Auteur Topic: Model Scaler van Woodland Scenics  (gelezen 4476 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Model Scaler van Woodland Scenics
« Gepost op: 25 maart 2014, 17:04:16 »
Vrijwel altijd gebruik ik een Preisertje in de juiste schaal om te bepalen hoe hoog mijn deuren en ramen moeten komen, maar bij toeval struikelde ik over een app van Woodland Scenics waarmee je kunt uitrekenen hoe groot of hoe klein alles moet worden.


Oh ja... ook niet onbelangrijk: het is GRATIS!
Download
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline GéJé

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.672
  • Thanked: 52 times
  • Geslacht: Man
  • Gert-Jan
Re: Model Scaler van Woodland Scenics
« Reactie #1 Gepost op: 25 maart 2014, 22:48:29 »
Daar heb je toch geen app voor nodig  :o.    Werkelijke maat in mm delen door 87.
Oké, dat doe ik ook niet uit mijn hoofd maar daarvoor heb ik een rekenmachine in huis.

Groet, Gert-Jan

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Model Scaler van Woodland Scenics
« Reactie #2 Gepost op: 25 maart 2014, 23:16:17 »
Ach weet je: de één doet het zus en de ander doet het zó.
Ik heb wel eens iemand gelezen die een forum vergelijkt met een lopend buffet; je neemt wat je kunt gebruiken en het andere laat je lekker liggen.
Zo heb ik bijvoorbeeld ook een app om op vakantie mijn satellietschotel te richten... en dat kan ook met een kompas.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Model Scaler van Woodland Scenics
« Reactie #3 Gepost op: 25 maart 2014, 23:19:57 »
Of je kijkt naar de schotel van de buren ;D
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline GéJé

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.672
  • Thanked: 52 times
  • Geslacht: Man
  • Gert-Jan
Re: Model Scaler van Woodland Scenics
« Reactie #4 Gepost op: 25 maart 2014, 23:25:30 »
Ach Wim, weet je wat het is?
Ik ben wat dat betreft nog een beetje ouderwets. Ik heb geen eens een smartfhone  :-[ en al die app's snap ik dus niet zo goed.

Gert-Jan

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Model Scaler van Woodland Scenics
« Reactie #5 Gepost op: 25 maart 2014, 23:38:41 »
Of je kijkt naar de schotel van de buren ;D
Dat is wel een leuke. Ooit was ik ergens mezelf aan het installeren op een camping en zette vast wat spulletjes op de juiste plek. Ik doe altijd eerst de noodzakelijke dingen zoals bijvoorbeeld de voortent en pas als allerlaatst de satellietschotel. Blijkt dat er een Oostenrijkse medekampeerder uren bezig is geweest om signaal te krijgen op zijn schotel en dat lukte niet... want hij keek naar mijn schotel. Tsja, die had ik gewoon even ergens neergezet. :o

Ach Wim, weet je wat het is?
Ik ben wat dat betreft nog een beetje ouderwets. Ik heb geen eens een smartfhone  :-[ en al die app's snap ik dus niet zo goed.
Ach Gert-Jan,
Dat maakt geen zak uit; je bent er geen haar minder om.  :)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)