Auteur Topic: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e)  (gelezen 223709 keer)

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Offline Daniel Caso

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 529
  • Thanked: 19 times
  • Geslacht: Man
Re: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e)
« Reactie #675 Gepost op: 12 juni 2020, 06:15:02 »
Rob

Er is natuurlijk helemaal niks mis met stevig papier en een scherp mesje. Sterker nog: het is altijd zonder twijfel de allerbeste manier.... als men goed genoeg kan zien om het te doen en als je geen moeite hebt met repetitief werk. Dat ken ik goed maar was lang geleden. Tegenwordig ben ik al blij als er is een manier om gedaan te kregen wat ik wil doen.
Sorry Rob, ik heeb nooit ouderdom besteld en ouderdom maakt geheugen een beetje elastisch zo men vergeet snel dat men niet altij de naste is.  ::)

Magoo

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e)
« Reactie #676 Gepost op: 13 juni 2020, 19:26:21 »
Eigenwijs
In alle eerlijkheid geloof ik dat ik best wel eigenwijs ben. Ik neem alle aangeleverde feedback ter harte en maak daar vruchtbaar gebruik van. Maar af en toe -en misschien ook wel wat vaker- probeer ik eerst zelf nog wat uit.


Zo ben ik bezig geweest om wat fruitkistjes in elkaar te fröbelen. Het worden geen lasergesneden en strakke kistjes, maar het is het proberen waard. Na wat verf en wat fruitige inhoud ga ik zien of het bruikbaar wordt.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Daniel Caso

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 529
  • Thanked: 19 times
  • Geslacht: Man
Re: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e)
« Reactie #677 Gepost op: 13 juni 2020, 22:18:29 »
 :o Hé, Wim...! Die kisten zien zeer mooi uit!!!

Maakt niet alle plankjes van dezelfde kleur. Zeer kleine variaties van kleur en ook toon plus hier e=n daar aan de onderkanten van de planken wat subtiele zrat kan wonders doen!

Daniel

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e)
« Reactie #678 Gepost op: 13 juni 2020, 22:50:11 »
Ziet er lekker uit eigenwijze Wim. Dat heb je weer mooi gedaan. Dit is toch veel leuker dan laten doen door een laser snij bedrijf. Ik zou zeggen .... lekker eigenwijs door blijven gaan zo! ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e)
« Reactie #679 Gepost op: 14 juni 2020, 15:02:10 »
Heren, dank voor de lovende woorden.
Dit is toch veel leuker dan laten doen door een laser snij bedrijf. Ik zou zeggen .... lekker eigenwijs door blijven gaan zo! ;)
Nou als ik dertig van deze kistjes zou moeten maken dan zou het spul uitbesteden zeker een optie zijn. Maar voor de winkelpui van een groentewinkel heb ik er hooguit drie of vier van die kistjes nodig. Die kistjes zitten natuurlijk wat minder strak in elkaar dan dat het spul uit een lasersnijder komt. Maar strak werk en ondergetekende gaan niet zo goed samen.  ::)

Mijn volgende project worden de luiken. Ik probeer in mijn manier van werken enige verbetering aan te brengen.


Mijn allereerste setje luiken: een beetje slordig in elkaar geplakt en het beslag van de scharnieren is veel te grof.


Het tweede set luiken zien er al wat netter uit en het beslag lijkt in verhouding.


De laatste set luiken zien er wat strakker uit, maar er zit geen diepte in.
De tot nu toe gemaakte luiken lijken lamellen te hebben, maar het zijn slechts losse strookjes.
Ik laat deze luiken lekker zitten, maar ik wil wel proberen om luiken met lamellen te maken.
Ik ga dus gewoon nog even door met experimenteren: fruitkistjes en luiken.  :)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Daniel Caso

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 529
  • Thanked: 19 times
  • Geslacht: Man
Re: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e)
« Reactie #680 Gepost op: 14 juni 2020, 16:15:24 »
Natuurlijk, als jouw, mijn of wiens dan ook werk strak wordt dan is alle karakter weg.
Ik vond van die styrene kist erg mooi dat sommige plankjes steken bij de hoeken meer uit dan andere.
Zoi zijn kisten niet als zij de fabriek verlaten maar wel na een jaar steeds weer heen en weer tussen de groentenier en de groothandel.

Een Monet -om gewoon een te noemen- ziet zeker niet zo strak als een foto. En toch...

Daniel

Offline Daniel Caso

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 529
  • Thanked: 19 times
  • Geslacht: Man
Re: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e)
« Reactie #681 Gepost op: 14 juni 2020, 16:17:21 »
En ook nog:

die huisje ziet GEWELDIG MOOI UIT!!!

Daniel

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e)
« Reactie #682 Gepost op: 14 juni 2020, 17:41:54 »
Natuurlijk, als jouw, mijn of wiens dan ook werk strak wordt dan is alle karakter weg.
Ik vond van die styrene kist erg mooi dat sommige plankjes steken bij de hoeken meer uit dan andere.
Ze zijn nog niet echt klaar en die uitstekend plankjes kan ik pas afwerken als de lijm helemaal is uitgehard. Als ik meerdere kistjes heb en een kraam waar ik het spul op kan zetten, gaat de hele handel in de verf.
die huisje ziet GEWELDIG MOOI UIT!!!
Dankjewel @Daniel Caso
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Daniel Caso

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 529
  • Thanked: 19 times
  • Geslacht: Man
Re: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e)
« Reactie #683 Gepost op: 14 juni 2020, 19:08:38 »
Wim

Je zei:

"...die uitstekend plankjes kan ik pas afwerken als de lijm helemaal is uitgehard..."

Ik zou dat niet doen. Ten minste niet in alle kisten of niet bij alle planken. Maar, tjá, smaken verschillen soms ook tussen ik en mezelf!  ???

Daniel

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e)
« Reactie #684 Gepost op: 14 juni 2020, 22:38:47 »
Je zei:
"...die uitstekend plankjes kan ik pas afwerken als de lijm helemaal is uitgehard..."
Ik zou dat niet doen. Ten minste niet in alle kisten of niet bij alle planken. Maar, tjá, smaken verschillen soms ook tussen ik en mezelf!  ???

Ik moet eerlijk zeggen dat ik die uitstekende plankjes ook wel wat vind hebben Wim. Het hoeft niet allemaal even strak te zijn. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e)
« Reactie #685 Gepost op: 15 juni 2020, 17:25:35 »
Jongens, het komt wel goed met kistjes.  :)


De winkelpui is zowat klaar en ook de ramen.


Byrrh is een gearomatiseerd wijnapéritif gemaakt van rode wijn, mistelle en kinine. Gemaakt in 1866 en een handelsmerk sinds 1873, was het populair als een Frans aperitief. Met zijn marketing en reputatie als een "hygiënisch drankje", verkocht Byrrh goed in het begin van de twintigste eeuw.


Je komt de reclames van Byrrh wel tegen op zijgevels. En ik denk dat ik dat ook wil.


Het wordt geen moeilijk gedoe met een afdruk uit een printer in spiegelbeeld, maar gewoon old school heb ik in potlood een opzetje gemaakt. Hoe simpel kan het zijn? Als de gevel in de kleur zit, dan lekker de letters met de hand inkleuren.  8)


Het dak wordt een mansardedak bekleed met zink.


Die reclame komt mooi boven de garage uit.
Het is niet veel, maar ja het meeste is denkwerk.  ::)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e)
« Reactie #686 Gepost op: 15 juni 2020, 17:43:01 »
Mooi ... mooi. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.753
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e)
« Reactie #687 Gepost op: 15 juni 2020, 18:46:28 »
Mooi hoor, Wim.

En gewoon écht reclame schilderen op de zijgevel. Ben benieuwd.

Het is niet veel, maar ja het meeste is denkwerk.  ::)
Tsja, het gaat niet altijd om kwantiteit, hè?
(wat niet wil zeggen dat je weinig ge/bedacht hebt)

Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e)
« Reactie #688 Gepost op: 16 juni 2020, 10:20:01 »
Dank heren.
Jullie hebben het niet, maar ik heb er wel twee: dingetjes.


Tussendoor ben ik steeds ramen gaan aanpassen, de openingen groter gemaakt en weer aangepast en leuke vensterbanken gemaakt. Allemaal erg leuk, maar inmiddels zijn die vensterbanken balkons geworden en die ramen balkondeuren. Maar, ik heb helemaal geen balkonhekjes.  :o


En ik wil niet dezelfde hekjes gebruiken als boven het café. Dat gaat opvallen.

Dus heb ik bedacht om het deel van de gevel boven de pui te vervangen voor een deel met kleinere ramen. En zo blijf je bezig.


Een ander dingetje is die zijgevel met die reclame-uiting: leuk om met potlood letter op zo’n gevel te tekenen, maar eigenlijk ben ik in de gevel aan het krassen op dezelfde manier zoals ik stenen aan het krassen ben. Voor stenen werkt dat prima, maar om daar strakke letters in te schilderen is met dat ingekraste reliëf niet echt handig.
Het deel waar de letters komen ga ik plamuren waardoor de ondergrond minder kwetsbaar wordt.
Komt goed.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Daniel Caso

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 529
  • Thanked: 19 times
  • Geslacht: Man
Re: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e)
« Reactie #689 Gepost op: 16 juni 2020, 10:38:13 »
Wim

De reklame op de muur ziet al erg mooi uit.

Wat betreft balkon railings ik heb ergens op "PONDÉZAR" gewoon een zeer moie H0 railing gemodificeerd om een portaal te maken. Misschien kan je op die ook manier de balkon railing maken:

DSC03566 by d.caso, on Flickr

29 5 2012 001 by d.caso, on Flickr

29 5 2012 024 by d.caso, on Flickr

29 5 2012 025-001 by d.caso, on Flickr

(De twee planken tegen de ooit door dieven gevorceerde tralie zijn om te voorkomen dat de hond van de buren mijn kat opeet!  >:(   )


Daniel

Zilte

  • Gast
Re: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e)
« Reactie #690 Gepost op: 16 juni 2020, 10:44:15 »
Met de juiste maten en goede foto's is printen natuurlijk ook een optie ;D

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e)
« Reactie #691 Gepost op: 16 juni 2020, 11:40:46 »
Dank heren.
Wat betreft balkon railings ik heb ergens op "PONDÉZAR" gewoon een zeer moie H0 railing gemodificeerd om een portaal te maken. Misschien kan je op die ook manier de balkon railing maken:


@Daniel Caso die hekjes heb ik al eerder bij je gezien en toen dacht ik nog: “Wat een mooie smeedijzeren hekjes, volgens mij zijn dit opgeschaalde H0-hekjes.”

   
En volgens mij zijn dit dezelfde hekjes, maar dan op geschaald van 1:87 naar 1:45.  8) Alleen wil ik in dezelfde straat, op verschillende huizen niet twee keer dezelfde hekjes gebruiken.

Met de juiste maten en goede foto's is printen natuurlijk ook een optie ;D
Foto’s? Persoonlijk zou ik geen foto’s gebruiken om te laten lasersnijden maar tekenen in Adobe Illustrator en dan exporteren naar PDF of EPS. Met kleurlijnen kun je dan aangeven of het gesneden of gegraveerd moet worden.


Lasergesneden materiaal heb ik wel vaker gebruikt zoals dit setje gereedschap.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)
The following users thanked this post: Daniel Caso

Offline Daniel Caso

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 529
  • Thanked: 19 times
  • Geslacht: Man
Re: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e)
« Reactie #692 Gepost op: 16 juni 2020, 11:58:57 »
Ja, Wim, ze zijn precies dezelfde H0 hekjes.

Als je weet v=wie maakt ze ik zal zeker nog wat van kopen..

De laser gesneden gereedschap is van Vectorcut maar ik weet niet als die bedrijf nog bestaat.
Ze maakten veel leuke en niet dure dingetjes.

Daniel

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e)
« Reactie #693 Gepost op: 16 juni 2020, 14:54:59 »
VectorCut is jammer genoeg gestopt. Ik heb daar ooit redelijk wat spul besteld en ik heb daar ook een keer een topic over aangemaakt. Ik zou ik zo niet weten wie ditzelfde soort lasergesneden spullen maakt.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Daniel Caso

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 529
  • Thanked: 19 times
  • Geslacht: Man
Re: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e)
« Reactie #694 Gepost op: 16 juni 2020, 15:46:35 »
Behalve als VectorCut door een andere wordt overgenomen, zijnassortiment moent men vergeten. Maar er zijn wel heel veel mogelijkheden en zeker voor bijvoorbeeld geetste gereedschaap als je op het gebied van militair modelbouw zoekt.
Eventueel kan je ook ze laten etsen als je de tekeningen maakt.
Ik ben de naam vergeten maar toen ik nog bij de NGRM Forum zat heb ik erg mooi Decauville b ouwer platen laten etsen.

Als je (of iemand anders) wat wil laten lasersnijden door een echte modelbouwer dat behalve een goeie machine een passie voor de hobby heeft, kan  Teetrix(Michael Carl) een p.m. door Flickr naar hem sturen. Anders kan ik door e-mail zijn e-mail adres geven. (Ik hoop dat iedereen hier begrijpt waarom ik niet zijn e-mail hier toevoeg.)

Hier zijn Flickr:

https://www.flickr.com/photos/teetrix/

en eenbeeldschoon O&K mini Mallet uit een van zijn albums:

Mallet - sideshot by Michael Carl, on Flickr

Daniel

Zilte

  • Gast
Re: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e)
« Reactie #695 Gepost op: 16 juni 2020, 17:26:36 »
@Wim Corduwener: En dan te bedenken, dat ik 3D-printen bedoel. :o

Zilte

  • Gast
Re: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e)
« Reactie #696 Gepost op: 16 juni 2020, 17:36:14 »
Er zijn nog wel wat bedrijven, die ets-delen in het assortiment hebben:
- Joswood GmbH
- Saemann
- Snijlab

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e)
« Reactie #697 Gepost op: 18 juni 2020, 13:06:36 »
@Wim Corduwener: En dan te bedenken, dat ik 3D-printen bedoel. :o
Neuh.. hekwerkjes zou ikzelf niet 3D-printen maar lasersnijden. Dat vindt ik trouwens ook in het geval van raamkozijnen, winkelpuien en deuren; als je meerdere lagen tekent en die over elkaar plakt dan krijg je een mooie dieptewerking.
Jaren geleden was ik erg handig met SketchUp maar Adobe Illustrator ligt meer in m’n vakgebied.  8)

Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e)
« Reactie #698 Gepost op: 18 juni 2020, 22:30:34 »
Even wat correcties uitgevoerd:


De verkeerde gevel eruit gesneden.


Eigenlijk een operatie van niks.
Ook de zijmuur staat in de plamuur zodat er nieuwe reclameletters erop kunnen.
Tsja, tis nie veel.  ::)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e)
« Reactie #699 Gepost op: 19 juni 2020, 14:02:08 »
Even wat correcties uitgevoerd:
De verkeerde gevel eruit gesneden.

Ach Wim ... dat is het voordeel van schuimplaat. Je lijmt er net zo makkelijk weer een nieuwe gevel weer in. ;)
Maar wat is nu het grote verschil behalve de vensterbanken en de totale hoogte.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/