Auteur Topic: Oude Gracht  (gelezen 16846 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Oude Gracht
« Reactie #50 Gepost op: 13 februari 2014, 23:23:57 »
Dankjewel Gert-Jan,
Die vakwerkbrug was inderdaad niet veel. Het enige wat ik van deze brug heb gebruikt zijn de steunen die de brug moeten dragen. Deze nieuwe brug komt voort uit nogal wat sloop- en paswerk. Hij wordt waarschijnlijk olijf- of pisbakgroen.
Ik noemde het "schoorstenen" zodat de minder bouwkundigen onder ons het ook zouden begrijpen.  ;)
Het brughoofd en de arcademuren komen inderdaad in dezelfde kleuren, zodat het hele zaakje eenzelfde sfeer gaat uitstralen.
En verder wordt het er best wel gezellig hoor, alleen in plaats van terrasstoeltjes en tafeltjes worden het kratjes, kartonnen dozen en vuilniszakken. De serveersters serveren geen drankjes maar verlenen bepaalde diensten tegen een sterk gereduceerd tarief.
Rechts van de brug komt een handel in scheepsbenodigdheden, daarnaast bij die nog lege boog iets met wijn en veel wijnvaten en daar waar die deur is... eh... daar ben ik nog niet uit.
Verder heb ik nog een pakhuis en dat komt rechts van dit hele setje.

Kijk je uit dat de magneetstrip niet te diep onder het wegdek komt te liggen. Daarmee bedoel ik dat het wegdek niet te dik moet worden. Zo'n kunststof plaatje is veel te dik. Beter een groefje en dan niet te dik plamuren en schilderen.
De magneetstrips komen ietwat verzonken in het wegdek te liggen, met daar overheen een laag watervast zwart schuurpapier. Dat schuurpapier lijkt sprekend op asfalt en is net zo dik als een laagje plamuur. Bovendien vind ik de werking van magneetstrip ietsje sterker dan het standaard Fallerdraad. Bij wijze van test heb die bus ook al eens laten rijden over een dun styreen plaatje, met daaronder die magneetstrip en dat werkt best prima.

Geweldig mooi werk man. Ben benieuwd naar het resultaat als dit straks in de verf zit.  ;)
Ik ook, maar voordat de eerste lik verf erop gaat wil 'm eerst nog wat plamuren en die grote hoekstenen wat bijwerken.
En het leukst bewaar ik natuurlijk voor het laatst.  :)
Dank voor jullie stimulerende complimenten.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Oude Gracht
« Reactie #51 Gepost op: 14 februari 2014, 10:28:46 »
Hou je er ook rekening mee dat de sleper los van het wegdek moet komen te hangen bij gebruik van magneetband. Is ook beter als je schuurpapier gebruikt. ;D Anders is binnen de kortste keren je slepertje weg. Ook de bandjes van de autootjes slijten best snel op dat schuurpapier.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Oude Gracht
« Reactie #52 Gepost op: 14 februari 2014, 11:13:34 »
Bedankt voor de tip. Over dat waterproof schuurpapier komt nog een laag verf en een drybrush zodat het meer op asfalt lijkt dan op schuurpapier. Ik geloof dat ik dat magneetje zwevend kan afstellen, zodat-ie het wegdek niet raakt.
Groet,
Wim
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Oude Gracht
« Reactie #53 Gepost op: 14 februari 2014, 17:42:10 »
Ja Wim ... dat messing stripje waar het magneetje op zit kan je gewoon het bochtje een beetje strekken. Gaat heel makkelijk.

Met een laagje verf er over zal de bandenslijtage ook wel meevallen. :)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Oude Gracht
« Reactie #54 Gepost op: 14 februari 2014, 19:19:18 »
Ja Wim ... dat messing stripje waar het magneetje op zit kan je gewoon het bochtje een beetje strekken. Gaat heel makkelijk.
Kun je me dat een keertje met beelden uitleggen? Dat wat bij jou buigt, dat breekt bij mij.  ::)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Oude Gracht
« Reactie #55 Gepost op: 14 februari 2014, 22:09:13 »
Ja Wim ... dat messing stripje waar het magneetje op zit kan je gewoon het bochtje een beetje strekken. Gaat heel makkelijk.
Kun je me dat een keertje met beelden uitleggen? Dat wat bij jou buigt, dat breekt bij mij.  ::)

Ik heb even een tekeningetje van internet "geleend" en dit is wat er moet gebeuren. Schroefje los draaien en als je met een platbektangetje het s-bochtje in het stripje iets platter buigt gaat de magneet omhoog en komt vrij te lopen. Soms springt het magneetje er af maar die kan je met een druppeltje secondelijm weer vastzetten.

Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Oude Gracht
« Reactie #56 Gepost op: 14 februari 2014, 22:53:47 »
Dus bij "deze hoeken verstellen" het plaatje zodanig verbuigen zodat het magneetje wat omhoog komt. Als ik slimmer was dan had ik het zelf kunnen verzinnen.
Dankjewel maat!
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Oude Gracht
« Reactie #57 Gepost op: 28 februari 2014, 16:14:05 »
Update:

Tussen de bedrijven door ook nog een tijdje bezig geweest met het brughoofd en de aansluitende omgeving. Alles staat los, dus dat het nog niet mooi aansluit kan heel goed kloppen.
Die doorgang links wordt een trap naar het straatniveau.


Die put in de kinderhoofdjes krijgt nog een afvoer in de muur van de kade.


Het gezellig doorkijkje onder het brughoofd ziet er nu nog clean uit, maar als de zwervers komen dan wordt het natuurlijk een zooitje.


Zicht op het wegdek waaronder twee magneetstrips lopen voor de Faller-streekbus. De steunen waar straks de brug op komt te steunen zijn de enige onderdelen die ik van die vakwerkbrug heb gebruikt.
Het hele zaakje kan nu in de plamuur en dan in de verf.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Roel

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.109
  • Thanked: 28 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats Kerk-Avezaath (de bloeiende Betuwe)
Re: Oude Gracht
« Reactie #58 Gepost op: 28 februari 2014, 17:30:04 »
 :o :o :o :o, Wim, dit ziet er fantastisch uit. Nu begin ik pas het gehele project te zien. Ik heb ook even de eerste foto van het topic bekeken en ga nu het een en ander in de juiste context zien. Ik ben benieuwd naar het vervolg.
Met groet, Roel
Vooral Märklín, maar ook Roco; digitaal met volledige massadetectie. Rijd met CS1 en Koploper via laptop. Geen specifieke tijdperk.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Oude Gracht
« Reactie #59 Gepost op: 28 februari 2014, 18:13:42 »
Hee Roel,
Dank voor je leuke reactie.
Voor het bruggenhoofd komen trouwens nog een paar van die dukdalven. Maar voordat ik verder ga wordt het wel begin volgende week ivm mijn weekenddienst.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Oude Gracht
« Reactie #60 Gepost op: 28 februari 2014, 19:50:32 »
Wauw ... mooi stukje werk heb je hier geleverd Wim.  :o Maar ik heb natuurlijk toch een klein dingetje te zeuren. Ik weet niet of dat nog moet gebeuren omdat alles nog los staat maar door dat stoeprandje onder tunnelmuur sluit aan de bovenkant de andere muur niet netjes aan. Verspringt twee stenen. Komt er onder de andere muur ook zo'n randje?

Wat een snij en vijl werk man ... top hoor. Petje af. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Oude Gracht
« Reactie #61 Gepost op: 28 februari 2014, 20:04:15 »
Dat randje dat jij bedoelt Pierre, moet nog verzonken worden in het plaveisel. Aan de andere kant van de tunnel komt net zo'n randje dat ook verzonken wordt in de kinderhoofdjes. Daardoor valt de kier -waar het brughoofd aansluit op de kade- ook weg en sluit het geheel vrijwel perfect op elkaar aan.
De rest wordt plamuren.  ;)
Grapjas!

Voor wat betreft het water ben ik er nog niet helemaal uit: een groene ondergrond en dan strak in de lak of kliederen met wc-papier en daar dan weer overheen lakken.  :o
Bij de optie met wc-papier moet ik dan eigenlijk al de omtrek van de boot uit het water snijden; bij de strak-in-de-lak-methode hoeft dat niet.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Oude Gracht
« Reactie #62 Gepost op: 28 februari 2014, 20:40:23 »
Als je het wc papier geplakt hebt en het is droog dan kan je het bootje er uit snijden.

Aan de andere kant is het water in een gracht niet zo woest. Je kan daar het volgens mij wel af met alleen lakken. Eventueel als het niet bevalt kan de wc papier truc altijd nog.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Opa-Bullcat

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.623
  • Thanked: 36 times
  • Geslacht: Man
Re: Oude Gracht
« Reactie #63 Gepost op: 28 februari 2014, 20:52:57 »
Dat Bootje heeft wat bij jullie 2 geloof ik :) ik zoek een grote trouwens.

Maar Wim schitterend wederom, en op  foto kan je net dat stukje onder die tunnel zien met die 3 bogen.

Maar vraagje dat FCS dus dit deel word in je grote baan opgenomen omdat er die systeem op de brug ligt?

Dan ben ik helemaal benieuwd naar de rest dadelijk.
KLIKKIE DOEN voor BullCatTV, 9 webcams op 1 pagina. :D

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.

Offline GéJé

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.672
  • Thanked: 52 times
  • Geslacht: Man
  • Gert-Jan
Re: Oude Gracht
« Reactie #64 Gepost op: 28 februari 2014, 21:01:31 »
Hallo Wim,

Het ziet er al echt heel goed uit! Ben zeer benieuwd naar het resultaat als alles straks naadloos is gemonteerd.
Die trap vind ik ook een goed idee. Maakt het geheel echt af.
Je hebt zelfs een fietsgootje gemonteerd. Jij denkt ook echt na over alle details.

Voor wat betreft het water ben ik er nog niet helemaal uit: een groene ondergrond en dan strak in de lak of kliederen met wc-papier en daar dan weer overheen lakken.  :o
Bij de optie met wc-papier moet ik dan eigenlijk al de omtrek van de boot uit het water snijden; bij de strak-in-de-lak-methode hoeft dat niet.

Als je jachtlak giet in een iets dikkere laag,  i.p.v. dun aanbrengen met de kwast, dan krijg je tijdens het drogen vanzelf rimpels in het oppervlak die een heel realistisch effect creëren. Een dikkere laag jachtlak droogt daarbij ook nog een beetje bruin op. Een goede kleur voor een gracht volgens mij.

groeten, Gert-Jan

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Oude Gracht
« Reactie #65 Gepost op: 28 februari 2014, 21:25:06 »
Citaat van: Pierre
Als je het wc papier geplakt hebt en het is droog dan kan je het bootje er uit snijden.
En dan moet ik eigenlijk zo langzamerhand met de romp van mijn bootje beginnen. Niet dat ik dát een straf vind.  :)

Citaat van: Pierre
Aan de andere kant is het water in een gracht niet zo woest. Je kan daar het volgens mij wel af met alleen lakken. Eventueel als het niet bevalt kan de wc papier truc altijd nog.
Dat dacht ik eigenlijk ook. Ik begin eerst maar eens met een mooie gracht-groene ondergrond. Van acrylaatverf.

Citaat van: Opa-Bullcat
Dat Bootje heeft wat bij jullie 2 geloof ik :)
Niet alleen dat bootje hoor.  ;) En gelukkig hebben we elk onze eigen boot(jes) anders krijgen we ruzie.  :D

Citaat van: Opa-Bullcat
ik zoek een grote trouwens.
Is er iéts maar dan ook iéts waarbij het fascinerende woord "groot" niet bij jou voorkomt? Het kán niet anders of er moet wel iéts fundamenteels bij jou erg klein zijn.  :D
Hee Hans, dit was een grapje hè? Het balletje rolde er bijna vanzelf in.

Citaat van: Opa-Bullcat
Maar vraagje dat FCS dus dit deel word in je grote baan opgenomen omdat er die systeem op de brug ligt?
De route van de bus gaat inderdaad via deze brug naar de aansluitende module waarop industrie en een onderliggende kolenmijn komt. Als ik zin heb dan teken ik de drie modules waar deze module in past wel een keer uit, zodat jullie (eindelijk) een keer het grotere geheel zien.

Citaat van: GéJé
Het ziet er al echt heel goed uit! Ben zeer benieuwd naar het resultaat als alles straks naadloos is gemonteerd.
Dankjewel Gert-Jan!

Citaat van: GéJé
Die trap vind ik ook een goed idee. Maakt het geheel echt af.
Je hebt zelfs een fietsgootje gemonteerd. Jij denkt ook echt na over alle details.
Leuk dat je dat fietsgootje hebt opgemerkt. Zo'n fietsgootje langs een trap is zó ontzettend Nederlands en eigenlijk een gewoon U-profieltje dat ik tevens heb gebruikt om de treden gelijk te krijgen, omdat die trap natuurlijk bestaat uit allemaal losse plakjes kunststof.

Citaat van: GéJé
Als je jachtlak giet in een iets dikkere laag,  i.p.v. dun aanbrengen met de kwast, dan krijg je tijdens het drogen vanzelf rimpels in het oppervlak die een heel realistisch effect creëren. Een dikkere laag jachtlak droogt daarbij ook nog een beetje bruin op. Een goede kleur voor een gracht volgens mij.
En wat volgens mij ook zo is, dat als je veel lagen lak over elkaar heen zet, je door de uiteindelijke dikte van de lak ook een soort van diepte-effect krijgt.
Misschien dat Glitsa nog wat sneller droogt en dat ik het daarna aflak met hoogglans jachtlak.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Opa-Bullcat

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.623
  • Thanked: 36 times
  • Geslacht: Man
Re: Oude Gracht
« Reactie #66 Gepost op: 28 februari 2014, 21:52:38 »
Citaat
Is er iéts maar dan ook iéts waarbij het fascinerende woord "groot" niet bij jou voorkomt? Het kán niet anders of er moet wel iéts fundamenteels bij jou erg klein zijn.  :D
Hee Hans, dit was een grapje hè? Het balletje rolde er bijna vanzelf in.

Ja ik verwachte al zoiets eigenlijk, maar bedankt voor het inkoppen.

Iets kleins, ja dat heb ik wel, maar kom er zo 1 2 3 niet op :D
KLIKKIE DOEN voor BullCatTV, 9 webcams op 1 pagina. :D

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.

Offline GéJé

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.672
  • Thanked: 52 times
  • Geslacht: Man
  • Gert-Jan
Re: Oude Gracht
« Reactie #67 Gepost op: 28 februari 2014, 21:52:05 »
Leuk dat je dat fietsgootje hebt opgemerkt. Zo'n fietsgootje langs een trap is zó ontzettend Nederlands en eigenlijk een gewoon U-profieltje dat ik tevens heb gebruikt om de treden gelijk te krijgen, omdat die trap natuurlijk bestaat uit allemaal losse plakjes kunststof.
Zo'n detail maakt echt het verschil. De meeste mensen zouden waarschijnlijk niet eens aan zo'n fietsgootje denken. Als het er niet is zou je het waarschijnlijk ook niet missen, maar door het wel te plaatsen is het plaatje wel helemaal af. Jij hebt echt oog voor detail en dat maakt het allemaal heel realistisch.

Dan toch nog één klein dingetje  :-[
De lamp boven het poortje vind ik een beetje te groot. Misschien beter iets met LED dan een gloeilampje?

Verder TOP!  :D

groeten Gert-Jan



Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Oude Gracht
« Reactie #68 Gepost op: 28 februari 2014, 22:42:47 »
Misschien is een ledje met een ringetje al voldoende.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Oude Gracht
« Reactie #69 Gepost op: 28 februari 2014, 23:10:49 »
Dan toch nog één klein dingetje  :-[
De lamp boven het poortje vind ik een beetje te groot. Misschien beter iets met LED dan een gloeilampje?
Je lijkt Pierre wel.  :)
Maar je hebt daar wel een puntje... ik zat zelf ook al te twijfelen. Het kapje is van een lampenkap van Auhagen en lampje is een... warm-wit ledje.  :(
Misschien moet toch een kleiner ledje opzoeken... anders ga ik me er aan irriteren.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline arend65

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 665
  • Thanked: 23 times
  • Geslacht: Man
Re: Oude Gracht
« Reactie #70 Gepost op: 1 maart 2014, 09:29:51 »
Het schiet mooi op met je oude gracht, maar inderdaad lijkt het lampje iets aan de grote kant,maar misschien lijkt dat in werkelijkheid wel anders. ik gebruik altijd 3mm leds met een ringetje, en dat vindt ik eigenlijk nog iets te groot.Maar het totaal beeld van de oude gracht is nu al leuk. ik wacht alweer op de volgende update.
Groet Arend


Wisselstroom    Raptor  OC32     C-rail    Tijdperk III-IV    Oost Duits    Stoom / Diesel