Zo dan, het heeft even geduurd maar ik ben weer druk aan het bouwen gegaan.
Nadat ik bijna alles af moest breken (en ik was maar net begonnen) omdat het raam vernieuwd moest worden, kreeg ik een nieuwe "baan" (werk dus) zoals jullie weten en had ik ineens vrijwel geen vrije tijd meer.Helaas de afgelopen weken met een griepje aan het tobben geweest en dat was een beetje zonde van mijn kostbare vrije dagen. Maar goed de afgelopen dagen voelde ik me weer goed en eindelijk aan de herbouw begonnen.
Omdat ik als je de trap op komt een muurtje weg heb gehaald eerst dat stukje dicht gemaakt.

Daarop aansluitend de extra ruimte tov. vroeger volgebouwd. Dit stuk is van voor naar achter 2.50m en van links naar rechts 2.00m. Best de moeite dus om er bij te trekken.

Onder het raam een recht stuk, lager dan de 2 andere stukken, hier ga ik met meerdere niveau's werken en een gedeelte uit het zicht. Een beetje het idee van een smal, langwerpig diorama zoals je ook op shows ziet. Achter een bergafscheiding komen dan nog wat sporen te lopen.

Dit stuk is 2.60m lang en zoals te zien aan de "muurkant" open zodat ik er later achter kan.

Hier is de foto genomen van onder het raam, het tegenover liggende stuk is blijven staan. 2.50mX1.25m Links 4.60X1.25m is weer opnieuw opgebouwd.

Ik heb maar een simpel cameraatje en kreeg het er even niet beter op. Hoop dat het een klein beetje de indruk geeft wat ik aan het doen ben. Het geheel rust op horizontale balken van 45X70mm en wordt gedragen door een mix van 45X70, 70X70 en wat metalen tafelpoten. Het staat stabiel en stevig, er kan een olifant op zitten, ik zou alleen niet weten hoe ik zo'n beest de trap op moet krijgen

Kosten: nihil, ik heb nog wat spaanplaten bij mijn vader weggehaald die daar in de weg stonden en de rest is uit eigen voorraad, een hoop mooie balken uit de gesloopte muurtjes en een beetje improviseren met de over gebleven materialen van de vorige keer.
Het is een enorme baan geworden en er komt nog een klein stukje bij zodat ik het trapgat rond kan, maar in het midden is nog genoeg ruimte om met 2 stoelen te kunnen zitten, er komt nog een "uitschuiftafel" te zijner tijd om ter plaatse te kunnen werken.
Helaas zal het tempo weer omlaag gaan omdat ik morgen weer aan het werk moet, maar het is wel zo dat ik nu ook af en toe een uurtje wat kan doen omdat het "grote" werk praktisch klaar is.
Ik ben lang aan het denken geweest om de niveau verschillen te overbruggen maar maak er geen spiraal in, ben bang dat dat later te veel ruimte in neemt ten koste van de scenery. Omdat er meer dan genoeg lengte is heb ik gekozen voor een lange op (of af) lopende strook. Hier ga ik me de komende tijd mee bezig houden.