Auteur Topic: Bekolings instalatie.  (gelezen 10131 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Opa-Bullcat

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.623
  • Thanked: 36 times
  • Geslacht: Man
Bekolings instalatie.
« Gepost op: 14 maart 2014, 21:46:44 »
tijdens mijn omzwervingen op internet kom ikgeregeld foto's tegen van gebouwen die ik wil hebben voor mijn stjoom afdeling zo ook onderstaande foto, die ik via google tegen kwam, iemand een idee waar je zoiets kunt kopen, of is het zelfbouw ?

KLIKKIE DOEN voor BullCatTV, 9 webcams op 1 pagina. :D

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.

Offline GéJé

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.672
  • Thanked: 52 times
  • Geslacht: Man
  • Gert-Jan
Re: Bekolings instalatie.
« Reactie #1 Gepost op: 14 maart 2014, 22:25:49 »
Indrukwekkend rijtje stoomlocomotieven!

Niet helemaal gelijk aan de installatie op jouw foto, maar misschien heb je hier iets aan.

Faller 120148


Vollmer 5720


groeten, Gert-Jan

Offline Opa-Bullcat

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.623
  • Thanked: 36 times
  • Geslacht: Man
Re: Bekolings instalatie.
« Reactie #2 Gepost op: 14 maart 2014, 22:28:08 »
Hallo Gert-Jan, deze heb ik inderdaad al, de onderste zeker die kwam eergisteren binnen hier, maar bedankt voor het mee kijken, ik vond deze eigenlijk wel wat hebben.
KLIKKIE DOEN voor BullCatTV, 9 webcams op 1 pagina. :D

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.

MaVe46

  • Gast
Re: Bekolings instalatie.
« Reactie #3 Gepost op: 4 april 2014, 13:46:20 »
http://www.conrad.nl/ce/nl/product/498500?WT.mc_id=mpfeed&utm_source=marktplaats&utm_medium=marktplaatsen&utm_term=498500&utm_content=&utm_campaign=feed&insert=8T

Hallo Hans,

Misschien kun je hier iets mee, bv als je er 2 tegenovergesteld aan elkaar doet bouwen.
PiKo 61123

Offline Opa-Bullcat

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.623
  • Thanked: 36 times
  • Geslacht: Man
Re: Bekolings instalatie.
« Reactie #4 Gepost op: 4 april 2014, 15:12:50 »
inderdaad Martijn bedankt, ik zal eerst eens bij Piko zelf kijken wat die daar kost.

zou wel willen weten of er kolenwachens onder die vultrechters door kunnen, en dan 6 sporen naast elkaar als dat past tenminste, iemand een idee of dat past ?

KLIKKIE DOEN voor BullCatTV, 9 webcams op 1 pagina. :D

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.

Offline GéJé

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.672
  • Thanked: 52 times
  • Geslacht: Man
  • Gert-Jan
Re: Bekolings instalatie.
« Reactie #5 Gepost op: 4 april 2014, 16:30:15 »
Als ik naar de verhoudingen kijk met dat poppetje dat er onder staat, dan moet dat wel lukken volgens mij. En anders kan je hem altijd nog wat hoger maken, door die muurtjes die er onder zitten te vervangen voor hogere.
De foto is trouwens wel een beetje bedrieglijk want die toren links hoort niet bij het bouwpakket. Die heeft art. nr. 61124

Groeten, Gert-Jan

MaVe46

  • Gast
Re: Bekolings instalatie.
« Reactie #6 Gepost op: 4 april 2014, 19:30:04 »
Als ik naar de verhoudingen kijk met dat poppetje dat er onder staat, dan moet dat wel lukken volgens mij. En anders kan je hem altijd nog wat hoger maken, door die muurtjes die er onder zitten te vervangen voor hogere.
De foto is trouwens wel een beetje bedrieglijk want die toren links hoort niet bij het bouwpakket. Die heeft art. nr. 61124

Groeten, Gert-Jan

Beetje bedrieglijk, ik wist niet dat het alleen om de bekolingsinstallatie zonder de toren ging >:(.

Offline Rick

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.829
  • Thanked: 25 times
  • Geslacht: Man
    • Rick's Modelspoorweg Blog
Re: Bekolings instalatie.
« Reactie #7 Gepost op: 4 april 2014, 19:59:04 »
en dan ben je er nog niet, want 61125 en 61126 horen er ook nog bij. Dan zit je al op 200 euro voor de hele set :o :o
2 rail, tijdperk eind III, Thema... niet echt wat ik maar voor handen heb.

Offline GéJé

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.672
  • Thanked: 52 times
  • Geslacht: Man
  • Gert-Jan
Re: Bekolings instalatie.
« Reactie #8 Gepost op: 4 april 2014, 20:09:07 »
Dat is een begrijpelijke fout Martijn. Maar zeker niet jou fout. Het is de schuld van de fabrikanten. Die plaatsen vaak afbeeldingen op de dozen die niet overeenkomen met de werkelijke inhoud.  :(
Zo heb ik ooit een ringloods gekocht die afgebeeld stond met aanbouwen aan de achterkant. Bij thuiskomst bleek dat die aanbouwen er helemaal niet bij zaten!  :o Toen moest ik dus 3!! uitbreidingssetjes kopen om het resultaat te krijgen dat op de doos afgebeeld stond!   >:(
Sindsdien kijk ik altijd heel goed naar de tekening van het bovenaanzicht dat op de dozen staan. Want die geven pressies aan wat er wel en niet in de doos zit.

En bij deze advertentie staat dit bovenaanzicht.

Dat maakte mij dus gelijk argwanend en toen ben ik gaan zoeken. Zo kwam ik er achter dat die toren dus helemaal niet bij het bouwpakket zit.

Groeten, Gert-Jan

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Bekolings instalatie.
« Reactie #9 Gepost op: 5 april 2014, 10:45:47 »
Wat Conrad vaak wèl doet is dat ze een pdf-bestand van de bouwbeschrijving bij het artikel zetten. Ik maak daar dankbaar gebruik van omdat dat je dan al voor een groot deel kunt opmaken wat je kunt verwachten.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Opa-Bullcat

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.623
  • Thanked: 36 times
  • Geslacht: Man
Re: Bekolings instalatie.
« Reactie #10 Gepost op: 5 april 2014, 11:04:55 »
Ja ik zag hem er nu ook bijstaan bij Conrad, vind hem dus toch wel wat aan de prijs voor 3 trechters.
KLIKKIE DOEN voor BullCatTV, 9 webcams op 1 pagina. :D

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.

MaVe46

  • Gast
Re: Bekolings instalatie.
« Reactie #11 Gepost op: 5 april 2014, 14:15:18 »
Ja ik zag hem er nu ook bijstaan bij Conrad, vind hem dus toch wel wat aan de prijs voor 3 trechters.

Inderdaad