitdaging.
« Reactie #65 Gepost op: 3 september 2014, 17:23:54 »
Mooi Theo dat je nu weer voor langere tijd werk hebt. Dan kom je weer wat ruimer in de centjes te zitten. Lekker idee dat je straks een beste ruimte bij krijgt voor de treinbaan. Ik wacht vol belangstelling je banenplan af.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: De grote uitdaging.
« Reactie #66 Gepost op: 3 september 2014, 18:02:42 »
Ach Theo, de meesten van ons zijn van de oude school. Daar is niks mis mee en het resultaat (en dat telt) is praktisch hetzelfde.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Opa-Bullcat

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.623
  • Thanked: 36 times
  • Geslacht: Man
Re: De grote uitdaging.
« Reactie #67 Gepost op: 3 september 2014, 18:47:06 »
Theo we willen wel kunnen zeuren over je tekeningen hoor ;D nu niet stiekum ineens met een te gek banen plan komen ;)

Oja ik was vergeten je te feliciteren met je werk weer, wel bij deze dan.
KLIKKIE DOEN voor BullCatTV, 9 webcams op 1 pagina. :D

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: De grote uitdaging.
« Reactie #68 Gepost op: 3 september 2014, 19:59:52 »
Volgens mij hebben we hier op het forum een strikte afspraak over zeuren: we zeuren alleen over Hans' tekeningen.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Opa-Bullcat

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.623
  • Thanked: 36 times
  • Geslacht: Man
Re: De grote uitdaging.
« Reactie #69 Gepost op: 3 september 2014, 20:56:22 »
grrrrrr ;D
KLIKKIE DOEN voor BullCatTV, 9 webcams op 1 pagina. :D

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.

Offline steekie

  • Rangeerder
  • ****
  • Berichten: 342
  • Thanked: 8 times
  • Geslacht: Man
Re: De grote uitdaging.
« Reactie #70 Gepost op: 3 september 2014, 23:49:40 »
Allereerst allemaal bedankt voor de felicitaties, op de één of andere manier kom ik toch redelijk terecht iedere keer. Het is wel opmerkelijk dat er kennelijk in de omgeving van Zwolle geen geschikte kandidaten waren, maar ik ben er voorlopig weer mee uit de brand.
Dan dat gezeur over banenplannen  ;D ;D
Jullie krijgen nog genoeg te zeuren, te denken en niet te vergeten aan te vullen als ik de boel hier bekend ga maken hoor!
In mijn hoofd barst het van de ideeën, nu alleen nog even vertalen naar een compleet en gestructureerd plan.....
Groet,
Theo

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: De grote uitdaging.
« Reactie #71 Gepost op: 3 september 2014, 23:59:59 »
Creativiteit en georganiseerde structuur zijn onverenigbare componenten.
Uit: "Wim's Heldere Momenten".
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Opa-Bullcat

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.623
  • Thanked: 36 times
  • Geslacht: Man
Re: De grote uitdaging.
« Reactie #72 Gepost op: 4 september 2014, 00:13:03 »
Amen, en hij sprak weer eens uit eigen werk
KLIKKIE DOEN voor BullCatTV, 9 webcams op 1 pagina. :D

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.

Offline steekie

  • Rangeerder
  • ****
  • Berichten: 342
  • Thanked: 8 times
  • Geslacht: Man
Re: De grote uitdaging.
« Reactie #73 Gepost op: 4 september 2014, 08:49:37 »
Creativiteit en georganiseerde structuur zijn onverenigbare componenten.
Uit: "Wim's Heldere Momenten".

Ik moet die bundel toch eens lezen :D
Groet,
Theo

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: De grote uitdaging.
« Reactie #74 Gepost op: 4 september 2014, 09:08:43 »
Bundel? 1 A4tje is genoeg hoor, die momenten zijn heel schaars....
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands