Ik ben de laatste tijd druk met de railplannen geweest. Maar daar kwam niets zinnigs uit

Een aantal problemen die zich voordeden heb ik inmiddels een oplossing voor en aangepast.
Mijn oorspronkelijke plan ging uit van een gedeeltelijk verlaagde baan en daar veel met de niveau verschillen te gaan doen. In de praktijk bleek het niet te kunnen op de manier die ik had bedacht zodat je er niet onderuit komt om met 2 traditionele spiralen te gaan werken. Ik ben pas even in Werkendam wezen kijken en daar lagen een paar prachtige perfect werkende spiralen, maar de ruimte die dat inneemt staat me tegen. Het kost me te veel ruimte waar ik dan in de toekomst geen scenery meer kan bouwen...
Daar ik gebruik van het trapgat en de spanten maak ligt het nieuwste gedeelte een paar centimeter hoger dan het oude, het gedeelte ertussen had ik een stuk lager gezet, maar dat is inmiddels weer omhoog. Er blijft wel niveauverschil maar nu kan ik het oplossen door met ongelijkvloerse kruisingen te werken.
Opnieuw een railplan gaan maken, maar nu gewoon op de kale ondergrond met rails gaan expitimenteren en nu weet ik hoe ik het allemaal ga doen. Dit heeft me dan wel al een paar weken aan het tobben gehad maar goed:
fase 1
Dit is het gedeelte van de "oude" baan dat is blijven staan en hier ben ik begonnen.
Dit is de laatste foto die jullie gezien hebben.

De boel is inmiddels leeg geruimd en de rail even zo goed mogelijk uitgelegd, hier ga ik mee verder de komende weken.

Rechts achter steekt een plank uit, tot daar liggen 3 sporen die van het trapgat komen. Achter steekt nog een stukje (grijs) van de oude lambrisering boven de baan uit en dat is inmiddels ook weg. Hier komt een vehoogd stuk dat de 3 sporen naar het verhoogde rotswandje verbind, er komen dus nog 3 sporen bij op dit gedeelte van de baan.....Wat je hier ziet liggen, zijn 2 door eigen trafo's gevoede sporen die uiteindelijk de hele zolder rond gaan en achter bovenlangs nog een keer langs komen.
Met dit gedeelte denk ik toch wel een langere tijd bezig te zijn, er komt zo'n 40 meter rail te liggen en dat moet eerst goed liggen voor dat ik met het volgende gedeelte verder kan. Wat je hier ziet is minder dan de helft van mijn totale oppervlak, dus ik vermaak me nog wel een poosje